Vilken mobiltelefon rekommenderar ni?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag handlade en c901 i helgen och den verkar bra förutom två grejer:

1, om man vill ha den i vitt så fansn den bara i någon eko-version, fett irri att stödja sådant trams, ska maila SE och be dem exkl mitt köp och bokföra det på en vanlig c901 istället

2, Den är inte kompatibel med mitt bt-headset, skandalöst. Nu måste jag tjacka nytt sådant också. :mad:

Den är inte bättre än min gamla k800 dock, det var lätt världens bästa telefon men joysticken var lite trött

Är du nöjd med din telefon? Jag måste tjöpa en ny.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Köp en med android i.

Vad är det?

Jag har sneglat på c901 och några nokiavarianter, N79 och 6700. Är det bra skit?

Jag kommer inte att köpa en iphone för 10000:-. Så är det.

Förresten. Finns det någon telefon i världen som kan växla mellan olika profiler genom inställningar? Exempelvis så vill jag att den ska vara diskret mellan kl 07-18, för att därefter gå över på normal drift. Skulle underlätta som fasen i vardagslivet om man kunde ställa in detta för ex en vecka framåt. Hur många gånger glömmer man inte ljudet på på jobbet och sedan slå på ljudet när man slutar.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Just ja. WLAN, är det bra att ha på mobilen eller funkar det tillräckligt bra med vanlig uppkoppling i abbonemanget?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är du nöjd med din telefon? Jag måste tjöpa en ny.

Väldigt nöjd, något små knappar är det enda jag skulle anmärka på.
Fick en grundlig demo av en iphone imorse under 1.45min så jag är nog benägen att föredra en sådan nu.

Vill man ha en liten och bra telefon så är c901 bra. Andra SE telefoner ur samma generation har dock åtkomst till trådlös uppkoppling vilket den inte har och det är synd.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Just ja. WLAN, är det bra att ha på mobilen eller funkar det tillräckligt bra med vanlig uppkoppling i abbonemanget?

Ett måste om du frågar mig. Men det beror såklart på vad du tänkt använda den till. En smartphone utan wlan vore ju helt katastrofalt.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Är HTC Hero "the shit" så att säga? Priset var helt klart bättre än iphone-ockret. Fördel också för oss som har tele2, vilket man inte kan ha i iphone...

Japp, det är verkligen "the shit".

Klarar allt som Iphone gör, men med multitasking uppepå det. Sense (som "skalet" ovanpå operativet heter) är underbart!

Kjöööp

/ Jens

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Har nu varit och fingrat lite på olika telefoner. Blir det en konventionell telefon så är det nog c901 som gäller.

Jag klämde lite på HTC Hero och Iphone också. Blev sugen. Vilken är den bästa av dessa lurar?? Kan man öppna officedokument med de? Vad är kasst (förutom att de saknar ficklampa)?

Om man köper en iphone, vilket abonnemang är mest prisvärt? Ska man köpa loss telefonen och teckna abonnemang separat? Känns sådär att binda upp sig i 24 månader till ett mobilavtal med tanke på utvecklingen på samtalsavgifter och bredbandshastigheter. Om två år är nog 29 öre /minut svindyrt och 199:-/mån för surf hutlösa pengar.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Om man köper en iphone, vilket abonnemang är mest prisvärt? Ska man köpa loss telefonen och teckna abonnemang separat? Känns sådär att binda upp sig i 24 månader till ett mobilavtal med tanke på utvecklingen på samtalsavgifter och bredbandshastigheter. Om två år är nog 29 öre /minut svindyrt och 199:-/mån för surf hutlösa pengar.

Låter som Telias priser. Datatrafikabbonemanget kan du isf byta när du vill, och den dyra varianten med 5GB trafik är inte alltid nödvändig.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Jag betalade förut 69 öre/minut på min två år gamla skrutteriksonmobil och nu 19 öre/minut, telenor på båda. Fick 1500 fria sms och betalade 4600. Abonnemangskostnaden ligger på 399/månaden där jag får ringa för allt.

Jag har nu haft min Iphone 3Gs, 32:a, i 1½ månad och är supernöjd, tågresorna känns betydligt fortare och roligare och jag slipper sitta vid datorn när jag kommer hem för att kolla email etc. Elräkningarna har sjunkit då datorn hemma nästan aldrig är på som en liten "bieffekt". Rekommenderar verkligen att man väljer fri surf!.

För den som vill veta mer skicka ett pm/kontakta via msn.

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag har hört från några håll att vissa av knapparna på w995 ska vara lite svårmanövrerade, är det något du upplevt?

(btw, minustecknet på ditt inlägg var ett misstag)

Nja de är varken eller, beror på lite hur stora händer man har och hur tjocka fingrar. Mig har det inte stört nå nämnvärt att jag tänkt på det.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag betalade förut 69 öre/minut på min två år gamla skrutteriksonmobil och nu 19 öre/minut, telenor på båda. Fick 1500 fria sms och betalade 4600. Abonnemangskostnaden ligger på 399/månaden där jag får ringa för allt.

Jag har nu haft min Iphone 3Gs, 32:a, i 1½ månad och är supernöjd, tågresorna känns betydligt fortare och roligare och jag slipper sitta vid datorn när jag kommer hem för att kolla email etc. Elräkningarna har sjunkit då datorn hemma nästan aldrig är på som en liten "bieffekt". Rekommenderar verkligen att man väljer fri surf!.

För den som vill veta mer skicka ett pm/kontakta via msn.

Fan vad svårt det är att räkna på abonnemangen! Jag tror dock att telenor är billigast. Jag tror nämligen lite mer på iphone än på HTC hero. Heros fördel är att man kan ha flera program uppe samtidigt, ex spotify och mail. Iphonen vinner på sin snabbhet utan lagg.

Till uträkningen!

Jag ringer kanske 800 minuter/mån fördelat på 200 samtal. Skickar även ca 100 sms.

Telia: 800x0,29:- + 200x0,79 + 100x0,29 = 419:- + 378:- = 797:- x 24 månader. Mobilen ingår.

Telia totalt 19128:- för två års användning.

Telenor abonnemang 299: 800x0,29 + 200x0,79 + 100x0,69 = 459 x 24 månader =11016 + 4800:- för telefonen = 15816

Telenor har visserligen en månadsavgift på 299:- på abonnemanget, men eftersom man får ringa för varenda krona så kan man ju bortse från detta.

Telenor 299 totalt 15816 för två års användning.

Telenor abonnemang 399: 800x0,19 + 200x0,79 + 100x0,69 = 379:- x 24 månader = 9096 + 3600:- för telefonen = 12696:-

Här är månadsavgiften 399:- i månaden och även här ska man kunna snacka bort hela summan. Dock kommer jag bara upp till 379:- i månaden så man får lägga till 20:- som "straff" på månadsavgiften = 420 på två år.

Telenor 399 totalt 13176:- för två års användning.

Har jag räknat rätt eller har jag missförstått någonting??

Edit: Rättade till ett fel. Telefonen blir ytterligare 1200:- billigare om du tar 399 abonnemanget.

Last edited:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Köp utan abb...de gjorde jag när jag köpte min iphone 3g. Kör tele2 med frisurf. Grymt nöjd! Visst kan de vara lite slö ibland men slänger man in några bra apps som frigör minne mm så funkar den finfint!

Alla Iphone går nu att låsa upp och köra JB på.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...