Står alldeles för mycket kul i tråden här, men för att hålla det enkelt vill jag rekommendera den lilla ön Reunion. En fransk ö i Indiska Oceanen, dom har euro och det är i princip som att bo i Frankrike fast varmare.
en.wikipedia.org
Befolkningen är mycket blandad, dock är 'arier' minoritet så det blir ungefär som att bo här i Alby. Inget jag ser som ett problem, jag vet hur som helst att många nostalgiker gärna omger sig med 'sina egna', därav dessa svenska panshis-kolonier längs rivieran. Men är man insnöad motornörd ser man förmodligen genom sådant och kommer trivas med att passionerat debattera motorism med vem som helst som man märker har en aning om saker.
Ser på mig själv så här efter halva livet, frisk och fortfarande hel och ren, nöjd med min tillvaro - men - jag vill INTE dö i norden utan helst bland palmerna i varmare klimat där jag återgår till naturen fortare och slipper frysa mig genom vintrarna. Dvs om dom inte snabbt eldar upp mig som jag gjorde med morsan.
Med hojen i högra handen och en kvinna att älska i vänstra, vill jag tyna bort bland minnen av dom fina stunder jag fått uppleva. I skuggan av en fyrtaktare på tomgång och med bensinångorna slingrandes över näsan på mig, jag kan inte tänka mig ett bättre slut.