Vilken mobiltelefon rekommenderar ni?

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
W890I smidig telefon

Har också en w890i.
Men detta är ingen telefon jag skulle rekommendera. Dålig mottagning, dålig kamera och för hög nickel-strålning.
Finns betydligt bättre telefoner än denna för det priset.

Walle

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Buell xb9r
Nokia 5800 is THE shit! Kanske lite overkill men faktum kvarstår, det är den i särklass bästa luren jag har haft! :)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Hade en w902 när nokian var på reklamation fy fan köp inte ! Kass kamera kass musikspelare laggade nått galet så fort jag fick in ca 100 låtar ! Jag hade gråtit blod om jag hade köpt den skiten för 3000 som den kostar.

Huh :va:va

Känner inte igen något av det du skriver. Har nästan 500 låtar inlagt på min utan de minsta bekymmer med lagg.

Om du tycker kameran i w902 är helt kass så har du lite skeva referensramar vad det gäller mobilkameror.

Edit: För att vara en kamera i en walkmanlur så funkar den ok. Exempelvis så är ena bilden på hojen i garaget taget med mobilen. Jag har inga problem med att se vad bilden föreställer :)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Samma här, har också världens bästa mobil *K800i*.

Håller med helt, jag har haft min sedan premiären och vill egentligen inte byta. Nu är förvisso joysticken rätt färdig, skalet sprucket och batteriet börjar bli dåligt. Det avgörande är dock att den inte funkar med bluetooth i bilen, så det får bli en ny.
Jag vill ha en så lik telefon som möjligt och absolut inte med cymbiam programvara. Jag kötpe en telefon i vintras med det och gav bort den dagen efter, lätt det sämsta jag testat.
Så, en klon på k800 med modernare bluetooth tack, någon som vet?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
c902. Bästa telefonen jag haft. Snygg, stilren, stabil, tålig, bra kamera, tunn och kompakt.

Gå in på en affär och knappra på den markus.

Samma mjukvara som i w902 har jag för mig.

Dominator-Rocks

Guest
Huh :va:va

Känner inte igen något av det du skriver. Har nästan 500 låtar inlagt på min utan de minsta bekymmer med lagg.

Om du tycker kameran i w902 är helt kass så har du lite skeva referensramar vad det gäller mobilkameror.

Edit: För att vara en kamera i en walkmanlur så funkar den ok. Exempelvis så är ena bilden på hojen i garaget taget med mobilen. Jag har inga problem med att se vad bilden föreställer :)

Ok jag uppdaterade den till senaste Firmware men hade fortfarande samma problem med lagg i hela telefonen.

Det är en 5 megapixelskamera och jag jämför den med min Nokias 5 megapixel.

Ett av säljargumenten är ju just att den har 5 megapixels kamera :banana och då lär man bli rätt så besviken om man som jag har haft en Nokia 5megapixlare innan!

Helt kass för att vara en 5 megapixel :mattias

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Fireblade 08!
c902. Bästa telefonen jag haft. Snygg, stilren, stabil, tålig, bra kamera, tunn och kompakt.

Har också en c902, lätt den bästa mobilen jag haft! Kameran är riktigt bra!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Det är en 5 megapixelskamera och jag jämför den med min Nokias 5 megapixel.

Ett av säljargumenten är ju just att den har 5 megapixels kamera :banana och då lär man bli rätt så besviken om man som jag har haft en Nokia 5megapixlare innan!

Helt kass för att vara en 5 megapixel :mattias

Men vem vill ha en mobil i fickan som är stor som en kompaktkamera? Nokia har bara halvbra kameror med telefonfunktion enl mig. Så var det för 6 mån sedan när jag köpte min c902 iaf. Dubbelt så tjocka än 902 men fortfarande kass kvalitet jämfört med en "riktig" kompaktkamera.

Jag är riktigt nöjd med min!

Dominator-Rocks

Guest
Men vem vill ha en mobil i fickan som är stor som en kompaktkamera? Nokia har bara halvbra kameror med telefonfunktion enl mig. Så var det för 6 mån sedan när jag köpte min c902 iaf. Dubbelt så tjocka än 902 men fortfarande kass kvalitet jämfört med en "riktig" kompaktkamera.

