Vill köra så ofta jag kan och lite till!

FlyingSpirit

Längtar efter min ducce :-)
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag vill ta motorcykeln till bion, stranden och varför inte mötet! (?)!

Jag vet inte hur det är med, men själv försöker jag alltid ta varje tillfälle i akt att få köra motorcykel, annars blir det alldeles för sällan! (jag förmodar att ni känner likadant ?)

Tänk om man kunde kombinera nöje men nöje...eller kanske till och med nytta om det skulle behövas :)

Men trots min goda tanke så väljer jag ändå bort min kära motorcykel av praktiska anledningar. Så länge jag är på motorcykeln så är det ju lugnt! Men när jag kliver av, och ska behöva bära omkring på all utrustning... det är ju bara fööör omständigt..

Jag vill ju inte kompromissa med varken skyddet eller körglädjen. Så det blir att jag bara tar ut motorcykeln fina soliga dagar när jag lyckas hitta tid att köra ut och njuta...och det är ju det underbaraste (!) men det är föör lite!!

Är det någon som känner igen sig?
Hur ofta tar ni ut era motorcyklar och till vad (bortsett från att det är lågsäsong nu alltså)?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag tar motorcykeln till:
Jobbet
Kunder
Affärn för å handla
Hälsa på familj/vänner
Semester
När jag ska ut å fota saker
Vanliga rundor för skojs skull

Självklart har jag alltid skinnställ, handskar, ryggskydd, stövlar mm! :mattias

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Känner igen det där men i vanliga fall om jag bara ska ärenden osv så kör jag bara i jacka, handskar, hjälm. Liten kompromiss helt enkelt :)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Sedan en tjej på Ducceonsdag på Sveavägen gnällde på mina jeans har det blivit mer o mer sällan. Hon tog körglädjen från mig kan man säga:gnissla

Gladast är jag halvtankad, iklädd shorts i typ Thailand eller Grekland på en hyrhoj, tyvärr:rodnar

Jag har ju alla skydd när jag kör cross, men skinnstället tar tyvärr lite udden av glädjen med att köra hoj, så fort man lämnar hojen ser man ut som ett freak:wiggle

FlyingSpirit

Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag tar motorcykeln till:
Jobbet
Kunder
Affärn för å handla
Hälsa på familj/vänner
Semester
När jag ska ut å fota saker
Vanliga rundor för skojs skull

Självklart har jag alltid skinnställ, handskar, ryggskydd, stövlar mm! :mattias

De låter ju sketbra:tummenupp
Men va gör man av alla grejerna då?? går du och har dem på dig?? Det är ju precis så det ska va, och framför allt att man inte kompromissar om sin säkerhet bara för att man ser ut som ett freak.. för de håller jag med om, speciellt när alla som man umgås med inte förstår hur värt det är att ta hojen istället för nåt annat!!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag tar hojen överallt, när det inte regnar (ibland kvittar det) men jag klär mig som jag känner. Orka fundera så mycket. Men hjälm, skinnjacka, hanskar och rygskydd har jag alltid. för det går att ta av men stövlar och byxor brukar vara svåra att lösa.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Sedan en tjej på Ducceonsdag på Sveavägen gnällde på mina jeans har det blivit mer o mer sällan. Hon tog körglädjen från mig kan man säga:gnissla
Mjo man blir lite trött på sånna människor, sköt ditt så sköter ja mitt trötta idiot.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Motorcykel åker jag för att det är roligt, ska jag nånstans är det väl bättre att ta bilen. Ska man bara ner på stan är det enklare att parkera hojen så då blir det den, om den står ute.

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Kör nästan alltid i jeans, diskret helsvart MC-jacka och bekväma MC-skor. Hjälmen låser jag fast på hojen och ryggskyddet åker in i ryggsäcken. Tar för övrigt alltid hojen så länge det inte spöregnar!

FlyingSpirit

Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Motorcykel åker jag för att det är roligt, ska jag nånstans är det väl bättre att ta bilen. Ska man bara ner på stan är det enklare att parkera hojen så då blir det den, om den står ute.

Just därför vill man ju ta den så ofta man kan! jag tar hellre motorcykeln och sticker lite innan jag behöver för att kunna köra en extra runda, eller bara för att det är så fruktansvärt tråkigt att sitta i bilen när man vet att man kan sitta på hojen istället... :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
När jag kör hoj är det sällan för ngt annat syfte än att köra hoj. Det är ofta för omständigt med lås, övrig mc-utrustning, ombyte samt för stor stöldrisk att ta hojen till ställen där den inte kan låsas in.

