Fick svar av SSF angående Oxford Omega:
Jag har nu kontaktat mitt försäkringsbolag för att se om jag måste köpa ett nytt lås eller inte - eftersom det har varit godkänt men detta har gått ut (märkligt system tycker jag - jag undrar om leverantörer måste köpa ett certifikat?).
Tyvärr är det så att detta lås Oxford Omega skivbromslås ej längre är godkänt. Det har funnits ett certifikat men det gick ut 2006-12-31 och har ej förnyats av tillverkaren eller en eventuell generalagent. Således är det inte längre godkänt och mitt råd till dig blir att byta låset mot något av de som du hittar på vår hemsida. Detta för att du i framtiden ska slippa problem med ditt försäkringsbolag om olyckan skulle var framme och du skulle bli av med din motorcykel.
Tack för de länkar du har angivit, vi kommer att kontakta dessa företag och be dem ta bort texten om att produkten är SSF godkänd.
Jag har nu kontaktat mitt försäkringsbolag för att se om jag måste köpa ett nytt lås eller inte - eftersom det har varit godkänt men detta har gått ut (märkligt system tycker jag - jag undrar om leverantörer måste köpa ett certifikat?).