Vill se lite bänkkörningsdiagram

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
Stämmer min kurva :D

Om ni vill se många kurvor så gå in på www.dynojet.nu
 

Bifogat

  • dyno.jpg
    dyno.jpg
    35 KB · Visningar: 856

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Min kurva, motorn hade gått 40 mil, avgaskammen stod helt fel och den gick för fett:
 

Bifogat

  • pers bnkning redigerad.jpg
    pers bnkning redigerad.jpg
    75.2 KB · Visningar: 864

gasolmannen

Nytt nick - gasolis
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
1100R...utan vatten!!
Här är vridkurvan. Samma här som för OLJEKYLD, min gick
grymt mycket för fett. Gick knappt att åka med under 4000 RPM.
Misstänker att med en RS-brygga och inlämning för bänkkörning
kommer det nog fram några till kusar :)
Det sitter en brygga från en -89 på nu och det är ju bara 36:eek:r.
40mm är original på min.
RS-knasare någon? :rolleyes:
 

Bifogat

  • winpep_nm.jpg
    winpep_nm.jpg
    16.6 KB · Visningar: 769

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
maverick_750rr skrev:
Jepp, i min lilla skapelse sitter det en 900morot.
Om jag fattade det hela rätt: Hade min mest Nm/l jämfört med de andra? (föutom turbosaken nej)
Fattade inte att Mavve väntade på en kommentar....

Jo, 108 Nm/l mätt på bakhjulet visar på väldigt bra o sund trimning. Bättre andning o förbränning går nästan inte att fixa (f en 4takt, nota bene) utan överladdning. Betyder att bmep (effektiva medeltrycket, brake mean effective pressure ?) är högt o bra.
/u
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
ulf_lundin skrev:
Fattade inte att Mavve väntade på en kommentar....

Jo, 108 Nm/l mätt på bakhjulet visar på väldigt bra o sund trimning. Bättre andning o förbränning går nästan inte att fixa (f en 4takt, nota bene) utan överladdning. Betyder att bmep (effektiva medeltrycket, brake mean effective pressure ?) är högt o bra.
/u

Kungligt. Tack. :)

750RR
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Här är kurvorna på min smått trimmade Bulle.

(gjort med världens äldsta scanner, där av det kungliga färgerna... :rolleyes: )

Max HK = 80.9
Max Vrid = 105.7
:tummenupp
 

Bifogat

  • winpep_hk_nm_high.jpg
    winpep_hk_nm_high.jpg
    121.2 KB · Visningar: 716

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Nordens vassaste Ducce?

/B
 

Bifogat

  • dynorun24.jpg
    dynorun24.jpg
    66.8 KB · Visningar: 814

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nr:18 skrev:
MIN SLÅR DIN!!! MED EN ÄKTA 750 :fakta

Jag kan gasa till Toulouse utan att behöva klyva motorn på vägen :cool: Det kan inte du.

Mäster Jansberg är kunglig på att trimma men ska jag ha en superbike kommer min vara värre än din :bow



750RR :squid
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
maverick_750rr skrev:
Jag kan gasa till Toulouse utan att behöva klyva motorn på vägen :cool: Det kan inte du.

Mäster Jansberg är kunglig på att trimma men ska jag ha en superbike kommer min vara värre än din :bow



750RR :squid
Put up or shut up :rolleyes:
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Björn: Under 6500 ointressant förstås....
Är värdena på bakhjulet ? Får ingen riktig ordning på vridet. Borde vara runt 107 Nm v 9200 och det är väl runt 75 foot-pound. Men var kommer värdet 82 i diagrammet ifrån ?

Är 107 Nm på hjulet korrekt så har den ungefär samma spec.vrid (Nm/l) som Mavves 4a; inte dåligt för en twin m dubbelt så stora cyllar....
/u
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
ulf_lundin skrev:
Björn: Under 6500 ointressant förstås....
Är värdena på bakhjulet ? Får ingen riktig ordning på vridet. Borde vara runt 107 Nm v 9200 och det är väl runt 75 foot-pound. Men var kommer värdet 82 i diagrammet ifrån ?

Är 107 Nm på hjulet korrekt så har den ungefär samma spec.vrid (Nm/l) som Mavves 4a; inte dåligt för en twin m dubbelt så stora cyllar....
/u

169 på hjulet med en ducce 916SPS? :confused:

Det var bra. :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Min hoj.. tidigare

Hästkrafter
r102-stock-bhp.jpg


Vrid (amerikanska mått.. vad är det i svenska?)
r102-stock-torque.jpg
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Gammal bänkning, dock den senaste jag har. Tok-klen med gas. 183 hästar ur en 1340 motor med bara 11:1 i komp är rätt bra.
 

Bifogat

  • dyno_bandit_7-17-2001.jpg
    dyno_bandit_7-17-2001.jpg
    43.3 KB · Visningar: 623

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
ulf_lundin skrev:
Björn: Under 6500 ointressant förstås....
Är värdena på bakhjulet ? Får ingen riktig ordning på vridet. Borde vara runt 107 Nm v 9200 och det är väl runt 75 foot-pound. Men var kommer värdet 82 i diagrammet ifrån ?

Är 107 Nm på hjulet korrekt så har den ungefär samma spec.vrid (Nm/l) som Mavves 4a; inte dåligt för en twin m dubbelt så stora cyllar....
/u

På slangen, bänkningen gjordes för ett år sen på Schneiders i tokholm.. Får inte programvaran från dynojet att funka rikrigt bra, det har en hel del buggar verkar det som, så siffran 82 kan du nog bortse ifrån.. Du har rätt, det är svårt att få en bra fyllnadsgrad med så stora lungor..

Å jo, nä.. det är inte min hoj.. hehe.. Jag är nöjd om jag har 125 på slangen efter vinterns arbeten..

Lite kul är att jag har knäckt tändmappen från ett Corse Marellisystem (sitter i Vbergs hoj), vi ska se vad det kan göra, betydligt mycket mer förtändning än var vi använder nu i Peters motor. Tändmappen där har gjorts "lite på känn"..

/B
 
Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top