Fattade inte att Mavve väntade på en kommentar....maverick_750rr skrev:Jepp, i min lilla skapelse sitter det en 900morot.
Om jag fattade det hela rätt: Hade min mest Nm/l jämfört med de andra? (föutom turbosaken nej)
ulf_lundin skrev:Fattade inte att Mavve väntade på en kommentar....
Jo, 108 Nm/l mätt på bakhjulet visar på väldigt bra o sund trimning. Bättre andning o förbränning går nästan inte att fixa (f en 4takt, nota bene) utan överladdning. Betyder att bmep (effektiva medeltrycket, brake mean effective pressure ?) är högt o bra.
/u
Njae; hur känns den att köra ?Tonie skrev:Stämmer min kurva![]()
MIN SLÅR DIN!!! MED EN ÄKTA 750maverick_750rr skrev:Gasolmannen: MIN KLÅR DIN!!!!!![]()
750RR
Nr:18 skrev:MIN SLÅR DIN!!! MED EN ÄKTA 750![]()
Put up or shut upmaverick_750rr skrev:Jag kan gasa till Toulouse utan att behöva klyva motorn på vägenDet kan inte du.
Mäster Jansberg är kunglig på att trimma men ska jag ha en superbike kommer min vara värre än din![]()
750RR![]()
ulf_lundin skrev:Björn: Under 6500 ointressant förstås....
Är värdena på bakhjulet ? Får ingen riktig ordning på vridet. Borde vara runt 107 Nm v 9200 och det är väl runt 75 foot-pound. Men var kommer värdet 82 i diagrammet ifrån ?
Är 107 Nm på hjulet korrekt så har den ungefär samma spec.vrid (Nm/l) som Mavves 4a; inte dåligt för en twin m dubbelt så stora cyllar....
/u
maverick_750rr skrev:169 på hjulet med en ducce 916SPS?![]()
Det var bra.![]()
Runt 115 Nm/l...(om jag räknat rätt på vridkonverteringen)andersbrink skrev:183 hästar ur en 1340 motor med bara 11:1 i komp är rätt bra.
ulf_lundin skrev:Björn: Under 6500 ointressant förstås....
Är värdena på bakhjulet ? Får ingen riktig ordning på vridet. Borde vara runt 107 Nm v 9200 och det är väl runt 75 foot-pound. Men var kommer värdet 82 i diagrammet ifrån ?
Är 107 Nm på hjulet korrekt så har den ungefär samma spec.vrid (Nm/l) som Mavves 4a; inte dåligt för en twin m dubbelt så stora cyllar....
/u
Kanske skulle träna dej på att läsamaverick_750rr skrev:Put out?
Lägger du an på mig?![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |