Är det ett "larm+tjänst" paket du är ute efter?
Hur mycket ska du larma? Villa?
Bra fråga. Egentligen ville ha jag ha det för brandlarmet, men å andra sidan innehöll det här paketet inga röksensorer. Kameror gör det ju ganska snabbt att sortera bort falsklarm och möjlghet att ringa polis direkt vid skarpt larm etc. Utan kameror kontaktar larmtjänsten ändå knappast brandkår vid brandlarm, risken för falsklarm är för stor utan det får vänta tills väktaren kommit ut vilket till min by tar 30+ minuter. Men visst skulle jag själv kunna köpa kameror "utanför" och själv kolla upp vid just brandlarm, eller andra larm för den delen. Gillade dock deras koncept där man själv kunde nå kamerorna om man vill och dessutom att de har bra upplösning.Måste/vill du ha kameror?
Mycket intressant läsning.
Sitter också och kikar efter larm till hus + garage
Pjohan...undrar lite försynt om jag kan hoppa in med en liten fråga ang larm här.
Vart köper man ett privat vettigt larm med kamera, blixtljus, siren etc som går att bygga ihop själv utan ha doktorerat i ämnet?
Hej pjohan. Gardio kommer ha brandvarnare snart. Och husdjur går bra:
http://www.gardio.se/husdjurssakring/
Min temporära lösning är att bygga ett eget larm, förena nytta med nöje. Några trådlösa sensorer kopplade till en laptop (med en telldus-dongel) som skriker och skickar mail till telefonen, ska kopletteras med någon kamera. Som bonus kan den med relativt billiga tillbehör tända släcka innerbelysning, starta motorvärmare, samt skrika när nån lägger post i brevlådan etc. I längden ska väl rörelsesensorerna inomhus ersättas med trådbundna varianter och dom enkla och störningsbara användas utomhus för att aktivera lampor etc.
Men tröttnar jag eller får för mig att jag vill ha ett sånt där klistermärke som säger att ett riktigt vaktbolag gör något så ligger Gardio bra till.
Visonic har billigare grejer om man vill köra mix'n'match. Vill man bygga eget kan man satsa på en arduino och trådlösa givare
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|