Vill se lite bänkkörningsdiagram

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Amerikanskt vrid; 1 foot-pound = 1.3558 Nm: Räknade lite fel på Anders' amerikanska vrid tidigare.
108.5 foot-pound ==> 147 Nm ==> 110 Nm/l (ca).
/u
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
110Nm/L är ju helt okay då toppen inte ens är plastad utan bara portad av Lazer Mike med 31/26. Insugskam 0.370" lyft och 242 grader vid 0.05" lyft och en standard gsxr avgaskam. Satt även ett Yosh RS3-CC helsystem påmonterat.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
hästkrafter

min hayabusa/1000r hybrid turbo
 

Bifogat

  • 416hp.jpg
    416hp.jpg
    70.7 KB · Visningar: 747

NLR

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hayabusa turbo
Vad tyst det vart efter lille Peter postade ...hehe
Turbo är bra! Hojen är grymt snygg också, ni skulle se
den i verkligheten ,grymt genomarbetad!
Ska se om jag kan posta min kollegas turbo busa diagram.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Bj.O.rn skrev:
På slangen, bänkningen gjordes för ett år sen på Schneiders i tokholm.. Får inte programvaran från dynojet att funka rikrigt bra, det har en hel del buggar verkar det som, så siffran 82 kan du nog bortse ifrån.. Du har rätt, det är svårt att få en bra fyllnadsgrad med så stora lungor..

Å jo, nä.. det är inte min hoj.. hehe.. Jag är nöjd om jag har 125 på slangen efter vinterns arbeten..

Lite kul är att jag har knäckt tändmappen från ett Corse Marellisystem (sitter i Vbergs hoj), vi ska se vad det kan göra, betydligt mycket mer förtändning än var vi använder nu i Peters motor. Tändmappen där har gjorts "lite på känn"..

/B

Sköld körde sin hoj repan innan mig, då hade han 166 hk om jag minns rätt, rätt maffigt ur en halv motor. Lite kuriosa bara.... :)
 

NLR

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hayabusa turbo
Micke , jodå Peter´s hoj har Jag kört och den har mycket fin
körbarhet ! Faktist så har man väldigt fin doserbarhet av
kraften med dom här lite störe turbo aggregaten.
Men den går något övermänskligt på högre laddtryck...
Seb´s hoj har jag inte kört men den är inte optimerad för
gatåka.
 

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Min nästa hoj kommer att bli en busa, verkar finnas en uppsjö med delar till dom.
Sedan antar jag att dom är lite mer hållbara än yamman.

Jag har ditt tfn.nummer NLR så jag ringer dig när det är dax.
micke
 

NLR

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hayabusa turbo
Till Busan finns allt och lite till.....
Och visst håller dom bra orginal också, jag körde nyligen
ut 400hk ur min busa uppe hos mcx på en i stort orginal
motor, sen att en kolv smällte får vi skylla på mänskliga
faktorn....snart tillbaka med mer effekt!
Du är välkommen när som / Christer
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
OLJEKYLD GSXR skrev:
Sköld körde sin hoj repan innan mig, då hade han 166 hk om jag minns rätt, rätt maffigt ur en halv motor. Lite kuriosa bara.... :)

Jasså, det var din gammelgixer dom släpade in sen.. hähä.. vill minnas at tblåröken spred sig vida omkring från ventilationsaggregatet när vi lastade :hej

/B
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jo det är faktiskt både hojen och turbon som är en hybrid
turbon är en KKK k26/k27 hybrid där kompresorn är från k27an

peter
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Bj.O.rn skrev:
Jasså, det var din gammelgixer dom släpade in sen.. hähä.. vill minnas at tblåröken spred sig vida omkring från ventilationsaggregatet när vi lastade :hej

/B

Nänänä, SVART rök var det! Den gick lite fett, om vi säger så....... Sköld hade ju humor, han skrattade ju när jag sa att det var imponerande att ta ut över 160 hk ur en halv motor :D
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
andersson turbo skrev:
Jo det är faktiskt både hojen och turbon som är en hybrid
turbon är en KKK k26/k27 hybrid där kompresorn är från k27an
ok. Och hojen ? Hayabusamotor i 1000R chassi ?
/u
 

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Där vägarna svänger..
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
var och bänkade hojen idag...

attachment.php


och så en till..

attachment.php


fråga mig inte varför men den har ca 140 hästar i de tre högsta växlarna, men på övre pappret står det 137... hmm... ulf??

edit: det är 102.17 nm på bakhjulet, och inte 140.... det där misstänker jag bara vara ett felaktigt diagram..
 
Last edited:

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
:slicka Ingen ide ja lägger ner pengar på undertrays o annat lull lull när det e turbo min högerhand vill ha.. :kär


NLR o Andersson Turbo, Vad är det mer ni gjort förutom o monterat turbo?
Berätta för oss dödliga som trampar runt på våra skotermoppar!!
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Asylum_Nakaza skrev:

fråga mig inte varför men den har ca 140 hästar i de tre högsta växlarna, men på övre pappret står det 137... hmm... ulf??

edit: det är 102.17 nm på bakhjulet, och inte 140.... det där misstänker jag bara vara ett felaktigt diagram..
Diagrammen o värdena ser väl ut att stämma. Det 1a ett vanligt effekt o vrid diagram.
Det 2a visar väl dragkraft (el motsv) och effekt för olika växlar men på x-axeln måste det vara nån form av hastighet, möjligen trummans rotationshastghet. Även det ser vettigt o trovärdigt ut, men jag vet inte exakt vad skalorna visar. Effekt förstås, men exakt vad drag/vrid skalan är inser jag inte så här direkt.

Kom ihåg att man (i princip) aldrig har det s.k. bakhjulsvridet på bakhjulet. En massa utväxlingar på vägen från vev till bakhjul ser till att vridet på bakhjulet (normalt) är ett helt annat än på veven.

Men det är som kurva 2 det ser ut på bakhjulet; någorlunda konstant effekt (=motorns) men kraftigt sjunkande dragkraft med högre växel. Lådan behåller effekten men omvandlar vridet; det är just därför man har den, liksom.
/u
 

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Där vägarna svänger..
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
jahop.. jag förtstod inte mycket av vad du sa ulf.. men tack endå! :) :bow

föresten.. får jag säga att jag har 137 hästar eller 143 i 5:ans växel?? måste ju kunna säga att jag har mer än mavve... får ja inte så köper ja helsystem och bänkar igen!! :D

edit: jag förstår nu, säger vi... :tummenupp
 

RedBlackbird

Utan stödhjul
Gick med
6 May 2003
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR1100XX SuperBlackbird (min), Honda VFR800 Vtec (frugans), KTM 450 EXC (min), Suzuki 125 (dottern)
Vridmoment

Ulf_Lundin: Du verkar kunna detta med vridmoment... finns det någon "tumregel" man kan gå efter? Jag har sett dina uträkningar på Nm/l, men .... vad är egentligen "bra vrid"?

Jag menar Suzuki Bandit 1200 brukar man ju säga har bra vrid ca 90 Nm/l (enl din metod), min XX har ca 111 Nm/l med samma beräkningssätt. Den har alltså högre värde på något mindre cylindervolym... men någonstans kanske man också ska väga in vid vilket varvtal "vridet" ligger...eller...?

Hästkrafter och vridmoment - kalla siffror som kanske inte alltid beskriver hela sanningen på ett enkelt sätt. Det borde finnas något annat sätt.
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top