Vilken moped hade ni?

s9d8as0vjk

Guest
Davo skrev:
Haha jag hade också en Gilera som jag köpte för 300:- hade också en 70cc och 20mm fugge, bytte den senare mot en Zundapp också den med 70cc och 20mm fugge.

HEHE ! Världen är liten ... är du säker på att du inte köpt min gamla ? En Mikuni flatside 20mm satt på ... jag hade flames på tanken när jag sålde den med. :)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hade en Honda MTX(?) 125:a -84 när jag va 13-14, sålde den och köpte moppe (fråga mig inte varför, man va dum på den tiden) Sen blev det en Suzuki TS med 70cc och ngt effekt system.
 

morris

Född naken
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nåårrrland / kullen
Hoj
BRP sommar xr650R -01, Vinter Lynx Boondocker 800
Ok! Vi tar det väl från början!
1.Puch dakota ( Delade med brorsan )
2.Jawa knallert :D trampmoppe
3.Cresent compact, bonntrimmad
4.Packmoppe med tvåvxl automat & elstart / 60 cc
5. Puch Dakota 3000 65 cc,20mm & expansionskammare.
6. Shopper hk-moppe, automat & magnapullstart
7. En till Dakota 3000 5,5, expkammare
8.Cresent Compact, 60 cc, expkammare
9.yamaha Fs1 81:a!? 60cc, expkammare, överdrevad men gick fort..
10.Yamaha Fs1 -88!? borrad 60 cc, Dt:ns expkammare mm Snabb..
11. Honda Mt-5 65cc, 24mm, portad å donad, ombyggd exp från dt & Mt:n. Gick satans hårt..
+ några mer eller mindre isärplockade som inte räknas..

Man hade å göra när man var i yngre tonåren :rolleyes:
Men nog fan var det kul och lärorikt! Lärt sig att rackla om inte annat :fakta

Håller kidsen på så nå mer? :confused:
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
Mr B skrev:
HEHE ! Världen är liten ... är du säker på att du inte köpt min gamla ? En Mikuni flatside 20mm satt på ... jag hade flames på tanken när jag sålde den med. :)

Japp jag är säker på att det inte är din gamla, om du inte bor Ösmo och heter Jocke... :)
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Lisa skrev:
Yamaha DT, otrimmad, vit och rosa

och ett :finger till alla killar som var på och plockade bort tändstift etc, känner fortfarande för att :fatta! er

haha det har man gjort några gånger, en tjej i klassen gick 3km hem släpandes på moppen efter vi gömde tändhatten under tanken :D :D :p
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Zündapp årsmodell -59. Trampor och handväxel, toppade väl 29 km/h.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Började köra på en cross (Z50J) när jag var 4, men första moppen var en MT-5, 120km/h efter bil...
 

s9d8as0vjk

Guest
Davo, det var en snubbe i Tumba som köpte min ... men en sån moppe är ju odädlig så den kanske har vandrat vidare till Ösmo ... ;)
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Började med ett hemmabygge som jag fick på min 8-års dag. Motor från husqvarna, ram som var hemmasnickrad och skottkärrehjul. Då var man king ute i skogen ;)
Sen flyttade jag upp till en Cresent kompakt med ställbart munstycke (jepp jag låg också dubbelvikt hela tiden för att hitta den perfekta inställningen.
När jag blev 15 så flyttade jag upp till varje tonårings våta dröm. En blå Puch Dakota.

Those where the days. :crash

gladh
 

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ulricehamn
Hoj
Kommer snart
Körde omkring på en vrôltrimmad Sachs som far hade bytt ut de flesta originaldelarna på. Vågade knappt aldrig botta den, dels p.g.a. av de mikroskopiska hjulen och dels för att den inte var helt befriad från rövbortdomnande vibrationer vid de högre varvtalen. Men den gick nog värst i samhället iaf! :tummenupp
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Hammet skrev:
haha det har man gjort några gånger, en tjej i klassen gick 3km hem släpandes på moppen efter vi gömde tändhatten under tanken :D :D :p

Mina systrar skyddades alltid mot det pga risken att bli avslöjad. Storebror rev moppar i bitar för att lär folk hur extremt okul det är att stranda en ensam tjej flera mil hemifrån.

