Ville komma!!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Superbee skrev:
Haha det var en fin kontring där måste jag erkänna :rofl

jo jag hänger med :7peta

Jo, ett "storebrorsamhälle" är ju så långt bort ifrån det samhället jag vill se växa fram, själv tror jag på individens totala frihet och respekt inför lagen, samt visad hänsyn mot sina medmänniskor :kär

Lite knepigt det där med nazister, alla hatar dem, men om man vill få bort dem så är man inte såpass demokratisk och openminded som man tror, men just på den punkten, huliganer och idioter så kan det dock vara befogat och få dem att fungera socialt som "normala" människor med hjälp av enheter såsom EXIT mfl

fortfarande med? tror jag skymtar dig i min suddiga backspegel allt :fyllisar


Som sagt, jag tar inte ställning för eller emot - jag är glad att det finns och tycker att det är bra för min del att det finns (precis som SVT :tummenupp ) men jag påstår att ur ett större perspektiv så är man ute på lite hal is om man börjar subventionera institut som omvänder människor. ENough said, vi är egentligen överens i detaljfrågan men jag vidgar lite på synsättet. :fyllisar
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Superbee skrev:
Lite knepigt det där med nazister, alla hatar dem, men om man vill få bort dem så är man inte såpass demokratisk och openminded som man tror, men just på den punkten, huliganer och idioter så kan det dock vara befogat och få dem att fungera socialt som "normala" människor med hjälp av enheter såsom EXIT mfl

Bara om de bryter mot lagen. Själva åsikterna ska vi ge fan i så länge de är just det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Jag är helt med på vad du menar och att det inte är helt lätt. Jag tycker dock att det går en tydlig skiljelinje mellan då det är frivillig hjälp och stöd (speciellt eftersom många ex-nazister har blivit hotade el motsv av sina gamla polare) och då det är dikterande. Det senare är en styggelse som förtrycker medan det förra medger ett fritt val. Fast du kanske menade att själva grejen är just att staten sponsrar.

Precis, fenomenet i sig - att nassar får en chans att komma undan och tänka över det är kanoners :tummenupp . Det är bara det att man då börjar närma sig frågorna:
Finns det andra ideologier som staten ska försöka uppmuntra folk från att lämna bakom sig? Vilka? Vem bestämmer vilka? Osv osv. Ska vissa religionsutövningar som är uppenbart skadliga stävjas? Vilka? Livets Ord? Jehova? Religös fundamentalism öht? Vem är fundamentalist? (kd)? :lol
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Precis, fenomenet i sig - att nassar får en chans att komma undan och tänka över det är kanoners :tummenupp . Det är bara det att man då börjar närma sig frågorna:
Finns det andra ideologier som staten ska försöka uppmuntra folk från att lämna bakom sig? Vilka? Vem bestämmer vilka? Osv osv. Ska vissa religionsutövningar som är uppenbart skadliga stävjas? Vilka? Livets Ord? Jehova? Religös fundamentalism öht? Vem är fundamentalist? (kd)? :lol

Ok då är jag med, och håller med(Hur sjukt är inte det?)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Skriv nåt kontroveriellt i min Darfurtråd istället, som typ en person svarade på, så kan vi kasta handskarna igen. :D

Länk? Här ska det kastas handskar, och jag ska whippa ditt lilla Chris Ass :lol
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Superbee skrev:
Genomgående så är nazistmänniskor riktigt pantade personer som inte haft så många kompisar och sen börjat hänga med ett gäng och sen kan de inte stå emot grupptrycket, även fast innerst inne så har de inget emot invandrare, iallafall inte de som är schyssta, tror faktist inte det finns så många nazister som tror på de idealen hitler förespråkade, på fullaste allvar!

Superbee vet, till skillnad från många med åsikter i frågan.

Och just därför har det i många fall fungerat att spöa upp dem. Eftersom de inte är särskilt engagerade egentligen så lägger de flesta ner fort när de får stryk istället för att få gå omkring och vara tuffa och bli bjudna på öl av de äldre killarna i gänget.

Det där är ett konstaterande och inrymmer ingen åsikt om huruvida det är rätt eller fel. Med lite tur fångar någon distinktionen...
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Markus skrev:
Men det är ganska intressant att det finns en statligt finasierad - antar jag - organisation som aktivt jobbar för att få folk att byta åsikter. Jag är skeptisk till den idén, jag tror på åsiktsfrihet i dess ordagranna bemärkelse - trots att jag som person anser att det vore skönt om inte en del åsikter uttrycktes, frågan är om det är lämpligt att staten lägger sig i.

Se mitt inlägg ovan. Det där var en typisk åsikt av den typ som avsågs.

Du kan välja dina vänner. De som gett sig in i ett nassegäng upptäcker att de riskerar att bli ihjälslagna om de går ur.

Exit finns för att ge dessa människor samma chans att välja sina vänner utan repressalier som du tar för given.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Markus skrev:
Precis, fenomenet i sig - att nassar får en chans att komma undan och tänka över det är kanoners :tummenupp . Det är bara det att man då börjar närma sig frågorna:
Finns det andra ideologier som staten ska försöka uppmuntra folk från att lämna bakom sig? Vilka? Vem bestämmer vilka? Osv osv. Ska vissa religionsutövningar som är uppenbart skadliga stävjas? Vilka? Livets Ord? Jehova? Religös fundamentalism öht? Vem är fundamentalist? (kd)? :lol
Det viktiga med EXIT är kanske inte att få folk att ändra sitt politiska ställningstagande, utan att få dem att komma ifrån kriminella och våldsförhärligande kretsar. Som ett KRIS för nazister? :va

Vi kanske skulle starta en motsvarighet till EXIT för AFA-avhoppare också för den politiska jämviktens skull? Eller köra försoningskaffe mellan små antifaschister och nynazister. :hihi


BTW: Värst vad jonasjacobsson varit tyst de senaste dagarna :tungan
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Markus skrev:
Vad vet han? Hur det är att få spö? :va

Jadu markus det vet jag faktist, däremot vet jag hur det känns att spöa också...

trots mitt försvar av min manlighet så är det så att inget gott kommer någonsin ur slagsmål så är det bara!
 
Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
ft skrev:
Superbee vet, till skillnad från många med åsikter i frågan.

Och just därför har det i många fall fungerat att spöa upp dem. Eftersom de inte är särskilt engagerade egentligen så lägger de flesta ner fort när de får stryk istället för att få gå omkring och vara tuffa och bli bjudna på öl av de äldre killarna i gänget.

Det där är ett konstaterande och inrymmer ingen åsikt om huruvida det är rätt eller fel. Med lite tur fångar någon distinktionen...

Att spöa upp en "lägre stående" individ i en nazistflock, ger nog inget! De äldre och "högre stående" kommer att säga en massa bajs om att han var en viking o hej o hå, motivera honom ännu mer. Det som däremot skulle kunna fungera om man enträget ser våld som ända utvägen är att helt enkelt se till och skrämma skiten ur "ledarna" då har de yngre inga att se upp till och respektera och således splittras flocken.

Funkar det i djurvärlden(nej djur pratar väl inte med varandra om vikingar om så, nu är det utklarat!), så funkar det nog med oss människor med eller vad tror ni?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
:) Alla ense om att våld inte löser något..även om vissa tror det,Synd att jacke skulle bli offer för snorisar utan vett.Fantastiskt att en tråd innehållande samtal om rasism,kommunism,AFA,HITLER,kravaller mm inte är stängd än:)
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
twinner skrev:
:) Alla ense om att våld inte löser något..även om vissa tror det,Synd att jacke skulle bli offer för snorisar utan vett.Fantastiskt att en tråd innehållande samtal om rasism,kommunism,AFA,HITLER,kravaller mm inte är stängd än:)

Jag vet inte, jag tycker att diskussionen änsålänge håller sig på en något sansad nivå?!
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
twinner skrev:
:) Alla ense om att våld inte löser något..även om vissa tror det,Synd att jacke skulle bli offer för snorisar utan vett.Fantastiskt att en tråd innehållande samtal om rasism,kommunism,AFA,HITLER,kravaller mm inte är stängd än:)
Jag blev ju aldrig offer för något våld direkt,eftersom jag kan ta hand om mig själv så han dom ju aldrig komma igång ordentligt innan fabbo jacke hade övertaget.Men min festkväll vart ju förstörd när jag blev tvungen att åka hem p.g.a skitiga kläder.Men hade jag inte slitit ner en av dom på spåret så hade jag garanterat fått ta emot en hel del.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top