- Nej, det kan ju bero på att du tröttnat på virus, väder, lönesituation, relationer..etc."..om situationen i Sverige blev ohållbar?"
Finns inget politiskt i den trådstarten väl?
- Nej, det kan ju bero på att du tröttnat på virus, väder, lönesituation, relationer..etc.
Men även om det vore pga politiken i landet så räcker det att nämna det, inte börja diskutera det så att resten sitter o suckar : )
Norge, GB, NZ, Finland, Tyskland, Österrike... Sverige har nog ett av de bättre vädren i Europa, särskilt med hänsyn till breddgrad. Högtrycken parkerar gärna här.Vädersituationen i Sverige är väl i och för sig mer eller mindre konstant ohållbar...
Norge, GB, NZ, Finland, Tyskland, Österrike... Sverige har nog ett av de bättre vädren i Europa, särskilt med hänsyn till breddgrad. Högtrycken parkerar gärna här.
Och vad f-n gör regeringen????Vädersituationen i Sverige är väl i och för sig mer eller mindre konstant ohållbar...
Dom försöker aktivt motverka en uppvärmning tror jag...Och vad f-n gör regeringen????
Och vad f-n gör regeringen????
Jag skulle nog hamna i Moseldalen i Tyskland. Där trivs jag med vägar och miljö.
Sjukt trevlig region men total avsaknad av kust eller liknande är ett stort minus.
Men tillgång till bra mat, vin, öl och Nürburgring är inte att förakta.
Tillgång till kust är jätteviktigt för många, men jag bor vid kusten och när senast hade jag någon fördel av det?
Jag bor däremot vid en sjö, och jag fiskar ibland i den, det tar mig en minut blankt från att jag tänker tanken till att jag har ett drag i vattnet, så ibland kastar jag några kast om dagen, ibland fiskar jag inte på en månad.
Jag har en båt i sjön, den använder jag själv en gång om året, men andra lånar den av mig ibland.
Jag tror jag skulle ha svårt att bo någonstans där det är långt till vatten, men om det är en sjö eller havet spelar ingen roll för mig.
Jag kan tänka mig att bo nästan var som helst längs kusten inom tio eller femton mil från fransk-italienska gränsen, säg mellan mellan Saint-Tropez och Imperia eller kanske till och med Genua.
Bredda sökningen utanför det fåtal länder som har ungefär lika usla förutsättningar och du får ett väldigt annorlunda resultat. Södra Tyskland, Österrike, Frankrike mfl har absolut inslag av alla årstider, men med den inte föraktfulla skillnaden att vintern är ungefär hälften så lång.
Men om man med bättre väder menar långa perioder av ca 2 grader, regn och mörker, då är absolut Sverige vinnaren.
Inte norra Sverige…
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |