Ville komma!!!

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
twinner skrev:
Tror inte den risken är så stor:) AFAS ambitioner är knappast att ta landet i sitt styre,bara att säga stopp till förtryck av minoriteter i samhället.
Fanns nog inte en enda tysk på mtten av trettitalet som trodde att hitlers ord skulle bli verklighet heller.Tänk på det.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
ktmjacke skrev:
Hur dumt det kanske än låter så tycker jag faktiskt att trots att jag själv inte är rasist så måste det ju finnas lika stor rätt att få vara det som att vara bög,kommunist religiös,neger eller nåt annat.Det är väl det som menas med frihet o demokrati.Däremot e ju alla inslag av våld o förtryck oförsvarbart.

Personligen hävdar jag att de som förespråkar (implicit eller explicit) att deras motståndare inte skall få göra sin röst hörd inte har rätt att höras själva. Är man mot yttrandefrihet, fine, men då skall man inte vänta sig att få den heller.

De som förespråkar att gripa till våld (eller gör det) har därigenom legitimerat att deras meningsmotståndare tillämpar det samma mot dem.

Chris,
jag pratar om kommunism. "Det kommunistiska manifestet", du vet? Före Lenin, Stalin och rödingsmurfen. Och visst är det ogenomförbart men det är som sagt bara en vision av hur saker skulle kunna vara. Och jag får rätta mig själv, till viss del fanns det ett recept. Proletariatets diktatur i en övergångsfas och så, den där trappan... och redan där är det uppenbart för varje tänkande individ att det inte fungerar praktiskt. De delar av proletariatet som får de diktatoriska maktmedlen under övergångsfasen brukar visa sig ovilliga att släppa dem sedan. Människor är som sagt människor och (tyvärr) sig själv närmast. Ergo blir det en omfördelning av makten men ingen övergång till ett annat samhällsskick... i alla fall inte åt rätt håll eller det håll som var tänkt.

Godnatt!
/Fredrik
 

HanneZ

Guest
twinner: om du sett afa "in action" så kan du inte va riktigt funtad om du tycker att dom gör bra saker. Att skriva på en websida att vi försöker stoppa rasister o sen spöa folk o förstöra egendom utan motivation ät väl inte så jävla vettigt...

/ Hannes
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
HanneZ skrev:
twinner: om du sett afa "in action" så kan du inte va riktigt funtad om du tycker att dom gör bra saker. Att skriva på en websida att vi försöker stoppa rasister o sen spöa folk o förstöra egendom utan motivation ät väl inte så jävla vettigt...

/ Hannes


Pratade mest om den del i verksamheten som innefattar ambitionen att stoppa nynazzarna.Riva upp gatsten och vandalisera är ju inte topp tio på min "favvolista" direkt,det är som du skriver!..omotiverat.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
ft skrev:
Personligen hävdar jag att de som förespråkar (implicit eller explicit) att deras motståndare inte skall få göra sin röst hörd inte har rätt att höras själva. Är man mot yttrandefrihet, fine, men då skall man inte vänta sig att få den heller.

De som förespråkar att gripa till våld (eller gör det) har därigenom legitimerat att deras meningsmotståndare tillämpar det samma mot dem.

Chris,
jag pratar om kommunism. "Det kommunistiska manifestet", du vet? Före Lenin, Stalin och rödingsmurfen. Och visst är det ogenomförbart men det är som sagt bara en vision av hur saker skulle kunna vara. Och jag får rätta mig själv, till viss del fanns det ett recept. Proletariatets diktatur i en övergångsfas och så, den där trappan... och redan där är det uppenbart för varje tänkande individ att det inte fungerar praktiskt. De delar av proletariatet som får de diktatoriska maktmedlen under övergångsfasen brukar visa sig ovilliga att släppa dem sedan. Människor är som sagt människor och (tyvärr) sig själv närmast. Ergo blir det en omfördelning av makten men ingen övergång till ett annat samhällsskick... i alla fall inte åt rätt håll eller det håll som var tänkt.

Godnatt!
/Fredrik

Till viss del jag också. Det är den utopiska naturen som gör den så farlig. Själva ideologin är extrem, inget snack om saken, och det är inte konstigt att den skrämmer/skrämde folk redan innan man började tillämpa den i verkligheten.

