Vilken mobiltelefon rekommenderar ni?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
mjaa, det absolut viktigaste vid köp och senare användandet av din mobiltelefon, är att det är på dina villkor:

[YOUTUBE-ID]PJ_5aU8o5aE[/YOUTUBE-ID]

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag handlade en c901 i helgen och den verkar bra förutom två grejer:

1, om man vill ha den i vitt så fansn den bara i någon eko-version, fett irri att stödja sådant trams, ska maila SE och be dem exkl mitt köp och bokföra det på en vanlig c901 istället

2, Den är inte kompatibel med mitt bt-headset, skandalöst. Nu måste jag tjacka nytt sådant också. :mad:

Den är inte bättre än min gamla k800 dock, det var lätt världens bästa telefon men joysticken var lite trött

Det är försent din jävla miljömupp!
Telefonen är redan tillverkad av återvunna PET flaskor, så du har redan medverkat till miljöpartiets mål om ett hållbart kretslopp.

Dessutom kommer du att stiga i aktning bland dina batikbylse-vänner som sitter under almarna och dryftar kommande strategier för att störa biltrafiken.

Sen vaddå inte kompatibel med BT, antingen har den BT eller så har den det inte, har den det ska det fungera oavsett hur antikt ditt BT headset är, enda som kanske inte funkar är att streama musik över BT.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sen vaddå inte kompatibel med BT, antingen har den BT eller så har den det inte, har den det ska det fungera oavsett hur antikt ditt BT headset är, enda som kanske inte funkar är att streama musik över BT.

Så trodde jag också det var, men det är det inte. Den hittar inga av mina HBH-Ds220 men den hittar bt:n i bilen. Mailade då SE och Jason på USA-supporten skickade en lista på vilka som den är kompatibel med och det var endast 4 st. Skumt som f-n men så är det, de vill väl sälja mer utrustning antar jag.

Dark_Messenger

Guest
Jag kan tipsa dig om en du INTE ska ha. SE 890i walkman.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det medföljer inga gulliga ringsignaler, attans också :rolleyes:

Du verkar ha hakat upp dig på det där med ringsignalerna, skrev du inte nyss samma sak i Iphone tråden?
Är det så illa att man inte kan ha valfri mp3 som ringsignal i iphone?

Iphonen är tidernas mest hypade pryl, och du har svalt hypen med hull och hår och gör ditt bästa för att sprida den vidare.

Iphonen har inga funktioner som andra telefoner inte har.
Iphonen är stenhårt knuten till företaget som tillverkar den genom Itunes/Appstore/tillbehör
Iphonen kostar minst dubbelt så mycket som liknande telefoner utan halvätet äpple.

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Hyllar också min gamla K800i, och har sökt en ersättare.
C901 verkar ligga närmast sanningen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Du verkar ha hakat upp dig på det där med ringsignalerna, skrev du inte nyss samma sak i Iphone tråden?

Iphonen är tidernas mest hypade pryl, och du har svalt hypen med hull och hår och gör ditt bästa för att sprida den vidare.

Iphonen är stenhårt knuten till företaget som tillverkar den genom Itunes/Appstore/tillbehör
Iphonen kostar minst dubbelt så mycket som liknande telefoner utan halvätet äpple.

Nope, man kan inte välja sina ljudfiler som MP3 per default, däremot finns det program/tjänster som gör att du kan göra det.
En av orsakerna är för att man vill begränsa till 40s ljudfiler till ringsignaler, gör man en signal som är så kort och sen konverterar till rätt format så läggs den in som ringsignal. Finns också program som gör detta åt en.

