Vill du ha ett snabbare Sporthoj.com?

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Klart, killen att du ska ha lite sponsring. Kommer som sagt vid löning :tummenupp
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag har för mig att jag sett en funktion på andra forum där man får en stjärna eller något liknande vid sidan om nicket som visar att man skänkt pengar. Om det finns en sådan funktion i programvaran ni kör detta forum på kanske det skulle vara en idé.

En annan lösning kan vara att starta en avdelning som man måste vara betalande medlem för att få tillgång till, t.ex. 100 kr per år. Det finns på t.ex. 99mac.se och på den avdelningen surfar bara de som är riktigt intresserade och man slipper alla miffon som bara postar en massa strunt vilket leder till mer seriösa diskussioner.

Andra möjligheter om det är möjligt med programvara kan vara att ta betalt för användandet av avatarer och smileys. Avatarer tynger nog ner sidan en hel del och jag tror att många skulle vara villiga att betala en liten slant för att kunna ha det.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Patrik skrev:
Låter som en ganska bra ide. Håller kanske borta "Flamebaits" osv när man måste "krångla" med betalning. Behöver inte vara så stor summa men ca50 kr per år låter ju bra.

[Edit]
Sen som vanligt.
Pengar på väg... :tummenupp

/Patrik
Medlemsavgift hämmar nog nyregistreringsantalet. Jag skulle aldrig bli medlem på ett forum som kosta pengar utan o veta om de e bra eller dåligt.. typ...
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
vi vänder på frågan....

vad är det du behöver ??

är det lite scsi kontroller kort, diskar UW320 ?
backupstation DTL

eller ?

för här det hårdvarusaker kanske man kan sparka på någon låda
har för mig jag har ett moderkort liggandes med dubbla xenon CPU:er och 1 eller 2 gig ram på jobbet.... kan ju kolla lite om det är kvar eller om vi har bygg något onödvändigt av det hela
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Tror inte på medlemsavgift. Då försvinner nog många. Det kanske skulle funka att anordna en bandag eller två i bästa sporthoj.com-anda för att samla in pengar och ge sporthoj.com-konceptet en extra dimension. Vem är snabbast på sporthoj?
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
En idè vore kanske att sätta en årsavgift på 50kr som andra har skrivit.

De som redan är medlemmar får sätta in pengar inom en viss tid annars ban.
Nya medlemmar får ett kontonr. att sätta in penar på och när det är gjort får dom tillgång till SH!

Hade jag haft pengar så skulle jag offrat någon hundring :tomten

BTW, 2taktare luktar gott!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
eccentric skrev:
Hej Swedie,

Jag äger ett hostingföretag och noyah som är med på SH jobbar där. Överlåt omhändertagandet till oss. Vi har bara burkar av fin-finaste typ. Just nu har vi även en 100mbittare som inte nyttjas så det finns gott om kräm även för mediafiler etc.

PM:a om du vill skippa dataphone. Jag är serriös, inget larv.

mvh
david
låter ju som en kanonlösning :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
tack men inga siddiskussioner om andra sätt att dra in pengar. Detta får vara det sättet som gäller just nu att se till att Sporthoj.com blir snabbare. Det är NU det behövs. Sen kommer aldrig sporthoj.com bli en sajt men behöver betala för att använda. Det gynnar varken mig, er eller de annonsörer som just nu ändå finns på sidan. Sen skulle Sporthoj verkligen bli en SEKT av att man betalar för o vara här. Usch. Blärk.
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Självklart ställer jag upp med lite extra deg :)

Har bara blivit trevligt bemött av alla medlemmar här under mina två år+ av medlemskap, så jag ser ett bidrag som en självklarhet! :)
 
Last edited:

haxzter

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Värmland
Hoj
CBR1000RR soon..
Hei. Gir gjerne penger for at du skal få slått opp en Snap server eller lignende.
Setter snarest inn på konto. Men hva med SMS betalning? Feks. Man registrerer seg med sitt mobil telefon nummer og hver uke belastes mobil regningen til hver enkelt med typ 20 eller 30 kronor. Flere forum som benytter seg av denne metoden.

Nye medlemmer betaler ikke noe første uken, hvis man da ikke vil være medlem, melder man seg ut innen 7 dager og man blir ikke belastet.

Når ett telefon nummer belastes, sendes en kvittering ut til personen via SMS.
På denne måten får man også bort medlemmer som ikke er aktive, når dem ser at dem blir belastet med xx kroner i uken, melder dem seg ut.

//Haxzter
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Kanske, jag vill bidra men sen så går jag ju i gymnasiet och får 950kr/månad.

(ska dock börja leta jobb snart så att jag har råd med försäkringen på min framtida hoj :p)
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
kan bara hålla med segt som fan sista dagarna, värre än vanligt.
jag skickar pluring 25:e
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Det var lite krångligt att föra över från nordea. Det skulle vara 15 siffror sa datorn. Men om man läste lite så skulle man lägga till två nollor efter clearing numret. Utifall någon annan har problem... Mina pengar ska landa på ditt konto imorgon Swedie. Hoppas många hjälper till nu. Men det verkar ju som det :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top