Vilken "sportbil" har mest värde?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Usch, inte alls min stil. Vill ha aningen modernare design, nyare samt .. sa jag snyggare? :)

Få verkar veta om nya Cadilliac CTS-V... sneglar tillbaka på den hela tiden. Verkar fastnat på den bilen. Enda "nackdelen" är att det är 564hk... (ja det är inte felet)... med endast bakhjulsdrift. Farligt kanske men iofs ballt! Jag slänger ut o sladdar redan nu med A5an (driver 60 bak, 40 fram). Så sladd gillar jag. Som "banbil" är det väl knappast en skrytbil, men den står sig väldigt väl där tydligen. Jämförbar rakt av med M5an, till och med lite bättre ibland.

Men som sagt, den sörplar soppa. Jag har en tung gasfot.

Men i med att jag betalar 6200 spänn i fordonsskatt så har jag iaf 3000 kr till övers att tanka CTS-Vn för innan jag är uppe i kostnaden för A5an. Så det är väl en sådär 5-6 tankningar och det i sig kanske 250 mil.

Så istället för att köra 2500 mil per år, så bör jag försöka stanna vid 2250 mil, så går det jämt ut? Räknar jag rätt nu? Eller slog det kortslutning? :)

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Va e budjetten på?! :4skrika
Får gärna stanna under eller runt 500... men max 700kkr. Om jag ens ska börja fundera på ett köp... Känns ju annars som att pynta så mycket då ska det fanken va bra ös.

Eller så banka in i mitt huve att den bilen jag har duger :D

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Även jag får rekomendera Porsche, underbart exakt styrning vid bankörning och i standardläge behaglig som vardagsbil. Carrera S tycker jag räcker långt men visst turbon är något speciellt. GT3 går väl bort om det ska vara bruksbil kanske men ack så kul. GT2 har jag inte testat men måste vara bland det roligaste man kan få tag på.
Men som någon sa även cayman är riktigt fin, bara testat i konbana men positivt överaskad. Med rätt avgassystem låter den dessutom som ett jetplan :tummenupp
Med rätt förare så är de knepiga att köra ifrån på banan också.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Får gärna stanna under eller runt 500... men max 700kkr. Om jag ens ska börja fundera på ett köp... Känns ju annars som att pynta så mycket då ska det fanken va bra ös.

Snåljåp.. :rolleyes:

Men då kan jag ju konstatera att bilen du har is de shit och degen bör doneras till moi! ^^

Nemmen seriöst så har jag bara fått titta på sånna härninga bilar från fel sida av avspärrningen men för de som vet så kanske du bör specifiera lite mer vad av: prestanda, poservärde, komfort, ekonomi etc som är viktigast för dig?

MC Doktorn

Guest
I lands problem

Jag säger att din A5 är kanon men Nya M3: är snyggare och en brunstig högvarvig V8 varnar dig att prova den för att sen är du såld.

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
2004_Dodge_Ram_SRT-10_1.33162353_std.jpg

köp o trimma
spoondog_lightning.jpg

sätt på en kompressor
2006_Dodge_magnum_front1_lr.jpg

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det är rätt trångt för passagerare i en Porsche... visst rolig bil, men mer en banbil än en bruksbil.

Inte för att jag ens tänkt försöka eller tycker du ska införskaffa en Porsche Cayenne Turbo S, men kan inte låta bli att berätta en liten berättelse :)

Har varit nere hos Porsche i Leipzig (samt Stuttgart), där dom tillverkar bl.a. Cayenne (Carrera GT och kommande Panamera).
Och fick där åka med två gånger två varv med Cayenne Turbo. Min första tanke va "va fan ska vi ut med två stora klumpiga SUVar på en bana för?".

Men redan några sekunder efter ha lämnat depån och man hört motorljudet och passerat två kurvor vad så jävla chockad och överraskad då dessa fordon gick att köra som vilka 911'or som helst runt banan, först ett varv stilrent och fort, andra varvet lekte dom loss med drifting. :yoparty
Nu i efterhand har jag ordentligt med respekt för dessa Cayenne och är otroligt glad att man fick uppleva det där istället för "gamla vanliga 911 runt en bana" :)

Hey, där har vi ju ett Porsche-alternativ till dina medresenärer ;) Panamera
(hmm... skrev det med ironi... men när man väl sett och kanske fått provköra en Panamera om några månader så kanske man har ändrat uppfattning om dessa modeller också, vem vet)

-Freddy-

Guest

Jag mår illa när jag läser om societetsproblemen du har. Kan känna igen att mycket vill ha mer, men inte när det gäller dom pengarna. Lägg pengarna på en psykolog 20k och spara 480k istället för att brumma runt i en självbildsförlängare som ändå gör dig besviken för att du nuförtiden inte hänger med stekarna i ferraris.

:smasha

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Jag mår illa när jag läser om societetsproblemen du har. Kan känna igen att mycket vill ha mer, men inte när det gäller dom pengarna. Lägg pengarna på en psykolog 20k och spara 480k istället för att brumma runt i en självbildsförlängare som ändå gör dig besviken för att du nuförtiden inte hänger med stekarna i ferraris.

:smasha

You have to remember something; everybody pities the weak. Jealousy you have to earn. :pannkyss

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01

Vad har du nu för något?? Tycker att du fortfarande ska ta dig en titt på RS4an, 420 hk, med chip från itsfun så har du 22 hk till, för knappa 400lök. Fattar inte varför du kollar på cladilacken, går ju konken vilken sekund som helst känns det som. OCH skrudin har AWD. Go for it babe :tummenupp

Smagatusk

Guest
Låt killen tänka själv ett tag. Han ratar ju allas förslag.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Sist du skulle köpa bil så efterfrågade du en snål pendlsrbil och köpte en sprojtans A5. :näsblod

Nu efterfrågar du en sportbil som max får kosta 500k, eller tom 700k, men ratar vissa förslag pga hög bränsleförbrukning! :va

Känns som att bränsleförbrukningen kommer att vara den minsta kostnaden i ditt framtida bilägande. Vad sägs om en driftskostnad på ca 300-350:- /dygn på en kärra för 600k!

Edit: Om du ville ha förslag på en sportbil så är lotus elise eller exige ett alternativ. Förmodligen billigare att äga en sådan och din nuvarande kärra än en 700k familjekombi...

Ville du ha ett sporttouringlok ala cbr xx1100 el zx-12 så finns det väl en hel drös med mediokra familjekärror med upphottade motorer.

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ha kvar Audin och köp en fullständigt onödig bil som är trimmad för 100-150.

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Ja men han har ju fått ventilera att han har 700 lök att lägga på bil. :D
Jag ser BMW M3-M5 Eller M6 som ganska heta kandidater..
Jag hade satsat på en M5-kombi och dekaltrimma den med 520 emblem.:tummenupp

Swedie rör sig i trakterna kring Södertälje.
Jag förutsätter att BMW går bort, tyvär.
Har själv varit i den sitsen.:gnissla

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Lägg ett bud på min Mustang!

Mustang GT -05, all extrautrustning, 3600 mil, kanonskick, silver. C&L CAI inkl Predator Tuner med street och race tunes. V8:a med runt 300HK på bakhjulen. Köp till en kompressor för 25K och landa runt 450 - 500HK...

Vill ha runt 140,000kr för bilen.

Bifogat

• IMG_1985 -2.jpg
    IMG_1985 -2.jpg
    84.6 KB · Visningar: 126
Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S