kustj skrev:Förr och efter Laser Slipon:
kustj skrev:Det är förgasare, 33mm...
"montera större flås på insuget"? min mekhjärna hänger inte med där![]()
är det dyrt/hur?
Första är en ren gasning från 4k och uppåt på högsta växeln, den andra är ett växlingstest, där man kan se om motorn tar varv efter växling utan att tveka vid pådrag. Oftast får man 2-3 hk mer vid ett växlingstest eftersom motorn jobbar vid sitt "bästa" varvtal.ulf_lundin skrev:Diagrammen o värdena ser väl ut att stämma. Det 1a ett vanligt effekt o vrid diagram.
Det 2a visar väl dragkraft (el motsv) och effekt för olika växlar men på x-axeln måste det vara nån form av hastighet, möjligen trummans rotationshastghet. Även det ser vettigt o trovärdigt ut, men jag vet inte exakt vad skalorna visar. Effekt förstås, men exakt vad drag/vrid skalan är inser jag inte så här direkt.
Kom ihåg att man (i princip) aldrig har det s.k. bakhjulsvridet på bakhjulet. En massa utväxlingar på vägen från vev till bakhjul ser till att vridet på bakhjulet (normalt) är ett helt annat än på veven.
Men det är som kurva 2 det ser ut på bakhjulet; någorlunda konstant effekt (=motorns) men kraftigt sjunkande dragkraft med högre växel. Lådan behåller effekten men omvandlar vridet; det är just därför man har den, liksom.
/u
Marcussen gör bara mätningar i SAE Correctedmaverick_750rr skrev:Det står inget om SAE Corrected hästkrafter.
Är det inte det då?
Jag kan ha 149 på hjulet om jag vill. Fast det är en annan mätning bara.
750RR
Marsipulami skrev:maverick_750rr......, Nu ligger du efter igenMen å andra sidan kör jag ett ånglok ju....
Nr:18 skrev:Marcussen gör bara mätningar i SAE Corrected![]()
Nej, det var därför jag skrev detmaverick_750rr skrev:Hmmm, känns som om jag får ta tag i 950R
... och det skall resten av Sverige veta?
750RR
Yngve skrev:Bare vent Peter til jeg har fått en turbo på den..
Da klarer jeg 1/4 på 11 sec og bakhjulet i 2an...![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |