Vilken storlek tror ni jag ska ha på skinnställ?

OC

är inte som alla andra
Gick med
28 Mar 2008
Hoj
R1
48! :fakta

Haha... sweet! :tummenupp Jag anade ju att det skulle tänja sig lite och det har det gjort... nu är det typ PRECIS så att jag kan kränga av mig skiten på egen hand utan att dra en axel eller två ur led.. känns helt ok! Inte jordens undergång med några veck även om jag hört resonemangen kring hur dåligt det är.

Ha ha, jag går nog mer på din linje :tummenupp inte alltid skoj o behöva ringa 2 pers som kommer och hjälper en när man ska ut och åka :D

wernermannen

Skrapa skora
Gick med
1 May 2008
Hoj
Suzuki TL1000R -98*såld* Honda CBR1000RR -04 *Såld* Yamaha R1 2004 *såld* Dr650r 1993 *såld* Nuvarande Suzuki SV1000S 2004
Är oxå jävla osäker på storlek! Har ett berik titanium str 54 hemma... Det är kort i ben och ärm o sitter taight som F-N är 196 och väger 96. Är lite orolig att det skulle vara för litet. Hur är daneseställen jämfört med berik i storlekarna?
Skulle vilja ha det lite längre och samtidigt litelite vidare...

Last edited:

*KIM*

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
Yamaha R1-05
Har ett berik racing titan storlek 52
187cm 77kg lite kort i ben och armar hoppas det töjer sig lite :p

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
K5
Hello,

Jag var och provade ett Dainese 2-delat skinnställ stl 52 (beg).
Jackan satt ok, men byxorna var för stora...När jag kopplade samman jacka+byxa så drog det som faen i skrevet...
Om jag nu drar på mig ett par byxor i stl 50 och kopplar samman med jackan...kommer det då dra ännu mer!?

Funderar på om jag får på mig stl 50 i både jacka och byxa? (ca:180, 80kg)

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
1800
Blir också snurrig av storlekarna... :confused:

Provade ett Spyke 50 som satt ok (med ryggskydd Halvarsson Track), och även ett STR 50. Dock något slappt på nedandelen.
Provade sedan ett Berik 50 och det satt som gjutet utan ryggskydd, men kunde inte knäppa skiten med ryggskyddet på. Samma sak med ett Dainese. Går jag sedan upp till 52 så kan jag ju knäppa skiten, men då sitter det slappt från naveln och neråt... jisses... :näsblod

Någon som kan tipsa om ett bra ryggskydd som tar lite mindre plats, eller måste jag banta? :gnissla :tuttar

Last edited:

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Bump!

Jag är 190 cm och väger 91 kilo, jag har långa armar och är bredaxlad, (gymtränad) fast smal. Vad ska jag ha för storlek tror ni?

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Hoj
SV650s Cbr600rr
Bump!

Jag är 190 cm och väger 91 kilo, jag har långa armar och är bredaxlad, (gymtränad) fast smal. Vad ska jag ha för storlek tror ni?

Jag har ett berik titanum raceställ, stl 56. Jag är 189cm/95kg. Det sitter bra förutom, underärmarna på stället fick jag låta sy in. i benen va de tight i början, fick ligga ner för att få på mig de när de var nytt.

Nu sitter de dock. Konstigt att underärmarna var stora. Jag har ganska propertionerlig kropp...

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Jag har ett berik titanum raceställ, stl 56. Jag är 189cm/95kg. Det sitter bra förutom, underärmarna på stället fick jag låta sy in. i benen va de tight i början, fick ligga ner för att få på mig de när de var nytt.

Nu sitter de dock. Konstigt att underärmarna var stora. Jag har ganska propertionerlig kropp...

Mycket konstigt att underarmarna var stora. Jag har funderat om man kan få på sig ett 54, men det kanske inte går på grund av långa armar och bredaxlad. Men 56 kanske blir ganska ultimat då, bara det inte blir pösigt.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Bump!

om det är Berik du funderar på att köpa, så tänk på att 52 (som jag har är liiiiiite för kort i benen för mig, 183 & 78 kg)

ville jag ha ett längre, så är 54 inte ett val, då detta är samma längd som 52, men större i midjemåttet, så nästa steg skulle då vara 56, men då hade det blivit pösigt på mig.

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Tack för alla bra svar!

Jag vet inte rikigt viket märke jag ska köpa. Har ni några tips om vad som är bra och vad man ska undvika?

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
GSXR1000 K6
Uppar en gammal tråd.

Behöver ett nytt ställ och var och provade ett Spyke i storlek 46. Det satt djävligt tight på överkroppen, men byxorna satt perfekt. Samma ställ i storkel 48 satt alldeles för löst.

Hur skiljer sig spyke storleksmässigt från övriga märken? Har sett att flera märken inte ens har 46 som storlek. Är deras storlekar mindre än Spykes?
Jag är 179cm/67kg.

Tänkte jag skulle prova ett Berik storlek 48 bland annat, men har inte kommit till skott ännu..

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03
Det är riktigt segt att vara oproportionerlig!
Själv har jag ingen aning vad jag ska leta efter (182cm/64kg)
Har kollat på ett Alpinestars tvådelat str 50 begagnat. Kan det vara något tro? Har inte hunnit testa något än.

Tips tack! :)

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Har ett Arlen Ness Black Star, delat, storlek 48. Väger 70 kg är 183cm lång:tummenupp
Sitter tight men är perfekt! Behöver lite kraftigare överarmar för att fylla ute det helt dock:gnissla :D

Kanske kan hjälpa någon:tummenupp

Haha har precis lagt ut en tråd ang Alpinstars track pant. Har samma längd och vikt. 70 kilo 183-184 cm. Köpte på nätet (50% rabatt) Fanns inte storlek 50 så beställde 48. 52 lär bli föör stort. Upplever att 48 sitter tight på låren, och drar jag upp dem så åker dem sakta ned igen när jag går några kliv. Antar att dem töjer sig? Är som sagt skitsmal ... Var 48 ett fel köp tro? Eller kommer dessa ev att töja sig till det perfekta?

Det är riktigt segt att vara oproportionerlig!
Själv har jag ingen aning vad jag ska leta efter (182cm/64kg)
Har kollat på ett Alpinestars tvådelat str 50 begagnat. Kan det vara något tro? Har inte hunnit testa något än.

Tips tack! :)

Om du läser mitt inlägg över så ser du att 48 lär passa dig perfekt. 50 blir nog för stort

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...