Silwer
för******
skivbromsar, stålomspunnaslangar, bra fjädring och sving mm. Vem tänkte på sånt blaj, det var ju trimmandet som var målet med moped annars hade iaf inte jag haft några iaf.
skulle inte köpa att den dracen var helt ostrypt, möjligtvis att pluggen i insuget och den i kröken var borta... tänk sen på luftboxen, munstycken, reedventilen och framförallt på cdi-boxen... ju nyare drac ju mer strypt via cdi är även ett riktmärke.. (gäller även "nya" modellen av dt50r)Hammet skrev:lovar att min ostrypta drac inte hade mycket att sätta emot dt:n när den gick som den skulle och dracen gick BRA,
Deimos skrev:Detta har säkert varit uppe tidigare skulle jag förmoda.
Många börjar säkert sin 2-hjuliga karriär på en moppe. Vad hade ni för något och hur trimmad var den.
Själv skaffade jag en Mustang Mamba med Zundapp motor när jag var 13. Trimmade skiten ur den. Satte senare på en 13 hk motor och gav mig ut i skogen. Efter 1 vecka var ramen duktigt sned.
Hammet skrev:haha det har man gjort några gånger, en tjej i klassen gick 3km hem släpandes på moppen efter vi gömde tändhatten under tanken
Rolig mätare?!?saddox skrev:Yamaha DT50 -88
Röd/svart
Vet inte CC men den skulle ge 13 hkr hade jag för mig, 20mm förgasare, annat insug, annat membran, dyr effektkrök,högkomptopp, tom slutdämpare. 105 med acc-drevning, 130 med fort-drevning, 75 med orginal(men då kom man upp i 75 väldigt fort)
"Orginal" gjorde den 65. Orginalförgasare, insug men annat membran, krök, jackad kolv, finpolarat insug + utblås, högkomptopp, dyra kröken mm mm
Sedan en Crescent med två växlad SACHS, roligare faktiskt.. En riktig slacker-moppe med stuk.. tidigt 60-tal med inkapslat styre mm..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|