Vill du ha ett snabbare Sporthoj.com?

Harrysson

Nu 12kg lättare. Hur många häst gör det?
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Hörby
Hoj
FZ6S -05
Ja va fan, du har redan tagit mitt liv :4skrika så då kan du väl lika bra ta mina pengar oxå. Sätter in 200 när jag kommer hem.

Edit: 200 on the way.
 
Last edited:

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
$$$

Självklart kommer det en ansenlig summa pengar till ditt konto (100) verkar vara en standardsumma som de flesta kör, och jag vill vara som alla andra, förövrigt tycker jag också att det skulle vara snyggt med en stjärna som visar att man bidragit ekonomiskt, jag skulle nog må bra då....

Jag är ganska färsk här men måste säga att jag uppskattar denna sida enormt med all kunskap som finns samlad här, skulle kanske skicka pengar till alla här som kommit med bra tips! :tungan
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vet inte om jag verkligen ska lägga till en stjärna för att ni donerat. Jag förstår, men samtidigt när jag tänker efter så kanske det är bäst att i bakgrunden känna att ni gjort något jag och alla andra som får nytta av det verkligen uppskattar mycket.

Jag har svarat angående hosting/server-erbjudandet. Klart jag PMar honom och frågar vad han har.

Det kommer ta ett par dagar / veckor / månad för att få ihop alla pengar. Men jag är säker på att vi till slut kommer att ha en ny flåsig turbo-server! :) Vi måste bara hjälpa varandra här lite.
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
nån hundring eller 2 kommer den 25e.

Hejja swedie och tack för siten
 

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ART GSX-R1000
Nu får jag väl på skallen av hela SH
men om du nu har 100 000 besökare och 8 annonser här till vänster
så borde väl en månads inkomst från dom bolagen täcka en server lr

Jag har inget emot att donera stålar men undrar mest om du glömt
att ta betalt för reklamplatsen.

Johan
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
eccentric skrev:
Hej Swedie,

Jag äger ett hostingföretag och noyah som är med på SH jobbar där. Överlåt omhändertagandet till oss. Vi har bara burkar av fin-finaste typ. Just nu har vi även en 100mbittare som inte nyttjas så det finns gott om kräm även för mediafiler etc.

PM:a om du vill skippa dataphone. Jag är serriös, inget larv.

mvh
david

Hehe jag tycker det är bättre om vi ger Swedie en 100 pistoler var. Säg att 1000 pers lägger 100:-!! Tror att Swedie heller tar 100 lakan och gör något roligt för. Om inte annat så kan han lägga överskottet på sin RR verksamhet.

Men helvete om 4000 pers lägger 100 då snackar vi dolares alltså!!

JB
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
RTR skrev:
Nu får jag väl på skallen av hela SH
men om du nu har 100 000 besökare och 8 annonser här till vänster
så borde väl en månads inkomst från dom bolagen täcka en server lr

Jag har inget emot att donera stålar men undrar mest om du glömt
att ta betalt för reklamplatsen.

Johan
RTR, dessa pengar är väl spenderade redan i min RR-karriär och jag har feta övriga utgifter. Har även skaffat mig ett kontor i Eskilstuna att driva Sporthoj.com från. Så det är faktiskt så att jag just nu inte har några överflödiga pengar att lägga på servern. =/ dålig ursäkt kanske. Men så är det iaf.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jas-95 skrev:
Hehe jag tycker det är bättre om vi ger Swedie en 100 pistoler var. Säg att 1000 pers lägger 100:-!! Tror att Swedie heller tar 100 lakan och gör något roligt för. Om inte annat så kan han lägga överskottet på sin RR verksamhet.

Men helvete om 4000 pers lägger 100 då snackar vi dolares alltså!!

JB
Lite orealistiskt ;) Men vore så fallet skulle jag använda pengarna tillbaka till medlemmarna på nått sätt.
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Pengar sätts in idag, bättre så här än en medlemsavgift per år. Sorthoj.com skall spinna som en en radfyra :yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
De som kan donera hårdvara.

Helst dubbla Xeon. Minst dubbla Athlon 2ghz. Minst 2gb ram. Rackchassi och allt för att starta den. SCSI-kort och 5-6 diskar i raid med en sista som hotspare. Körs med Linux Debian.
 

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Klart man ska lägga en donation, fördriver ju ändå arbetstid på forumet. :banana

En hunka kommer farandes imorgon.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Har inte du eget företag? Har inte du annonser i mass på siten? Säljer inte du tröjor? Varför ska vi gå in och sponsra ditt företag då?

Ska du välja spår snart eller? Antingen driver du siten ideellt med dess fördelar eller så driver du den kommersiellt men kan du inte bara göra det då?
 

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Malmoe
Hoj
2004 GSXR 1000
Finns det verkligen ingen hårdvaruförsäljare som nappar på detta? Finns ju många internetbaserade sidor som säljer datorer/servrar och de skulle väl kunna sponsra med en bra burk?

Tex: Sporthoj.com Powerd By www.snyggvesdatorer.nu
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Swedie skrev:
De som kan donera hårdvara.

Helst dubbla Xeon. Minst dubbla Athlon 2ghz. Minst 2gb ram. Rackchassi och allt för att starta den. SCSI-kort och 5-6 diskar i raid med en sista som hotspare. Körs med Linux Debian.
HAr 3-4st 36gb SCA scsi diskar över, samt scsikort till dessa. Kan tänkas jag ligger på 1gb ram till övers också.

Intressant?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
da-geez skrev:
Finns det verkligen ingen hårdvaruförsäljare som nappar på detta? Finns ju många internetbaserade sidor som säljer datorer/servrar och de skulle väl kunna sponsra med en bra burk?

Tex: Sporthoj.com Powerd By www.snyggvesdatorer.nu
Jag har frågat runt och det verkar inte intressant från de 2-3 företagen jag har frågat. kan förstås fråga fler företag men har kommit fram till att jag helt enkelt får ta och köpa eget. Jag kan säkert få rabatt iaf. 9000+moms för ett rackchassi och utrustning utan hdd verkar vara det senaste priset.
 

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Malmoe
Hoj
2004 GSXR 1000
Swedie skrev:
Jag har frågat runt och det verkar inte intressant från de 2-3 företagen jag har frågat. kan förstås fråga fler företag men har kommit fram till att jag helt enkelt får ta och köpa eget. Jag kan säkert få rabatt iaf. 9000+moms för ett rackchassi och utrustning utan hdd verkar vara det senaste priset.

Gnidna jävlar...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top