Vilken moped hade ni?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
skivbromsar, stålomspunnaslangar, bra fjädring och sving mm. Vem tänkte på sånt blaj, det var ju trimmandet som var målet med moped annars hade iaf inte jag haft några iaf.
 

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF R1
Hade två MB5:eek:r..en som jag tog motorn från efter att min vråltrimmade motor rasade efter ett par veckors hård körning... :tummenupp :D

Förgasare från en 125:a 70cc mm.. :squid
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Häpp Häpp !!

Jag hade en gör fin svart Suzuki TS med Autisa 70cc (ny vaxad minst en gång i veckan) :D
gjick både snabbare och accade bättre varje gång jag ökade en kugg fram =) den ända moppen som tålde lite trimm på den tiden
polarnas mt 5:eek:r var helt slut efter att man hade slängt på lite värre grejer.
 

*DIABLO*

Guest
Jag hade en DT som gjick lite över 70, men körde honda fireblade -97 redan då jag var 15 år deet var brosans hoj men brukade sno den :rock
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Hammet skrev:
lovar att min ostrypta drac inte hade mycket att sätta emot dt:n när den gick som den skulle och dracen gick BRA,
skulle inte köpa att den dracen var helt ostrypt, möjligtvis att pluggen i insuget och den i kröken var borta... tänk sen på luftboxen, munstycken, reedventilen och framförallt på cdi-boxen... ju nyare drac ju mer strypt via cdi är även ett riktmärke.. (gäller även "nya" modellen av dt50r)
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Deimos skrev:
Detta har säkert varit uppe tidigare skulle jag förmoda.

Många börjar säkert sin 2-hjuliga karriär på en moppe. Vad hade ni för något och hur trimmad var den.

Själv skaffade jag en Mustang Mamba med Zundapp motor när jag var 13. Trimmade skiten ur den. Satte senare på en 13 hk motor och gav mig ut i skogen. Efter 1 vecka var ramen duktigt sned.

Puch M50 Cross, 1977 modell tror jeg det var.
aldrig trimmad.... 55km/t er mer enn fort nok :fakta

har den ennå.

:kär
 

Bifogat

  • resize of dsc00344.jpg
    resize of dsc00344.jpg
    75.9 KB · Visningar: 433

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
.::**::.
Jag hade en bultaco Astro -01 :D :squid


Fakta:
Dämpare fram:Marzocchi Magnum i full storlek!
Dämpare bak:showa gas dämpare med piggy back! Däck:Michelin, fram och bak!


Så här står det i en recension som finns på en moppe sida:
"Bultacon har samma motor som Derbi-mopparna har.Till skillnad från Derbi Sendan så har den en nicasilfodrad cylinder, vilket ger en mycket bra effekt ostrypt. Den har också de häftigaste stötdämparna, Marzocci Magnum, som är mycket sköna vid hopp och stoppies. Bultacon ger 8,5 hk ostrypt, vilket är den högsta effekten bland crossmoparna. Det är också den moppen med dom häftigaste komponenterna. Nu tror du säkert att moppen är svindyr, men priset på dem är bra, de är något dyrare än en Derbi Senda."
 

Bifogat

  • image13edit.jpg
    image13edit.jpg
    52.4 KB · Visningar: 243

Storebror

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
m
Hoj
N/A
Det var ett gäng innan jag la av ...

Innan femton (på landet):
- Monark med 2vxl husqvarna motor ... slö som fan ... 60-tals modell
- Monark med 2vxl sachs gick väl hyfsat ... 76:a

Hemma när man var femton:

- Cresent compact .... vråltrimmad ... hade allt men gjorde ända max 60 ... helt slutkörd motor
- Puch dakota ... räser trimmad ... först bara dragen plugg o drevad .. gjorde kanske 60 då ...

