Ville komma!!!

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
jonasjacobson skrev:
Jag tycker det är mer befogat att spöa nazister ja. Nazism som ideologi bygger på våld och förtryck. Jag känner mer hat för någon som förföljer folk pga av etnicitet och/eller sexuell läggning än någon som stjäl. Detta förefaller ganska självklart. Jag kan däremot inte förneka att jag skulle spöa någon som snor min motorcykel heller.

Du kan inte tro att jag som kommunist lägger matriellt värde före mänskligt.


Jag har verkligen ingenting emot att AFA kommer 20 st mot 5 nynazister. Dom får gärna vara maskerade och beväpnade. Det handlar inte om feghet eller stolthet. Det har INGENTING med saken att göra.

Jag tycker att just det du predikar är våld och förtryck!
Du predikar ju att man ska förfölja folk pga politiska åsikter, och jag tycker att det är precis lika illa som att förfölja folk för sexuella läggningar, hudfärg, mm.

För att citera allsmäktige EBBA GRÖN
"mina tankar är vapen som slåss, mina tankar är vapen för oss, mina tankar är det sista som ni tar!"

Det sista man har kvar när allt är taget och försvunnet är ju sina tankar väl?

Om du inte har något emot att AFA kommer 20 mot Bulorna 5, så utgår jag ifrån att du tycker att det är okej att det kommer 20 bulor mot 5 AFA???

eller? annars förstår jag inte riktigt hur du tänker?

är du en människa helt utan heder och skam??? Tycker du innerst inne att det är modigt och hedervärt att angripa folk med vapen? tycker du likaså om att dölja sitt ansikte medans man begår hemska våldsbrott?
Att våldsmän och förbrytare i allmänhet inte ska gå att identifiera och därmed ge sitt lagliga straff?!

Förstår du inte att våld i alla dess former är fel?
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Jaha,det blev en politiktråd till alltså.Jag som bara ville skriva varför jag inte dök upp på pubkvällen ju.Personligen är jag inte engagerad i nån form av politik eller föreningar överhuvudtaget,så jag tycker det är väldigt fel när man blir påhoppad av ett helt gäng bråksugna nissar en lördagskväll.I huddinge har det varit en hel del bråk med dom där afa-nissarna på sista tiden,och det kommer ju bara leda till att nassarna kommer att börja leta efter dom där,o då kommer fler oskyldiga människor hamna i mellan.Man får väl klä ut sig till hippie för att kunna gå ut snart,för dom verkar ingen vilja bråka med iaf. :hihi Kan tllägga att i mitt fall så vet jag med all säkerhet att det var afa-anhängare som försökte klippa mig då han jag fick tag på hade bokstäverna A.F.A tatuerade på magen.Om det är så att den snubben eller nån som känner honom läser detta så vill jag tacka för den fina asp-batongen som du var för feg för att ta tillbaka,ska lägga den i den övriga samlingen. :tungan
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Superbee skrev:
Ok vad ÄDELT gjort av dom att bara vilja sätta skräck i nazisterna! :huvet

Våld föder våld har dom hört talas om det?

Med tanke på hur dessa kortklippta individer brukar agera och vad deras agenda är tycker jag att de har förverkat sin rätt att själva röra sig trygga i samhället.

Problemet är hur man skall identifiera dem... och de representanter för AFA jag haft det mycket tveksamma nöjet att möta har följt principen "hellre ta en för mycket än en för lite". Man kan och skall få ha kängor och kort hår utan att vara nasse. :kocko

Edit: Äh, nu lät det som om jag gick i svaromål mot ett av de vettigaste inläggen på länge. Instämmer, bort med alla våldsbenägna idioter från våra gator! :tummenupp

(Vi kan ta och spöa upp dem? ;) )
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Superbee skrev:
Skulle snarare tro att de överger Helikopterplattan för att sätta sig på någon annan parkbänk och ge sig på folk...
Skulle också tro att hatet föds ytterligare och nazister får för sig att spöa på de som de anser ser "vänsterpartistiska ut" alltså t.ex. "popvänstern".

Njae, de facto har det fungerat rätt bra lite varstans runtom i landet. Det brukar vara rätt svaga individer som gillar att gå omkring i sitt gäng och tuffa sig och kanske ge sig på någon chanslös stackare av och till, men tycker att det blir olustigt så fort det börjar vara de som får ta mot.