Jag är riktigt nöjd med min!

Det får man välja alldeles själv!

Och det är rätt så många.... Publicerad: 2008-12-02
Nokia: Har sålt fler än 15 miljoner N95
(SIX) Nokia har hittills sålt fler än 15 miljoner enheter av handdatormodellen N95. Det sade Anssi Vanjoki, Executive Vice President Markets vid Nokia, vid tisdagens presentation vid Nokia World i Barcelona. N95 lanserades för två år sedan. Joakim Johansson, tel 031-350 64 84 Nyhetsbyrån SIX

Så 15 miljoner personer är det minst :blah

Last edited:

moshh

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
1987, Honda VFR 750F
Har sammanfattat mina alternativ i ett dokument som jag klistrar in här:

SE C510 Lampa, 3,2mp, 1800kr
Nokia N78 Stor skärm, GPS, Lampa, 3,2mp, 15fps (640x320), WLAN 2300kr
Nokia N79 -||- dock 5mp, 30fps (640x320) 3300kr
SE K770i Liten skärm? Lampa, 3,2mp 1700kr
SE C901 Blixt, 5mp, GPS 3500kr
SE C902 Lampa, 5mp, 30fps (320x240) 2700kr
Nokia 6220 Blixt, GPS, 5mp, 30fps (640x480) 2300kr
Nokia 6700 Lampa, GPS, 5mp, 30fps (640x480) 2900kr (ovanlig?)
SE K810i Liten skärm? Blixt, 3,2mp, 10fps (176x144) kass för film? 1900kr

Som ni ser prioriterar jag kamerafunktioner högt, gärna blixt framför lampa, videoinspelningsmöjligheter ska också vara bra. Nokia 6220 tror jag det lutar mot, den enda nackdelen med den är egentligen bara att den inte har WLAN som inte hade varit helt fel att ha.
Vad tycker ni? Någon mobil jag borde akta mig för? Vad hade ni valt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag handlade en c901 i helgen och den verkar bra förutom två grejer:

1, om man vill ha den i vitt så fansn den bara i någon eko-version, fett irri att stödja sådant trams, ska maila SE och be dem exkl mitt köp och bokföra det på en vanlig c901 istället

2, Den är inte kompatibel med mitt bt-headset, skandalöst. Nu måste jag tjacka nytt sådant också. :mad:

Den är inte bättre än min gamla k800 dock, det var lätt världens bästa telefon men joysticken var lite trött

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag har en W980 som jag tycker är väldigt bra. Har princip alltid haft bra mottagning med den och där är 8gig minne med radiosändare inbyggt. Jag själv använder radiosändaren dagligen och tycker det är väldigt bra.

Glaset på framsidan (när den är ihopfälld) är riktigt skumt :D, jag har haft telefonen med nycklar i fickan flera gånger utan glaset blivit repat ett dugg, riktigt bra!

Tycker det är en toppentelefon helt enkelt.

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Jag handlade en c901 i helgen och den verkar bra förutom två grejer:

1, om man vill ha den i vitt så fansn den bara i någon eko-version, fett irri att stödja sådant trams, ska maila SE och be dem exkl mitt köp och bokföra det på en vanlig c901 istället

2, Den är inte kompatibel med mitt bt-headset, skandalöst. Nu måste jag tjacka nytt sådant också. :mad:

Den är inte bättre än min gamla k800 dock, det var lätt världens bästa telefon men joysticken var lite trött

K 810i fucking rules:yoparty
den dagen den pajar så vet det fan vad jag skall ta mej till.
SE måste väl ha ett lager med ej sålda lurar någonstans eller kasseras dom???

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
K 810i fucking rules:yoparty
den dagen den pajar så vet det fan vad jag skall ta mej till.
SE måste väl ha ett lager med ej sålda lurar någonstans eller kasseras dom???

Då är ändå K800 dubbelt så vass som K810. Ingen jävla bög-blank yta och små tjej-knappar, nej nej.
Min var tappad så många ggr att den såg ut som ett Digestive-kex men fungerade i princip felfritt ändå.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...