Vilken moped hade ni?

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Triumph Sprint RS
Crescent Compact!

Självklart 2-växlad och med ställbart munstycke... :tummenupp
Hmm, fast åren har gått sedan dess.
Undrar om den finns i liv fortfarande ?
 

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
En 76:a Zundapp med 70cc 9hk och 19 bing.
En 78:a Zundapp med med värsta sortens vebodtrim.
En Cresent Compact med 70cc zundapp-rova (den moppen gick skitfort men blev likaledes RUSKIGT ramsné)
 

Boodh89

Medelkortare....
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Linköping
Hoj
FZR 600 R -94
först en fs1 som jag trimmade sönder...
Sen en dtmx som skar...
Sökte lyckan i att köpa skoter, tröttnade efter 3 veckor
Avslutade mitt moppeliv på en drac, urpluggad o drev, gick bättre än väntat !!
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Jag hade en ganska ovanlig moppe. En gilera bullit från 94. Gick bättre än alla dt och allt med 70cc. Bulliten hade bara 50cc men var vattenkyld och gjorde ca 85-90 med ett jävla acc (för att vara moppe :) )
 

Bifogat

  • gilerabullit.jpg
    gilerabullit.jpg
    64.6 KB · Visningar: 107

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Hade en suzuki pv som var trimmad till 60cc med reed ventil :yoparty gjorde ca. 90 knyck och var snabbast av dom alla, nästan så jag hängde med literhojjarna med den när jag var 15 :yoparty
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Orginal Mt5a, på vintern utrustad med mb5-framkåpa och andra äkliga touring detaljer (det ÄR roligt att skämma ut sig :tungan :yoparty )
 

Bifogat

  • mini.JPG
    mini.JPG
    134.7 KB · Visningar: 115

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
En crescent compact, mörkblå och fin som faan!:tummenupp
Vet ej vad det var för trim, men den gjorde ca 70km/h iaf!
Dock så hade jag den i 1 månad bara.. Men det var kul! :yoparty

Skapligt trådlyft förresten.. :)
 

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Först hade jag nån röd historia, farsan kom hem med den när jag var 9 bast. Jag vill minnas att den hade en 3växlad Viktoriamotor (om det finns), hade den i 3år. Trim minns jag inte riktigt, men 60+cc och uppborrad gasare och uttagen insatts ur avgasröret. Toppa väl en 60-65 med mig på.

Sen hade jag en Sachs modell gammal, 2växlad var den också. 50cc cylinder som farsan borra upp till 42mm :D

Sen en Puch Dakota! Jäklar vilken moped, 60cc, 16mm gasare och trimavgasrör gjorde så mopeden toppade 82km/h på GPS (enligt han som köpte den av mig), jag trodde den bara gick typ 75.

Mustang Mamba, 4kanalig 70cc, solfjädertopp, omställd tändning, annan vevstake, 17mm gasare och såklart, uttagen insatts ur avgasröret. Farsan försökte bygga ett eget effektsystem, men det gick åt fanders. Ingen hade en suck mot detta monster :D

Yamaha Aerox, 70cc, effektsystem,19mm andra vikter osv i variator. Plastraket som gick många sköna mil, dock när den var som värst vässad drog den 0,9 :brinnerup

SEN!! Hade jag även en MT-5 så sent som ifjol iom att jag var körkortslös. Otrimmad, och toppade ca 45km/h med mig och sambon :hojraket
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Rieju Drac Black edition -01 (avstrypt)
Gick 70 (mätarfart) både uppför och nerför... efter
att man hade skjutsat någon kom den upp i 80 :va.
Drog 0,7 liter milen :gnissla

Oj det var en gammal tråd, hur lyckas man leta fram en så här gammal tråd?
Sj orkar jag sällan kolla mer än första sidan eller om jag sökt på något så kanske något gammalt dyka upp.
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Jag hade tack o lov kloka föräldrar så jag visste att trimmad moppe kunde jag se i stjärnorna efter. Insåg dessutom att jag cyklade ifrån de otrimmade mopparna och såg därför inte vitsen med dylik farkost. Väntade istället ett år och köpte 125:a. Paranteserna jublade väl inte men de såg hellre att jag körde motorcykel med utbildning än moppe utan. (Som sagt. Kloka föräldrar :tummenupp.)

Jag minns att körskoleläraren sa åt mig och sa att han var glad att jag inte hade haft moppe innan för då slapp han i alla fall att som vanligt börja med att ta ur mig all felaktig körteknik. :)
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Hade en vit/röd Yamaha DT 50 -87 med förhöjningssats fram och bak, rensat bakparti och 90:ans gummiupphängda blinkers.

Lite trimmad med 20mm förgasare och insug, uppböjt reedventils-stopp, Autisia 65 ccm cylinder uppborrad till 68 ccm med port-"jackad" kolv, planad topp, effektbuj, slutdämpare från en RD 125 och 14-drev fram.

Gick riktigt bra faktiskt med dåtidens mått mätt.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Sån hade jag, flång ny. Snacka om att jag var stolt, men med facit i hand så är den ju ful som stryk.:rodnar
stockholmare.jpg
 

Berka_

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Härnösand
Hoj
R1 moppe
Kronans gamla flakmoppe. En eminent kärra om man hade druckit hembränt och skulle hem, 30 km/h utför ,8 km/h uppför. Behöver jag säga att den var grön?!
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Under min tid så kunde man bara ha 3 olika moppar som kille....Honda Mt5, Suzuki K50 eller Yamaha DT50...o jag hade självfallet en DT50-R =P Värsting då
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top