Efter detta blev det egenhändigt uppborrat 60 kubikstrim från hobbex med förgasare från en gammal cross ... fan vad den gick då
Höll iofs bara några veckor mellan varje "renovering" ... men den gjorde nog 75km/h och var grymt stark ... detta var precis innan japanarna kom och tog över ... sen körde de ju om alla ...
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
En MT5a tills tjuven va framme.. sen nedgraderades den till moppen med en växellåda så långt ifrån suzuki man kan komma: Zündapp CS50... slagen va meterlånga... men med 70cc och 24mm dellortoförknasare så va den stark som ett djur med sina tre växlar... det är annat än dagens moppar... där man växlar som killen i terminator :fakta

//jaG
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Började med ett hembygge bestående av en sachs motor o skottkärr hjul och lite rambitar runt om . Tror jag va 7 el 8 år då.
Sedan hade jag ett antal cresent med sachs motorer.Bla

"Ostkroken" el mamban,

Sachs "supersport" tror jag den hette,

samt nån okänd modell av cresent.

En NSU quickly (fortfarande kvar)

En dt 50 (röd)

suzuki k50
 

Firebolt

Blinkar för omkörning
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Buell XB9R Firebolt
Hittade ett foto på min moppe jag hade när man va 15 bast...
Jag visste redan då att det skulle bli en amerikansk hoj i framtiden... :crash

Här är den... ful va? :slicka
 

Bifogat

  • moppe.jpg
    moppe.jpg
    35.3 KB · Visningar: 245

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
......
Hammet skrev:
haha det har man gjort några gånger, en tjej i klassen gick 3km hem släpandes på moppen efter vi gömde tändhatten under tanken :D :D :p

3km går väl an, när man är uppvuxen på landsbygden handlar det om mil :( ....... Det har jag iof aldrig blivit tvingad till att gå, men ändå, stryk skall ni ha :fatta!

Fast nu är det ju Valborg, skål på er...
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Senda R -01 :D

metra kit och allt...

Edit: innan denna hade jag självklart även en Honda MT5 ~91
 

Bifogat

  • aut_0117 kopia.jpg
    aut_0117 kopia.jpg
    44.7 KB · Visningar: 226
Last edited:

saddox

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Honda Fireblade
Yamaha DT50 -88
Röd/svart
Vet inte CC men den skulle ge 13 hkr hade jag för mig, 20mm förgasare, annat insug, annat membran, dyr effektkrök,högkomptopp, tom slutdämpare. 105 med acc-drevning, 130 med fort-drevning, 75 med orginal(men då kom man upp i 75 väldigt fort)


"Orginal" gjorde den 65. Orginalförgasare, insug men annat membran, krök, jackad kolv, finpolarat insug + utblås, högkomptopp, dyra kröken mm mm

Sedan en Crescent med två växlad SACHS, roligare faktiskt.. En riktig slacker-moppe med stuk.. tidigt 60-tal med inkapslat styre mm..
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Har en Rieju MRX EU-moppe, en 03:a...

Har nite trimmat... Än...

Vet inte om jag ska det, för dety vore surt o åka dit för då kan jag juh kanske inte ta 125a nästa år, och det vill jag ha.... Moppen känns ju nästan som nått man har sålänge, visst det är askul, men lätt hoj är ändå det stora målet...

Bild:
 

Bifogat

  • mvc-017f.jpg
    mvc-017f.jpg
    108.2 KB · Visningar: 188

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
saddox skrev:
Yamaha DT50 -88
Röd/svart
Vet inte CC men den skulle ge 13 hkr hade jag för mig, 20mm förgasare, annat insug, annat membran, dyr effektkrök,högkomptopp, tom slutdämpare. 105 med acc-drevning, 130 med fort-drevning, 75 med orginal(men då kom man upp i 75 väldigt fort)


"Orginal" gjorde den 65. Orginalförgasare, insug men annat membran, krök, jackad kolv, finpolarat insug + utblås, högkomptopp, dyra kröken mm mm

Sedan en Crescent med två växlad SACHS, roligare faktiskt.. En riktig slacker-moppe med stuk.. tidigt 60-tal med inkapslat styre mm..
Rolig mätare?!?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top