Vilket parti får din röst??

Viiket parti ska du rösta på i valet i höst?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
War-psycho skrev:
2077265 Jo, men folk är nog ganska trötta på de etablerade partiernas korruption.

Dom mindre partierna har säkert sina brister, men dom har iallafall inte hunnit missbruka sin makt som dom andra ännu. (eftersom dom ej fått chansen antagligen)

Politik borde styras av ideologi, inte pengagirigt mygel.

Min poäng var alltså att det borde funnits fler eller andra alternativ.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gustav1 skrev:
2077262 På min högstadieskola underkändes 25% av rösterna som landade på "övriga". Det är demokrati det.

Så fostrar man trogna regimanhängare. :tummenupp
På min mellanstadieskola blev fröknarna (kommunister) galna av att Moderaterna fick ungefär 60% av rösterna. Det kan ha hängt ihop med att någon delade ut moderatklistermärken och krävde röstning i gengäld. :gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Adde-Gbg skrev:
2077016 Jag undrar vilket parti folk tänker på då? :va :rolleyes:

Osynliga partiet. Klockrent. De genomförde en lugn och stillsam demonstration här i Sthlm som de avrundade med att storma en polisstation på Söder. Mycket intelligent. FÖRBANNADE STENKASTARE.

F.ö kommer jag rösta så blått det går.

Fritte666

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2005
Hoj
R1
I år blir de "ett annat parti"

Alltid vart moderaterna förut, men efter att ha läst tillräckligt med artiklar om hur vårat nya mångkulturella sverige börjar se ut, så har jag bestämt mig för ett mindre pk allternativ!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
I år kommer ingen få min röst, inte ens ett blankt papper. Det känns som att hur det än blir så skiter det sig. Istället sitter jag bredvid och kollar på när de försöker stjälpa Sverige än mer.

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Fy för såna därna KPLMr:are och RKU:are och andra högerextremister......

Själv tror jag på Robert Lind i Kramfors :banana

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Dee_cati skrev:
2079011 I år kommer ingen få min röst, inte ens ett blankt papper. Det känns som att hur det än blir så skiter det sig. Istället sitter jag bredvid och kollar på när de försöker stjälpa Sverige än mer.
Precis så resonerade jag förra valet.

Men en kvart (!) innan vallokalerna stängde så såg jag på TV4'as nyheter.
Då frågade dom folk vad dom röstat på.
En kille sa att han röstade blankt, för då visar man iallafall att man bryr sig, men att dom andra alternativen är lika dåliga.
Och om man inte röstade alls så har man egentligen ingen rätt att gnälla heller, eftersom man ju inte ens försökt göra något åt saken själv.

Jag höll med, så jag sprang till vallokalen och röstade blankt, för att åtminstone visa vad jag tycker, och att jag inte skiter i det helt.
(Och eftersom jag utnyttjat min röst, så får jag iallafall gnälla lite på dagens regering. :))

Men direkt efter valet så fick jag se hur demokratiska dom stora partierna är. När dom helt enkelt pissar på folkets röst, och säger att dom inte tänker samarbeta det minsta med Sverigedemokraterna (som ju faktiskt fått sina mandat på ett demokratiskt sätt.)

Så nu röstar jag på SD, mest för att protestera mot demokrati-hyckleriet hos dom andra s.k. demokratiska partierna.
Men också för att jag faktiskt håller med om en hel del av vad dom står för, t.ex. motståndare till EU, tuffare tag mot den riktiga brottsligheten, och en förändring av Sveriges invandrarpolitik (Nej, inte stoppa invandringen, men sluta slussa in alla invandrare i ghetton & arbetslöshet, och öka segregationen som Sossarna gör idag.)

Sen får ni kalla mig för vad ni vill, men det ska föreställa ett fritt land, och jag får rösta på vad jag vill.
Och även om folk inte tycker det är "politiskt korrekt", så är det ändå demokratins grundpelare att respektera vad folk röstar på.
Gör man inte det, så är man inte ett dugg bättre själv, än det man anklagar bl.a. SD för att vara.

Last edited:

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
War-psycho skrev:
2079576 Precis så resonerade jag förra valet.

Men en kvart (!) innan vallokalerna stängde så såg jag på TV4'as nyheter.
Då frågade dom folk vad dom röstat på.
En kille sa att han röstade blankt, för då visar man iallafall att man bryr sig, men att dom andra alternativen är lika dåliga.
Och om man inte röstade alls så har man egentligen ingen rätt att gnälla heller, eftersom man ju inte ens försökt göra något åt saken själv.

Jag höll med, så jag sprang till vallokalen och röstade blankt, för att åtminstone visa vad jag tycker, och att jag inte skiter i det helt.
(Och eftersom jag utnyttjat min röst, så får jag iallafall gnälla lite på dagens regering. :))

Men direkt efter valet så fick jag se hur demokratiska dom stora partierna är. När dom helt enkelt pissar på folkets röst, och säger att dom inte tänker samarbeta det minsta med Sverigedemokraterna (som ju faktiskt fått sina mandat på ett demokratiskt sätt.)

Så nu röstar jag på SD, mest för att protestera mot demokrati-hyckleriet hos dom andra s.k. demokratiska partierna.
Men också för att jag faktiskt håller med om en hel del av vad dom står för, t.ex. motståndare till EU, tuffare tag mot den riktiga brottsligheten, och en förändring av Sveriges invandrarpolitik (Nej, inte stoppa invandringen, men sluta slussa in alla invandrare i ghetton & arbetslöshet, och öka segregationen som Sossarna gör idag.)

Sen får ni kalla mig för vad ni vill, men det ska föreställa ett fritt land, och jag får rösta på vad jag vill.
Och även om folk inte tycker det är "politiskt korrekt", så är det ändå demokratins grundpelare att respektera vad folk röstar på.
Gör man inte det, så är man inte ett dugg bättre själv, än det man anklagar bl.a. SD för att vara.

WORD :tummenupp

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vad röstar ni som röstar "annat" på då?

Är det Sverige Demokraterna, Junilistan, kalle anka partiet och F! :hihi som är mest troliga alternativ? :va

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag har en känsla av att SD drar till sig ungefär samma typ av väljare som NyD gjorde när det begav sig...

Coola Ola

Guest
War-psycho skrev:
2079576

Vadå? Bara för att SD blivit demokratiskt framröstade av en massa puckon som inte förstår bättre så måste väl inte de andra partierna samarbeta med SD? Låter ju faktiskt ganska odemokratiskt om alla partier skulle tvingas samarbeta med varandra. hade det ju varit verkligt meningslöst att rösta.

Jag själv ska naturligtvis rösta på kristdemokraterna som jag alltid har gjort.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Halogen skrev:
2079770 Jag har en känsla av att SD drar till sig ungefär samma typ av väljare som NyD gjorde när det begav sig...

Jo, så är det säkert nog.

Nån som har en aning om hur många % SD fick i förra valet?
Här verkar dom vara överrepresenterade. Men där kanske män i 20-35-års ålder som röstar där.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024