Vill du ha ett snabbare Sporthoj.com?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hejsan,

Nu är det så att Sporthoj.com växer. Och tyvärr i en alldeles för snabb fart för min egen ekonomi. Nästan lite som en Sporthoj mot en Custom. Okej, det var inte ens roligt. Försöker vara seriös här liksom.

Just nu cirkulerar det cirka 100.000 unika besökare på Sporthoj varje månad. Dessa kommer inte alla samtidigt som tur var. Utan relativt portionerat utöver veckodagarna i månaden. Värst är Måndagen och Tisdagen. Sedan så tonar det av lite inför helgen då de flesta ändå verkar ha ett liv och agerar sociala med sprit.

Just i skrivandets stund är det cirka 715 inloggade och jag själv upplever en seghet som inte känns rolig. Sporthoj.com ska vara snabbt och sportigt hela tiden. Tyvärr går det inte med en gammal orkeslös motor från kalla kriget. Den funkar för mindre prestandekrävande sajter. Men som sagt, Sporthoj.com ökar i kubik. Det måste kontras med att vi trimmar lite runt omkring. Vi börjar med servern som hanterar sajten. Det krävs en summa som jag personligen inte har och kan vänta på att jag ska få. Får en del som kontaktar mig o gör mig vetandes om att SH går saaakta. Vissa känner det mer än andra.

Vi går nu rakt på sakt. Det krävs cirka 15-20.000 kr för att få den servern som Sporthoj.com kräver för att spinna som en härlig rad-fyra gör. Eller ja för er twin-älskare så låter det mer tuff tuff antar jag. 2-taktare luktar bara och går alltid sakta.

Jag vet inte exakta specifikationer på servern som behöver inköpas. Det kan jag visa upp senare när jag fått informationen. Förstås efter det att summan vi behöver har samlats in. Japp, jag skriver denna tråden för att väcka lite donationskänslor hos er. Kan ni avvara nån %-enhet av eran inkomst för att skapa ett snäpp bättre Sporthoj.com. Jag kan nämligen med en snabbare server utvecka ett mycket bättre Sporthoj.com. Promiss. Har många ideer som bara väntar på att få en kick-start.

Nu ska jag inte skriva mer. Ni får bestämma själva. Ingen brådska. Men så snart som möjligt vore bäst så vi kan komma igång!

Konto att föra över till är:
Johnny Cedergren
Föreningssparbanken
Clearing: 8270-1
Kontonr: 45522166
Jag vet inte hur det fungerar med övriga banker men hoppas det löser sig.
Vill ni skicka pengar på något annat sätt, skicka ett PM!

OBS! Jag har frågat Skatteverket och detta är helt okej!!! :)
Vänligen sätt inte in för små pengar. Bara 1000kr och upp. hehe. Nädå. Skämtar bara. Allting är väldigt uppskattat!
Kommer lägga upp en räknare här sen!

Jag hoppas att ni som läser detta tar det på rätt sätt och att ni ser att det är för det bästa för Er, och inte för mig! Annars får ni skälla ut mig på notor här så går jag under ytan ett tag.

Vänligen,
Johnny - eran betjänare på Sporthoj.com
 
Last edited:

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
självklart ska jag var med med en slant.....men det kommer när kolorna kommer på kontot....om några dar..vet inte hur mycket än ..men det är nog en början :tummenupp
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Sätter självklart in en slant imorgon, i kväll har det varit segt för mig oxå.

Och kan jag som inte ens har en sporthoj för stunden, så kan många fler :tummenupp
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
lerox78 skrev:
självklart ska jag var med med en slant.....men det kommer när kolorna kommer på kontot....om några dar..vet inte hur mycket än ..men det är nog en början :tummenupp


Självklart bidrar man med några slantar!
:tummenupp
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
vad händer om det kommer in mer än 20 000kr? blir det en ännu värre server då? :tummenupp
 

XeNo

snigel
Gick med
12 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
600RR-05(såld)R6-06(såld),660 raptor(såld)LTR 450
mm...d ska då va för att du har "rätt" åk...hehe....bidrag på väg...
 

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Blackbird-98
Självklart skall vi ha en ny server..!! 25:e rasslar det till.. :tummenupp


tvåhundring loggad.. :fyllisar
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Fluxir skrev:
vad händer om det kommer in mer än 20 000kr? blir det en ännu värre server då? :tummenupp


Jag tycker det borde gå till prispengar i nästa års sporthoj.com hojtävling (På bana) som swedie ska fixa :tummenupp eller en bandag!!!

eller lite lön:=)

Jag dippar ner en hunka vid löning jag med.
 
Last edited:

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Efter löning så trillar det in lite pluring helt klart!!
En hundring eller två eller tre tja, vi får se va det blir :hihi
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Klart vi tar det på rätt sätt, annars hade vi ju inte tjatat om att du skulle fixa ett konto som vi kan skota in en sudd på.

Bra jobbat :tummenupp

PS. Ibland är det segt som h-e, blir perfa med lite bättre fart på kvällarna.
 

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Värmdö
Hoj
r1200gs esa pwnage
Swedie skrev:
Hejsan,

Nu är det så att Sporthoj.com växer. Och tyvärr i en alldeles för snabb fart för min egen ekonomi.

Hej Swedie,

Jag äger ett hostingföretag och noyah som är med på SH jobbar där. Överlåt omhändertagandet till oss. Vi har bara burkar av fin-finaste typ. Just nu har vi även en 100mbittare som inte nyttjas så det finns gott om kräm även för mediafiler etc.

PM:a om du vill skippa dataphone. Jag är serriös, inget larv.

mvh
david
 

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
SÅLD
det är klart man kan bidra med någon hundring. men det är nog inte någon ide att starta räkneverket innan den 25te :)
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag är med och donerar en liten peng också ivfs.
 
Last edited by a moderator:

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Ja det har varit segt den senaste tiden. Självklart kommer ett bidrag i form av en hundring. Glöm inte att säga till när det räcker med pengar. Vi vill ju inte att du blir alltför rik :hihi
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Skickar en hundring då lönen kommer, och hoppas på lite tuff-tuff! :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top