Tyvärr tenderar de att flytta runt så problemet brukar inte försvinna. Det blir bara en annan stad ett tag.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
jonasjacobson skrev:
Försök att gå fram till ett gäng nazister och förklara för dom att det dom gör är fel.

En jag kände hade en alternativ variant. Ramlade upp till ett gäng på tio-tjugo bulor: "Hörni grabbar... om ni målade ett streck längs mitten av skallen skulle ni se ut som ett gäng jättek*kar!"

Sedan fick han motion. :D

Nej, han var inte nykter...
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
jonasjacobson skrev:
Ang. deras officiella ställning så attackerar inte AFA folk utan att veta att det är nynazister/fascister.

Men vägrar lika envetet att ta avstånd från personer, medlemmar eller icket medlemmar, som inte följer samma höga standard.
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Jag var i Sollentuna,norrviken idag.
Allt gick jätte lungt till, det var några skinskallar som hade på sej lite vapen med det var inget bråk eller dylikt.
Men när vi skulle hem så får vi redan på att det står ca. 200 personer från AFa beväpnade med järnrör och batonger.
Först hade polisen tänkt att vi bara skulle åka förbi sollentuna station och söder, men senare fick snuten reda på att AFa hade plockat på sej stenar och sånt som du skulle kasta på oss.
Det slutade med att snuten slängde ut oss ur tåget lite innan Sthlm centralen.
Själv så tycker jag bara att det är AFa som ställer till med bråk!


Bara för att jag var där så betyder det inte att jag är Rasist, nazist :fatta!
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
jonasjacobson skrev:
Jag står för politiken som skäran och hammaren står för. Därför använder jag den som avatar. Om man ska räkna dödsoffer för olika ideologier däremot så står både nazismen och olika försök till kommunism sig bleka i jämförelse med kapitalismen som skördar hundratusentals, VARJE dag.

Kan vi inte ta och exportera såna som du och hela AFA-packet till Kuba eller Nordkorea så att ni får lite mer "hands-on" erfarenhet av kommunismens skadeverkningar?
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
lee skrev:
Kan vi inte ta och exportera såna som du och hela AFA-packet till Kuba eller Nordkorea så att ni får lite mer "hands-on" erfarenhet av kommunismens skadeverkningar?

Håller med dig!
Afa har väl lika stor rätt att spöa skinnskallar som skinnskallar har att spöa invandrare och bögar?
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
jonasjacobson skrev:
Det är inte sina åsikter nynazisterna får spö för. Det är deras förverkling av deras åsikter.
Är du på riktigt?
Om det nu är så som du skriver varför blev Jacke påhoppad?
Ska AFA bestämma vilka åsikter som är ok att tycka?

Jag trodde att vi hade kommit längre än så i utvecklingen.
Ja ja, lika bra att dra tillbaka klockan 50-60 år. :näsblod
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dropkick skrev:
Allt gick jätte lungt till, det var några skinskallar som hade på sej lite vapen med det var inget bråk eller dylikt.
...
Själv så tycker jag bara att det är AFa som ställer till med bråk!
Jag hoppas verkligen att du inte tror att denna tråden handlar om sympatier för skinnhuvudena.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Ja jag bara sitter och gapar när jag läser tråden, är helt jävla nollställd.

Detta är något som jag helt missat, förklara A.F.A vad är det för människor ? vad är deras ideologi ?
Är inte det minsta insatt i "gatuvåldet" och det kriget som verkar utspela sig hos er, förklara och berätta mer tack.

Beträffande nassar har jag inte mycket övers till dom, fattar inte vitsen med att spöa en "bög" skulle han bli omvänd då eller ?
 

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Mölndal (Halmstad sommartid)
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
jonasjacobson skrev:
Försök att gå fram till ett gäng nazister och förklara för dom att det dom gör är fel.

Ja, eller så kan du gå fram till ett elakt invandrargäng och förklara för dem att det är fel att slå på människor, råna människor mm. Lycka till!
Är du på riktigt eller skojar du bara med mig? Jag trodde, och hade väl hoppats på, att de flesta kommunister hade gett upp efter studentrevolten -68... Kul skämt de hade för sig då förresten, "vi representerar folket..." Jaså? Gör ni det? Det är VÄLDIGT lätt att vara kommunist när man bara kan ringa till pappa bankdirektör/läkare och be honom skicka mer pengar till rödvin el dylikt. Under hela mitt liv så har jag tillhört "arbetarklassen" men jag är inte kommunist för det...

Snälla sluta gå ut på gatorna och slå på andra människor... Det är inte rätt vare sig de tillhör AFA, nynazisterna eller någon annan grupp. Våld löser inte era problem!
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Ghost skrev:
Är du på riktigt?
Om det nu är så som du skriver varför blev Jacke påhoppad?
Ska AFA bestämma vilka åsikter som är ok att tycka?

Jag trodde att vi hade kommit längre än så i utvecklingen.
Ja ja, lika bra att dra tillbaka klockan 50-60 år. :näsblod
Jag blev påhoppad p.g.a att deras ideologi är"hellre en för mycket än en för lite".Dom tycker tydligen att om man har kort hår så ska man dödas.Att fabbo har kort hår p.g.a ålder spelar tydligen mindre roll.Sen är dom ju så taggade när dom spöat nåra småtjejer i andra änden på perongen så att alla dom passerar är potentiella nassar helt plötsligt oxå.Nassar,AFA reclaim the streets o allt annat bråksuget helvete är samma skit i mina ögon.Dom utger sig för att vara representanter för nåt bra,men i själva verket är dom bara ute efter att få slåss.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
jonasjacobson skrev:
Jag tänker INTE gå in på en diskussion om göteborgskravallerna. För det kommer ta minst 3 timmar eftersom ni aldrig kommer kunna förstå att jag stödjer deras sak. Men se gärna filmen "Terrorister - en film om de dömda" av Lukas Moodysson.

Jag vill gärna ta itu med problem utan våld men när det gäller nynazister så är jag öppen för andra alternativ. Men helst av allt vill jag vara hygglo.


Superbee, jag är 17, vad nu det har med saken att göra.

En sak jag undrar över är varför det skapar så stora motsättningar med våld mot nynazister, när det verkar helt korrekt att banka skiten ur motorcykeltjuvar på denna site.
Är verklighet o film samma sak i din värld???Varför kan inte såna som du som är så säkra på att våld löser problem gå ut med sin hemadress offentligt,så kan ni träffas hemma hos dig o slå på varandra istället så att vi andra oskyldiga slipper skiten på VÅRA barns gator?Kommunist som åker sporthoj....jo man tackar,där sprack den ideologin hårt.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
ktmjacke skrev:
AFA reclaim the streets o allt annat bråksuget helvete är samma skit i mina ögon.Dom utger sig för att vara representanter för nåt bra,men i själva verket är dom bara ute efter att få slåss.


Håller med,men det mest tragiska med det hela är väl att dom inbillar sig att dom kan påverka något genom att göra liknade saker,Men det enda som dom uppnår är att folk hatar dom istället pga att dom förstör och misshandlar.

Och efter kravallerna i GBG under EU-mötet så framstår dom bara som alltigenom pinsamma.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Långa farbron skrev:
Håller med,men det mest tragiska med det hela är väl att dom inbillar sig att dom kan påverka något genom att göra liknade saker,Men det enda som dom uppnår är att folk hatar dom istället pga att dom förstör och misshandlar.

Och efter kravallerna i GBG under EU-mötet så framstår dom bara som alltigenom pinsamma.
Men man måste ju se det artistiska o konstnärliga i det hela,att kasta en kullersten på en polis är ju väldigt vackert o löser ju hela världens alla problem :tungan
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
ktmjacke skrev:
Men man måste ju se det artistiska o konstnärliga i det hela,att kasta en kullersten på en polis är ju väldigt vackert o löser ju hela världens alla problem :tungan


Ja,hur skulle annars vackra konstverk som tex -sönderslagen Aveny i motljus komma till. :rolleyes:

Pack är det enda jag säger,"dom" hade en reclaim the street fest i mitt område förra sommaren mot kapitalismen....jo du tjena :rolleyes: det måste ha svidit i skinnet på dom rika ensamstånde mammorna,studerande,och hårt arbetande människorna i mitt område,men det var väl för jobbigt att åka buss ut till dom fina statsdelarna.....
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top