Stofferider
Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Teletec är ett billigt och bra larmsystem lätt att koppla upp.
/föredetta larmmontör
/föredetta larmmontör
Största anledningen till att ha en såndär slö väktare som slöar iväg o slöar runt huset är ju att han kanske är slö men han ser ju åtminstone till att det inte står o blåser kalla vintervindar rätt in i huset när man är på sin sköna Thailandssemester över julen, om han inte är lite slö o inte orkar förstås.
Haha - var inte så bitter nu för fan
Inget fel på väktare så men jag har ett praktexempel på slö väktare
Det finns sådana här sträckkoder som väktare läser av med sträckodspenna,mobil eller en kombo.
Dom är utplacerade efter ronden så arbetsledaren ibland kan göra stickprover på och kolla så det ronderas..
Ibland ronderas det inte , det var en fiffig men slö väktare som hade kopierat sådana här remsor och satt hemma och mysrunkade,kolla på p filmer och knapra på chips.
En natt så brann dock en byggnad ned sådär 04:01 , enligt vaktbolaget hade väktaren dratt sträckodsläsaren 05:30 och inte rapporterat något ovanligt.
Vid denna tidpunkt hade dock räddningstjänsten just larmat ut flerstationslarm och förstärkningar och kämpade för fullt samtidigt som länsförstärkningslarm och regeringen inkallades till krismöte.
Väktaren hade dratt sträckoden när det var som värst
Hans chef ringde han och var imponerad över att han lyckats läsa av sträckoden i en nedbrunnen kåk omgiven av 100 brandgubbar och inte rapportera att något var ovanligt
Största anledningen till att ha en såndär slö väktare som slöar iväg o slöar runt huset är ju att han kanske är slö men han ser ju åtminstone till att det inte står o blåser kalla vintervindar rätt in i huset när man är på sin sköna Thailandssemester över julen, om han inte är lite slö o inte orkar förstås.
Har vi en slö väktare här som tog åt sig? Med ett larm kopplat till vänner/bekanta så kan även de ta sig dit och fixa detta för lite kärlek än för 200-500kr i månaden. Men är man ond eller allmänt knepig behöver man nog betala dyrt då man inte har några vänner eller bekanta som ställer upp.
Ne du Norman! - vissa historior är sanna , det finns desutom fler av samma sort och dom har inträffat
Jag har sett det mesta skall du veta -
Jag har arbetat tätt sammanknuten med ordningsvakter/vakter och det finns dom som gillar sitt jobb och sköter det(och mycket mera) och det finns dom som bara åker till jobbet för och få lön
Du lilla ringaren, vi vet nog alla hur duktig du är på att hitta på historier, så varesig nån historia som du berättar är sann eller inte så finns det ingen som tror dig.
Jag inser att jag är puck-trea minst på hundspåret. Men allvarligt talat så är det det mest effektiva.
O det behöver inte vara en "läskig" hund. Vi hade en 2 kg lurvboll i drygt 10 år. Inga inbrott. Grannarna hade larm, de fick inbrott iaf (in-ut på 15 min räcker). Fem veckor efter den älskade lurvbollen gått bort så slog tjuvarna till... Polisen som kom bekräftade att tjuvar extremt sällan går in där det finns hund oavsett storlek. Nu har vi hund igen sen tre år, inga påhälsningar, men grannar med larm har fortfarande inbrott...
Sen måste man förstås ta hand om den osv o inte vara allergiskt osv. Men är man sugen på en jycke istf larm så måste det inte vara en stor hund.
Ne du Norman! - vissa historior är sanna , det finns desutom fler av samma sort och dom har inträffat
Jag har sett det mesta skall du veta -
Jag har arbetat tätt sammanknuten med ordningsvakter/vakter och det finns dom som gillar sitt jobb och sköter det(och mycket mera) och det finns dom som bara åker till jobbet för och få lön
Det handlar nog mest om att är hunden hemma så är oftast familjen hemma. Iaf inte borta någon längre stund exempelvis på semester eller borta över natten.
Nix, hunden är hemma fm och em själv och det var vid den tiden som tjuvarna slog till när vi INTE hade hund. De gick in mitt på blanka förmiddagen en vardag. Vi har väldigt sällan inbrott här i kommunen på nätterna över huvud taget. Hur som helst de grannar som har haft larm har åkt på inbrott lik för benat med samma MO som vid vårt, dvs mitt på blanka dagen, inte alls när de var bortresta för då tenderar folk att flytta på sina värdesaker...
Men skit desamma, alla kan inte ha hund. Alla bor inte på samma ställe här i landet och förutsättningarna är olika. Visst kan man välja att ha larm om det är den mest lämpliga lösningen. Jag säger bara att det finns alternativ.
Vi har en rottweiler här hemma, behöver aldrig oroa sig men inte alltid hon kan stanna hemma när man semestrar..
Vet att ett gäng tjyvar som blev tagna här för ett tag sen hade en karta över området, alla hus där det fanns hundar var tydligt markerade.
Köp vovve och sluta åka på semester, alternativt gör som vi och erbjud en släkting eller fattigare kusin att bo i hus en vecka eller två med hunden när ni glassar i solen
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|