Det tyngsta argumentet borde väl vara att en bana i stockholm kanske kan rädda några hojåkare per år. Alla kommer inte välja att gasa av sig på en bana, men jag vet att hade jag chansen så skulle jag nog ta den. Bor man i stockholm och knappt har råd med bensinen i tanken efter att försäkringsbolaget tagit sin del av kakan, så tar det emot att dra iväg minst 25-30 mil med allt vad det innebär för att köra med risk för crasher och svårighet att ta sig hem etc. Vilket innebär att folk tokkör på de vägar som finns.
Köra fort med hoj på allmän väg kommer alltid vara en del av tjusningen för en del, men jag tror rent spontant att vi borde kunna bli av med en del dödsolyckor med hjälp av en bana att gasa av sig på.
Tycker själv det är ett rätt uppenbart argument, men såg ingen innan mig som nämnt detta? Har jag fel?
Köra fort med hoj på allmän väg kommer alltid vara en del av tjusningen för en del, men jag tror rent spontant att vi borde kunna bli av med en del dödsolyckor med hjälp av en bana att gasa av sig på.
Tycker själv det är ett rätt uppenbart argument, men såg ingen innan mig som nämnt detta? Har jag fel?