Sen hypad eller ej, jag och de jag känner som har iPhone använder sin lur till så mycker mer än vad vi använt tidigare lurar till... så helt galen är den inte.
Och visst, på papperet klarar den inte mer än nån annan lur men när du väl använder den så gör den sakerna så mycket lättare att använda än nån annan lur.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sen hypad eller ej, jag och de jag känner som har iPhone använder sin lur till så mycker mer än vad vi använt tidigare lurar till... så helt galen är den

Jag har vänner som har smarthphones av andra fabrikat som också ser film på luren på bussen, eller surfar på nätet och använder den inbyggda GPSen och lyssnar på musik, och ringer, sms'ar och mms'ar utöver det.

Utöver GPSen så gjorde jag allt det med min K750 när den fungerade, okej det var ingen njutning att se långfilm på den, men det funkade, och skärmen var i minsta laget för att surfa på, men med Opera webbläsare gick det ändå rätt bra.

Vilken annan telefon som helst i dag med lika stor skärm gör allt Iphonen gör, lika bra, men kanske med ett annorlunda menysystem.
Till ett betydligt lägre pris.
Och med fungerande blåtandsanslutning till andra märken.
Och med tillbehör från tusentals tillverkare till bra pris.
Och dom kan använda vilka ljudfiler som helst som ringsignal!

Bifogat

• Macuser.gif
    Macuser.gif
    45.4 KB · Visningar: 64
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Guw: Bra att du är nöjd.

Och föressten så hanterar iPhone BT från andra märken också... kör själv med Jawbone headset, Sony Ericssons boll-högtalare, Hondans inbyggda handsfree.

Men det tråkiga när någon kommer och berättar att man är så nöjd med sin iPhone (som 2fast4hjo) så skall andra klanka ned på att hon svalt reklamen med hull och hår... kanske är det så att hon faktiskt är nöjd med sin telefon som hon tycker är en bra grej... jag vet att jag är det.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Du är bara avundsjuk ;-) jag tycker iphone är ruskigt bra på det jag vill ha av en mobil. Jag använder facebook, twitter och många andra grejer som iphone är mycket bättre på än "vanliga" mobiler. Men om man bara vill ringa med sin mobil så är ju iphone lite overkill...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du är bara avundsjuk ;-) jag tycker iphone är ruskigt bra på det jag vill ha av en mobil. Jag använder facebook, twitter och många andra grejer som iphone är mycket bättre på än "vanliga" mobiler. Men om man bara vill ringa med sin mobil så är ju iphone lite overkill...

Folk jag känner använder facebook och twitter och bloggar från sina Ericsson telefoner också, men det är inget jag skulle använda nej...

Och jag är inte ett dugg avundsjuk, jag skulle kunnat haft en Iphone redan innan dom såldes i sverige om jag hade velat då jag har en släkting i USA som har en Applestore, han visade sin telefon när han var på besök här, men den föll mig inte i smaken.

Än mindre när företaget bakom är så jävla uptight om vilka program man får installera och vilka som ska få tillverka tillbehör till telefonen...

Microsoft är ju rena opensourcerörelsen i jämförelse...

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Än mindre när företaget bakom är så jävla uptight om vilka program man får installera och vilka som ska få tillverka tillbehör till telefonen...

Microsoft är ju rena opensourcerörelsen i jämförelse...

Det kan jag hålla med dig om, annars är jag väldigt nöjd, förutom med att man inte kan ha sin egen meddelandesignal :näsblod:näsblod många grejer som är mycke lättare i iphone än i "vanliga" mobiler. Men smaken är ju olika, jag kör med min iphone och du med din "traditionella" mobil, alla blir nöjda...:tummenupp:tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Midomi, Världens bästa stämapparatm, skjutmått som är snorexakt, Google earth, Väderprognoser med satelit/radarbilder över kommande veckan har inte din lur. Det har min.

Inte alls. Men även om det skulle vara så så finns i princip allt man behöver i appstore och som grädden på mosset så sköter sig synkningen klockrent och man har alltid backup på allt i luren.

Min kostade 6.500, Senaste nokian 5.300. Den senare helt klart mindre prisvärd.

Och som en följd av detta: Ett väldigt buggfritt, virusfritt och problemfritt ägande.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...