Sedan vill jag inte sabba mc-intresset genom att tex krypa mellan rödljus och bilköer genom att köra till jobbet här i stan, dessutom mister jag då motion på 2 X 40 min promenad varje dag.

När jag kör hoj vill jag vara helt fri, inga mål.

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Just därför vill man ju ta den så ofta man kan! jag tar hellre motorcykeln och sticker lite innan jag behöver för att kunna köra en extra runda, eller bara för att det är så fruktansvärt tråkigt att sitta i bilen när man vet att man kan sitta på hojen istället... :)

Äh det där går över. Åka till jobbet gör man bara i nödfall, för det första är det kallt på morron och med sveriges väder kan det lika gärna va drivis på kvällen.

På morgonen är varje minut livsviktig, tiden det tar att baxa ut moppen kan man sova istället.

Vägen man åker varje dag blir inge roligare för man byter fordon.

Jobbigt att få med sig mat och annat rassel.

Nu har ju jag sålt hojen och köpt en till bil så jag kanske ska vara tyst :tungan

För mig är motorcykel ett rent nöjesfordon och det ska man inte förstöra med att göra tråkiga saker med den.

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
jag använder hojen både till nytta och nöje, ibland pga att jag inte äger ngn bil... inte så jäkla kul att köra till jobbet om det spöregnar men det är iaf rätt "uppfriskande"... vidare är det rätt bökigt att åka och handla mat med hojen men det går finfint det också:tummenupp

vid nöjeskörning använder jag alltid skinnställ, vid ex körning till butiken använder jag endast skinnjacka, jeans och sneakers.

FlyingSpirit

Gick med
3 Nov 2007
Hoj
Triumph Speed Triple
Äh det där går över. Åka till jobbet gör man bara i nödfall, för det första är det kallt på morron och med sveriges väder kan det lika gärna va drivis på kvällen.

På morgonen är varje minut livsviktig, tiden det tar att baxa ut moppen kan man sova istället.

Vägen man åker varje dag blir inge roligare för man byter fordon.

Jobbigt att få med sig mat och annat rassel.

Nu har ju jag sålt hojen och köpt en till bil så jag kanske ska vara tyst :tungan

För mig är motorcykel ett rent nöjesfordon och det ska man inte förstöra med att göra tråkiga saker med den.

Ja visst !! jag håller helt och hållet.. men bara för att man försöker använda den så ofta man kan så behöver man ju inte inkludera de tråkiga turerna. Ta ett exempel, man åker ut och kör en nöjes-runda under en söndagförmiddag och sen ska man möta upp ett gäng vid stranden och hänga där hela dagen... eller ta en kaffe med någon på stan eller nåt annat som fortfarande är nöje :cool:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
De låter ju sketbra:tummenupp
Men va gör man av alla grejerna då?? går du och har dem på dig?? Det är ju precis så det ska va, och framför allt att man inte kompromissar om sin säkerhet bara för att man ser ut som ett freak.. för de håller jag med om, speciellt när alla som man umgås med inte förstår hur värt det är att ta hojen istället för nåt annat!!
Jag har kläderna på mig, och hjälmen i handen :) Funkar alldeles utmärkt, man slipper bränna sig i solen, myggbett å alltid retar det nån :hihi

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
När jag kör hoj är det sällan för ngt annat syfte än att köra hoj. Det är ofta för omständigt med lås, övrig mc-utrustning, ombyte samt för stor stöldrisk att ta hojen till ställen där den inte kan låsas in.

Sedan vill jag inte sabba mc-intresset genom att tex krypa mellan rödljus och bilköer genom att köra till jobbet här i stan, dessutom mister jag då motion på 2 X 40 min promenad varje dag.

När jag kör hoj vill jag vara helt fri, inga mål.

What he said! Visst händer det att hojen åker med till jobbet, men då oftast för jag ska iväg och köra hoj direkt efter.

Tycker det suger att smyga genom köerna på hojen. Hojen ska framföras på bilfria kurviga landsvägar :mattias

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
What he said! Visst händer det att hojen åker med till jobbet, men då oftast för jag ska iväg och köra hoj direkt efter.

Tycker det suger att smyga genom köerna på hojen. Hojen ska framföras på bilfria kurviga landsvägar :mattias

Ja det är samma här, tar jag hojen till jobbet är det för att kunna sticka direkt till Rörken, eller för att fara på ngn onsdagskörning. Men oftast är ju vädret så osäkert sommartid, så det är lika ofta jag sticker via garaget till körningen istället. Det är ju mer än en gång det regnat noggrannt till 15 för att sedan oväntat spricka upp och bli torra vägar till kvällen.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept