Vilket hojmärke har du i blodet?

Vilket hojmärke har du i blodet?

• Antal röstningar
    0

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag har kört GSXR länge nu, mest pga att det var den enda vettiga 750'n på den tiden (och nu den enda!), men sen den sista mc-mässan är jag kär i Aprilia RSV4 APRC SE så den har jag i mitt hjärta nu! :kär
Tyvärr verkar den inte vara särskilt prisvärd eller gå att försäkra för rimliga pengar så det får förbli en olycklig kärlek :(

2011-Aprilia-RSV4-Factory-APRC_TIN0466.jpg

Chrisse6

Medlem
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Ducati
Ducati så klart. Har jobbat med märket i 12 år och inget går upp mot att gränsla en Ducce. Jag har testat det mesta som går att testa och ni japs åkare åker omkring på "Toyotor" Dvs totalt själlösa och intetsägande maskiner. Sorry , men för mig handlar inte hojåkning om "toyota kvalité" utan om att njuta av varenda sekund i sadeln.

/ C

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Kan äga vad som helst, men inte Ducati eller HD!
Värre överreklamerat skit får man leta efter.

Själ.... haha ja konstiga grejer ni hittar på istället för att erkänna för er själva att skiten duger inte till nåt och då de skramlar, felar och inte levererar som en japsare så ni lurar er själva och låtsats att den har en själ och lever sitt eget liv.

Suzuki Gsxr har jag haft på senaste, men de andra radfyrorna och även rsv4:an kan jag tänka mig att äga.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Kan äga vad som helst, men inte Ducati eller HD!
Värre överreklamerat skit får man leta efter.

Själ.... haha ja konstiga grejer ni hittar på istället för att erkänna för er själva att skiten duger inte till nåt och då de skramlar, felar och inte levererar som en japsare så ni lurar er själva och låtsats att den har en själ och lever sitt eget liv.

Suzuki Gsxr har jag haft på senaste, men de andra radfyrorna och även rsv4:an kan jag tänka mig att äga.

Ahahhaaha :) ååhh det var längesen jag skrattade så gott :)
BULLSEYE !! Testade Multistrada 1200 senast och ja, den hade nåt, men jag tyckte att den saknade det mesta jag vill ha i en hoj, och mest av allt det där, "WOHOHOHOOOOOO"-känslan. Den man får när man har testat den nya ZX-10R, eller en KTM990, eller min hoj :p
Visst, jag har inte kört 1198:an...

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ahahhaaha :) ååhh det var längesen jag skrattade så gott :)
BULLSEYE !! Testade Multistrada 1200 senast och ja, den hade nåt, men jag tyckte att den saknade det mesta jag vill ha i en hoj, och mest av allt det där, "WOHOHOHOOOOOO"-känslan. Den man får när man har testat den nya ZX-10R, eller en KTM990, eller min hoj :p
Visst, jag har inte kört 1198:an...

Har kört 848, 1198 och även rc8 när man tror de ska komma igång har man nåt var stoppet och det är dags att växla men förutom det upplevde jag inget märkvärdigt utan vart mer fundersam varför folk hyllar ducati samt twins så mycket.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tror det är Kawasaki.

Ville alltid ha Kawa när jag var litet barn och såg cross.

-En sån grön vill jag ha mamma.

Och nu står jag här med en Kawasaki.

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Suzuki

Suzuki gäller i mitt garage. :tummenupp
Dock lurade svågern på mig en honda crf 450 för några år sedan och jag måste erkänna att jag är grymt nöjd med den.

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
suzuki 550 Es 1984
suzuki gsx-r 750 1998
Suzuki Rf 900 1994
Suzuki gsx-r 750 1986

Honda CBR 1000 F 1990

Yamaha FZR 1000 1990

det är hojarna det och utan tvekan är det suzuki som ä min favorit.

bästa hojen om man ser på allt är utan tvekan rf 900 den har allt

inte den bästa o åka kurvor o bana med med ann ars grymt bra hoj. Prestanda och super att åka långt med o enligt mig bland den snyggaste modellen som gjorts sen hare den handsfack *ler

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har kört 848, 1198 och även rc8 när man tror de ska komma igång har man nåt var stoppet och det är dags att växla men förutom det upplevde jag inget märkvärdigt utan vart mer fundersam varför folk hyllar ducati samt twins så mycket.

Då körde du den på helt fel sätt...i med en högre växel.
Det är rätt olika körstil twin vs radfyra.

Det e för att de har en själ ju :p

Kul att du alltid har en åsikt, vad körde du för roligt själv sade du? :D

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Tror det är Kawasaki.

Konstigt nog var det gröna Kawa crossar och Honda Goldwing som väckte ha-begäret i mig. Nån ensktaka gixxer 1100 i blåvitt spädde på det.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Då körde du den på helt fel sätt...i med en högre växel.
Det är rätt olika körstil twin vs radfyra.

Kul att du alltid har en åsikt, vad körde du för roligt själv sade du? :D

Heheh, det där med åsikter ;) förlåt alla Ducatistas! Jag kör en själ-lös dussinhoj, och precis som ni älskar era Ducatis, så älskar jag min :)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
wtf .. jag var typ 10 år gammal, och tillsammans med min polare fascinerades av två feta guldvingar med kasettbandspelare. Ägaren spelade musik, och ibland varvade lite. Vi kunde sitta och vänta på att de skulle köra förbi. Det var helt magiskt...

succe

Hojtroll
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Offroad
Tror det är Kawasaki.

Japp Kawasaki låter hårt och tufft.Det låter mc!Så vitt jag vet gör inte kawasaki varken pianon eller symaskiner.gitarrer och allt annat skit utan motorer jääässs.Gröön med de typiska luffar turbo slangarna fram till och med KLE 500 har dessa!!!

succe

Hojtroll
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Offroad
Vi är lite lika du och jag ser jag, jag är också uppe i 17-18 hojar i en salig blandning av den japanska lösgodispåsen :D[/QUOTE]

Va trevligt!!Måste erskänna att det slank ner en ovanlig karamell i den japanska godispåsen:en sån där seg som var svår att tugga hmmmm en Moto guzzi V50 du vet!!Som jag skakade omkring i Sthlm i mitten på 90talet!Nejdå den var ganska charmig en V-twinn ...Vi syns på vägen!!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Är nog eg. inte så såld på något märke alls, växlar från dag till dag. Alla olika hojar har sin charm, och omväxling förnöjer.. Tycker ofta man favoriserar det man kör just för stunden, för att 2 veckor senare byta hoj/märke.

Var lite inne på Skramlaha i början, men tröttna på de, för tråkigt. Sen vart man lite duccefrälst ett tag, men de gick över :arsele insåg förträffligheten i gsxr1000:s överlägsna motor, men ville ha mer bus så halkade in på KTM, och där är man kvar änsålänge. Hade nyss 3 KTM:er, numera bara 2,. Säga vad man vill om detaljfinish och kvalité, men dom är förbannat roliga iaf. :tungan och i slutet på dagen så är det de som räknas :yoparty (sen har man såklart haft en del andra hojar också, men inget som gjort några större intryck på mig iaf).

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
2 Kawa crossar
Aprilia Rs125
Suzuki Gsx-r 750
Aprilia RSV

Just nu är det italienskt fullblod som pumpar i mina vener!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år