Sen var det iofs inte speciellt vanligt iom att vi åkte så långt....
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
Mr B skrev:
Davo, det var en snubbe i Tumba som köpte min ... men en sån moppe är ju odädlig så den kanske har vandrat vidare till Ösmo ... ;)

Ja det är ju inte omöjligt, men min hade garanterat inga flames på tanken, möjligen rost.. :D
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
moppar har man haft drösvis med.
Gilera med 80cc och 22 dellorto tex, inte så snabb men stark.
MB5 med 65cc och 24 förgasare gjorde över 90 iaf.
puch montana med 60cc och 17mm bäng över 80kmt.
Flera vansinniga flakmoppar utan bromsar och annat onödigt (bromsar var alltid en sak man hade långt ner på nödvändighetslistan), man slet ut lagerna med tat köra på 2 hjul med dessa.
cresent compakt med 60cc utan styrstopp.
Puch Nevada med sachs 125cc crossmotor, totalt livsfarlig, bromsarna var inte för farter över 30.

Gilera med 5 växlad 50cc crossmotor (moto morini), ylade som en skadeskjuten räv, extremt dåligt vridmoment.

Undertiden blev det en del crossar och 125or med, tyvärr framfördes dessa på moppemanér, full gas överallt och över alla krön, man var ju odödlig då.

Till sist begrep jag att körkort kanske skulle vara en god idé iaf.
 

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Zündapp... Ett antal. + Några andra fjollmoppar med Sachsmotorer.

Notera det mycket fina, hemmabyggda, avgassystemet. Man hade verkligen ingen som helst koll på något på den tiden. Expansionskammare, vad är det?!

Ja, herregud vilken sopa man var på motorer på den tiden.

/J
 

Bifogat

  • zundapp_l.jpg
    zundapp_l.jpg
    48.3 KB · Visningar: 491

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
Yamaha R6 -00
Mr J skrev:
Jag hade en Yamaha DT50MX Svart/lila. Trimmade den med lite godbitar: 70 cc , kolfiber membran, grovkrök :) 22mm förgasare. Den gjorde 105 blås med 15 drev. Det tyckte man var snabbt på den tiden...

hur fan lyckadess du med det när min gjorde 100 med 17 drev? varvade din "anus" eller? min varvade sjukt den med gianelli system som varvade mer än jamarcol....
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
RG500-Johannes skrev:
Zündapp... Ett antal. + Några andra fjollmoppar med Sachsmotorer.

Notera det mycket fina, hemmabyggda, avgassystemet. Man hade verkligen ingen som helst koll på något på den tiden. Expansionskammare, vad är det?!

Ja, herregud vilken sopa man var på motorer på den tiden.

/J

Hehe, ja det var väl kanske inte världens effektivaste.

En bild på min skönhet från -84, en Tunturi supersport med Puch maskin. Den blev så småningom lätt trimmad så den gick väl runt 70km/h, inte så våldsamt men den höll ihop åtminstone. Finns fortfarande kvar, men inte riktigt i samma skick.... Borde ha rullat en bit över 30 000km.
 

Bifogat

  • supersport.jpg
    supersport.jpg
    46.4 KB · Visningar: 234

Jason

Make yourself
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Såld!
Moped!

Zündapp trimmad till MAX, 100km/h
Yamaha DT-50, trimmad till MAX, 120km/h :D
 
Last edited:

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
En fräsig Cresent Compact hade jag! :crash
var 60cc på den ett tag men blev ramsne så den flög av efter det var det bara större förgasare!:p
Sen om man ville ha nån mer km/h så var det o dra upp benen på ramen för att minska luftmotståndet,krypa ihop och fin justera munstycket! :p
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top