Vilken Motard?

Marre80

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2012
Hoj
2007 Yamaha fz6
Tja

Tänkte köpa mig motard,har kollat på ktm Yamaha m.m.
Gärna någon med lite längre serviceintervaller.
Någon man ska akta sig för?

Har en budget på ca 40-45k

Ha de gött Med vänlig hälsning,Martin

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vad är längre serviceintervaller för dig?

För busfaktorn går ner ganska fort när man skaffar sig något tyngre och tröttare än KTM 690.

Finns ju massor av hojar som är kul och har långa intervall men är det en busig motard man letar efter eller ett landsvägslok?

Marre80

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2012
Hoj
2007 Yamaha fz6
Jag kommer väl inte köra så hårt om jag ska vara ärlig:) Kommer nog köra rätt så lugnt. Kommer väl bli ett par timmar i veckan.
Jag är ny på håj fronten och har haft en yamhan fz6 för ett par års sedan,men vill gärna ha möljiheten att köra lite grusväg och:)

Serviceintervaller bör väl inte vara var 10 timme då de känns som att de blir bara massa mecka i garaget.
Tycker ktm 690 ser rätt så klumpig ut men så kanske inte fallet är.

Men kanske ktm 525????

Tack för svar

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag kommer väl inte köra så hårt om jag ska vara ärlig:) Kommer nog köra rätt så lugnt. Kommer väl bli ett par timmar i veckan.
Jag är ny på håj fronten och har haft en yamhan fz6 för ett par års sedan,men vill gärna ha möljiheten att köra lite grusväg och:)

Serviceintervaller bör väl inte vara var 10 timme då de känns som att de blir bara massa mecka i garaget.

Men kanske ktm 525????

Tack för svar

Jag skulle valt Ktm 690 enduro. Gärna 2012- (tror jag de blev väldugt driftsäkra och har även bra service intervaller.

Hade själv en 690 duke 2012 som är en skitrolig hoj men enduro varianten kan du ju även ha grymt skoj på grus också.

690 är faktiskt riktigt lätthanterlig, inte exakt som 525 men tillräckligt. Bra mycket bättre service intervaller o även bättre hållbarhet.

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Men kanske ktm 525????

Tack för svar
Allting byggt på en cross/enduro bas är värdelöst om man inte har djup plånbok och/eller kan skruva själv. Det är inte olja/filter/ventilkoll som är problemet utan dyr renovering 10-15kkr efter 1000mil som är det trista.

Om en 525 är en MC så är en 690 en personbil och det mesta andra en buss att köra.

Marre80

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2012
Hoj
2007 Yamaha fz6
Ok???? tack då vet jag lite hur jag ska tänka innan köp. Har hittat en 690 2012

Tack för alla svar????????

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS