2079576 Precis så resonerade jag förra valet.
Men en kvart (!) innan vallokalerna stängde så såg jag på TV4'as nyheter.
Då frågade dom folk vad dom röstat på.
En kille sa att han röstade blankt, för då visar man iallafall att man bryr sig, men att dom andra alternativen är lika dåliga.
Och om man inte röstade alls så har man egentligen ingen rätt att gnälla heller, eftersom man ju inte ens försökt göra något åt saken själv.
Jag höll med, så jag sprang till vallokalen och röstade blankt, för att åtminstone visa vad jag tycker, och att jag inte skiter i det helt.
(
Och eftersom jag utnyttjat min röst, så får jag iallafall gnälla lite på dagens regering. )
Men direkt efter valet så fick jag se hur
demokratiska dom stora partierna är. När dom helt enkelt pissar på folkets röst, och säger att dom inte tänker samarbeta det minsta med Sverigedemokraterna (
som ju faktiskt fått sina mandat på ett demokratiskt sätt.)
Så nu röstar jag på SD, mest för att protestera mot demokrati-hyckleriet hos dom andra s.k. demokratiska partierna.
Men också för att jag faktiskt håller med om en hel del av vad dom står för,
t.ex. motståndare till EU, tuffare tag mot den riktiga brottsligheten, och en förändring av Sveriges invandrarpolitik (
Nej, inte stoppa invandringen, men sluta slussa in alla invandrare i ghetton & arbetslöshet, och öka segregationen som Sossarna gör idag.)
Sen får ni kalla mig för vad ni vill, men det ska föreställa ett fritt land, och jag får rösta på vad jag vill.
Och även om folk inte tycker det är "politiskt korrekt", så är det ändå demokratins grundpelare att respektera vad folk röstar på.
Gör man inte det, så är man inte ett dugg bättre själv, än det man anklagar bl.a. SD för att vara.