Vilken storlek tror ni jag ska ha på skinnställ?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
196 cm 83 kg....är det nån idé att kolla på standardställ eller ska man satsa på skräddarsytt istället?

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jag såg ett ställs om jag blev helt såld på, sedan kollade jag på tillverkarens storlekstabell. sedan skrev jag ut den och markerade vart jag var nu och vart jag skulle. 2 månader senare hade jag gått ner 9kg och det satt perfekt :)

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Har ett nytt Arlen Ness 3216 storlek 56. Är 190 cm och 105 kg.
Sitter perfekt som ett korvskinn på mig.
Kom ihåg att skinnet töjer sig.
Tar du 56 kan du snart simma i det:rolleyes:
Vill du ha ett bekvämt ställ som känns som fritidskläder köper du ett stort.
Vill du ha ett säkert ställ där skydden sitter på plats när du vurpar ska du ta ett mindre.

Otroligt, då jag är 187 cm, -+ 100 kg & med stor möda fått på mig ett Arlen Ness storlek c 58. Men det är klart att det beror på var kilona sitter.

Last edited:

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Har varit och testat tvådelade berikställ ikväll...
Ett 54 och ett 52. jag är 180 och 87 kg..
54 fick jag på mig nästan utan ansträngning, väl på kroppen satt det väl typ tight.
I brist på tid (affären stängde) testade jag bara jackan i storlek 52, och det gick också hyfsat lätt att få på sig... Dock kändes den kort i midjan. Ska det kännas så?

Hur som helst. Ska jag satsa all in på ett 50 och lita på att det töjer sig?
Säljaren tyckte att 54:n satt som ett smäck, men jag tyckte att det gick lite väl lätt att komma i och ur.. Vad händer efter ett par skurar eller en svettig sommardag?

Kommer ett ställ i storlek 50 kastrera mig när jag drar ihop det? :3freak

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
54 fick jag på mig nästan utan ansträngning, väl på kroppen satt det väl typ tight.
I brist på tid (affären stängde) testade jag bara jackan i storlek 52, och det gick också hyfsat lätt att få på sig... Dock kändes den kort i midjan. Ska det kännas så?

Säljaren tyckte att 54:n satt som ett smäck, men jag tyckte att det gick lite väl lätt att komma i och ur.. Vad händer efter ett par skurar eller en svettig sommardag?

52 skulle jag nog rekomendera... jag har 50 och är 181/78 typ....och då fick jag inte i ryggskyddet först...utan gatt duscha med det, lite trångt fortfarande efter 2 sommrar men det funkar bättre nu :) "Har Berik helställ ej delat"

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Håller med att ett 52 passar bättre än 50. Men inte ett 54 i alla fall!!

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Le fuck! Som man säger i Frankrike... :huvetStället jag har spanat in är slut i just 52.. Finns det ens nån möjlighet att tråckla sig i ett 50?

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Suzuki RF900R -96
Jag kan bidra med mina mått som passar bra i ett Halvarssons skinnställ med storlek 50. Väger 74 kg, 175 cm lång, 81 cm midja samt 98 cm bröstvidd. Sitter tajt, något enstaka kg till kanske går i!

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Le fuck! Som man säger i Frankrike... :huvetStället jag har spanat in är slut i just 52.. Finns det ens nån möjlighet att tråckla sig i ett 50?

Det bästa du kan göra är att testa ett ställ med ryggskydd, ev bröstplatta och sen beställa.

Det är en gammal skröna att skinnställ töjer sig, dom har så mycket strechtyg påsytt så det ger efter före själva skinnet (egen erfarenhet).

Förr i tiden då ställen var av enbart skinn töjde dom sig.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024