BMW är för vanligt, lite för mycket mainstream.
Denna EVO gör pulvermoss av både nya M3, M5 och M6.
Har en kompis som hade en liknande med 'bara' 420HK och den gjorde 0-100 på 3.8 sek.
Med 600HK för nedan bil så kör den absolut ifrån det mesta. Sedan kanske den ändå inte är den bekvämaste bilen men det beror helt på hur man prioriterar. Mängden körgjädje är enorm på en sådan bil.
EVO 8
Denna EVO gör pulvermoss av både nya M3, M5 och M6.
Har en kompis som hade en liknande med 'bara' 420HK och den gjorde 0-100 på 3.8 sek.
Med 600HK för nedan bil så kör den absolut ifrån det mesta. Sedan kanske den ändå inte är den bekvämaste bilen men det beror helt på hur man prioriterar. Mängden körgjädje är enorm på en sådan bil.
EVO 8
Motor byggd 2007 av TCS (Turbocenter Stockholm)
Crower strokerkit
JE kolvar =2349cc
Kelford Cams ca 300 grader och 12 i lyft,
Titan retainers
Dubbla fjädrar,
Tomei mekaniska tryckare.
Portning av Anders TCS och sätes jobb av Ultra motor.
HKS Kamdev och koppling.
Autronic SM4
Dubbla Walbro i tanken,
Bosch 1680cc spridare.
DNP grenrör
Tial 44mm wastegate
Garret GT35R Turbo Grymt respons fullt ladd redan vid 4000rpm till 9000rpm
Hemsnickrad downpipe med racekatt ( Trångt med AC kvar!!)