Vilket hojmärke har du i blodet?

Vilket hojmärke har du i blodet?

• Antal röstningar
    0

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
GSX1250FA -14
Jag älskar min SUZUKI GSX även om det inte är en GSXR! Jag blir dock lite fundersam när jag läser på BBC hemsida där sanningshalten är att betraktas som hög!
http://www.bbc.com.6jw2.clonezone.link/gsxr
PinkSuzuki.jpg

Utdrag från BBC hemsida:
A biker who rides a GSXR is most likely gay according to recent surveys...

Statistically 10 out of 10 GSXR riders are most likely to return home to their boyfriends after a day of riding their Suzuki GSXR motorcycles...

One GSXR rider Thomas O'Toole said "It's true I frequently love trying new sexual positions with my long term boyfriend Leslie".

Another GSXR rider stepped in claiming it was all "bullshit" and that anyone who said a GSXR rider was gay can happily suck on his penis... Which I'm sure he would enjoy...

The story behind the sexuality of a GSXR rider started when a group of specifically GSXR riders were caught bumming each other behind the mcdonalds at Bassetts Pole on tuesday night but were quickly hushed away by local law enforcement.

A local lad who goes by the name of Darren Healy stepped in on the popular debate saying "As a GSXR rider myself I can honestly say I never go a day without looking at another man's arse.. My favourites are the perfectly shaped pert ones".

So this goes to show.... Are GSXR riders really gay? Or is it just a myth that is yet to be proven?....

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag älskar min SUZUKI GSX även om det inte är en GSXR! Jag blir dock lite fundersam när jag läser på BBC hemsida där sanningshalten är att betraktas som hög!
http://www.bbc.com.6jw2.clonezone.link/gsxr
View attachment 428296

Utdrag från BBC hemsida:
A biker who rides a GSXR is most likely gay according to recent surveys...

Statistically 10 out of 10 GSXR riders are most likely to return home to their boyfriends after a day of riding their Suzuki GSXR motorcycles...

One GSXR rider Thomas O'Toole said "It's true I frequently love trying new sexual positions with my long term boyfriend Leslie".

Another GSXR rider stepped in claiming it was all "bullshit" and that anyone who said a GSXR rider was gay can happily suck on his penis... Which I'm sure he would enjoy...

The story behind the sexuality of a GSXR rider started when a group of specifically GSXR riders were caught bumming each other behind the mcdonalds at Bassetts Pole on tuesday night but were quickly hushed away by local law enforcement.

A local lad who goes by the name of Darren Healy stepped in on the popular debate saying "As a GSXR rider myself I can honestly say I never go a day without looking at another man's arse.. My favourites are the perfectly shaped pert ones".

So this goes to show.... Are GSXR riders really gay? Or is it just a myth that is yet to be proven?....

Den som nämner detta fenomen och är räddast för att betraktas som ghey, är ofta den som är närmast, in my opinion.

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
GSX1250FA -14
Den som nämner detta fenomen och är räddast för att betraktas som gay, är ofta den som är närmast, in my opinion.

Absolut tänkvärt!
Det viktigaste är dock att vi alla tillåter varandra att ha roligt oavsätt om vi är han/hon/hen/den eller det! "en annan formulering för värdegrund"

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Själv är jag helsåld på Kawasaki, går omkring i gröna Kawaskor när jag inte jobbar, toalettringen är självklart kawagrön liksom badrumsmattan. Fast hojen är orange, man vill ju inte överdriva.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Har alltid varit svag för Yamaha sedan barndomsgrannens dotter kom hem med en RD350 YPVS. Men hennes far körde en BMW R90S -75 och åkte på Europasemester varje år trots en ålder på 70+. Hans fru tyckte att det var obekvämt att åka fortare än 160 för fötterna ville lyfta från fotpinnarna då... Och så hade vi Husqvarnaenduros :kär och en annan grannes Suzuki GT750... och den illgröna Kawa 900 med sina mulliga topplock... för att inte tala om de mytomspunna engelsmännen. Och visst var det någonting speciellt med de harley- och trajachoppers som killarna i Södermalm Kräks åkte omkring på... Och så farsans tyska och italienska MC-tidningar: Sextio- och sjuttiotals Motorrad och Motociclismo, med MV Agusta i roadracingversion, Laverdor, Ducatis, Guzzis och förstås den vansinniga Münch Mammoth som täckte hela mittuppslaget (och fyllde hela min lilla MC-värld säkert en månad).

Nä, jag tror nog att precis alla hojmärken finns i blodet hos mig i alla fall. Skall vara de vidriga customasiaterna då... de räknas väl som infektion.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Näe, inte märkesbög.

Hade jag varit det hade jag nog sagt att min "böla som en bebis"-drömhoj saknas på listan, då det nog varit MV-Agusta.
För något år sedan hade jag nog sagt aprilia då jag "växt upp" på deras små hojar och både RSV & RSV4 är ruggigt mysiga maskiner. Jag har alltid gillat Ducati också, sedan första gången jag såg en 916 har jag velat pröva en.
Mer realistiskt har jag länge gillat kawa då jag tycker deras cycklar är lite mer karismatiska än de andra jappsarna, och det är det jag kör idag. (tyvärr syns ju karisman i kvaliteten också, vem fan har knuffat hem en honda?)
På sistone har jag dock kommit på mig själv att dagdrömma en hel del om en scramblerkittad Moto Guzzi V7 att resa runt och se världen på, för att jag är blåst...

Så efter det kom jag fram till att jag inte är så märkesbunden ändå, jag gillar olika modeller från olika tillverkare, av olika anledningar. Den käraste hojen är ändå den man har historia med, har använt och pysslat om och gjort till sin egen.

:fakta

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Har inget märke som ligger mig varmt om hjärtat..
Dock en massa 90-tals modeller och början på 2000 som jag känner mycket för men nu handlar det om tillverkare :tungan

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Min första hoj var en Suzuki TS125R. Den gick sönder så fort man tittade på den. Kedjan small, motorblocket sprack, tändstiftet smälte och slog sönder kolven flera gånger.. Sen köpte jag en Yamaha på äldre dagar, har varit supernöjd och märket ligger mig varmt om hjärtat. Särskilt FZ1:an

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Favoriserar inget speciellt märke. Tycker yamahan jag har nu känns extremt välbyggd och skoj, men innan jag köpte den tittade jag på allt ifrån triumph daytona 675, ducati streetfighter, r1, gsxr. Ena veckan ville jag ha den ena, nästa vecka den andra ?
Men fz1 låg hela tiden där i bakgrunden, mycket pga det är extremt mycket hoj för pengarna. Hondan jag hade innan kändes inte i närheten av så välbyggd som yamahan, men det var ju iofs en "instegs" hornet, men ändå...
Gillar det mesta kort och gott

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Drömhojar som "liten" var ZX9R 1998 och ZX12R 2000.

Att de sen blev två CBR och nu en GSX-R är rätt hoj till rätt pris. Föreslog byte från 954an mot CBR1000RR, ZX10R, R1 och GSXR.

Dock kollar ja ofta efter sista RSV twin samt SP1-2, de vore coolt eller en 916, 996,998.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Inte speciellt märkesbunden men Suzuki och Yamaha har varit bra på sina egna sätt.
Men det finns en specifik hoj som satte djupa spår I mitt hjärta trots att jag aldrig ägt en sådan:
830558l_20.jpg

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Mm jag har också ett par sådana hojar som har berört mig. I kronologisk ordning :
96d7b6ddcdb8314d413c5562ef91a648.jpg
2b633334aa35d3dcdaf6c8590e50942b.jpg
och fz1

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...