Marx teorier är ju mest en massa blaj om att man kan förutse historien, revolutioner och sånt. Han förutsåg en massa som inte slog in, och idag är väl hans "vetenskapliga" teorier närmast reducerad till kvasivetenskap med inslag av religion......
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
twinner skrev:
Pratade mest om den del i verksamheten som innefattar ambitionen att stoppa nynazzarna.Riva upp gatsten och vandalisera är ju inte topp tio på min "favvolista" direkt,det är som du skriver!..omotiverat.

Givetvis ska man få vara nazist om man vill det. När vi börjar angripa folk för vad de är och hur de tänker har vi stapplat in i något farligt.
 

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Ort
Gbg
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
twinner skrev:
Mitt bidrag till debatten är iaf att det inte finns nån ursäkt för att hylla folkmord.Har man sett bilder på vad Hitler och hans vänner gjorde mot barn och sjuka så kan man inte annat än hata folk som stödjer det.
:fatta!
men att Hitler jämfört med Stalin bara är en glad amatör, är det ingen som verkar bry sig om.... :huvet

Vi har tom kommunister i riksdagen! Visserligen så har de bytt namn ifrån (vpk) till (v) men partiprogrammet är det samma! :mad:

Kommunister, nassar eller afa, de är lika mycket pack o drägg allihop! :kocko

/
 

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Ort
Gbg
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
twinner skrev:
Brukar själv vara rakad :yoparty

AFA=Bra saker.

NSF=Dåliga saker.

När inte myndigheter gör nånting åt nynazzarna och dom får fortsätta med sitt förtryck mot invandrare homosexuella m.m. då måste samhället ta saken i egna händer.

Rättning:

NSF=Dåliga saker

AFA=Också dåliga saker.

När myndigheterna inte gör något åt AFA och deras upprepade upplopp som innefattar vålds och egendomsbrott mot vanliga medborgare. Då är det hög tid att samhället tar saken i egna händer!

Det är förjävligt att Gbg tingsrätt inte fick statuera exempel, och att domarna mildrades i hovrätten.

/
/
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Cujo skrev:
När myndigheterna inte gör något åt AFA och deras upprepade upplopp som innefattar vålds och egendomsbrott mot vanliga medborgare. Då är det hög tid att samhället tar saken i egna händer!

Rättelse igen:
Det är aldrig hög tid att "samhället" (antar att det är en omskrivning av medborgargarde) tar saken i egna händer. AFA har tagit saken i egna händer- bra eller dåligt? Nassarna har tagit saken i egna händer - bra eller dåligt?

Ut och demonstrera mot allt vad våld som heter och lämna våldsmonopolet till polisen.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
vafan hände med mitt trådsvar? aja...det försvann :va :confused:

Sluta upp med det där dumma krigandet nu!

Nä blir allt till att flytta ut på landet för att slippa allt afa,nazi,fotbollshuliganer,rabiata ghettogangsters-pack!

dessutom billigare försäkring på hoj!

jo så fåre bli, jag gört...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
benrangel skrev:
Rättelse igen:
Det är aldrig hög tid att "samhället" (antar att det är en omskrivning av medborgargarde) tar saken i egna händer. AFA har tagit saken i egna händer- bra eller dåligt? Nassarna har tagit saken i egna händer - bra eller dåligt?

Ut och demonstrera mot allt vad våld som heter och lämna våldsmonopolet till polisen.


Helt korrekt, men monopolet måste modifieras något så att polisen de facto får rätt att stoppa diverse upplopp - och inte som nu stå och titta på eller avvakta för att inte provocera.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Helt korrekt, men monopolet måste modifieras något så att polisen de facto får rätt att stoppa diverse upplopp - och inte som nu stå och titta på eller avvakta för att inte provocera.

Dock inte med vilka medel som helst. Annars är jag överens med dig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
benrangel skrev:
Dock inte med vilka medel som helst. Annars är jag överens med dig.

Varför nytt namn? Kan du identifiera dig? Jag menar, vi vill ju inte se någon som utger sig för att vara gladh som sprider villfarelser t.ex. medans den riktige gladh ligger i en källarvåning vaktad av en obstinat folkpartist.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Helt korrekt, men monopolet måste modifieras något så att polisen de facto får rätt att stoppa diverse upplopp - och inte som nu stå och titta på eller avvakta för att inte provocera.

Dels det och dels mer ändamålsenlig beväpning. Beanbags, tårgas, vattenkanoner. Det finns ju hur mycket godis som helst. :D
 

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
HanneZ skrev:
Jag såg vad afa gjorde när dom va på besök här i byn..
Jag minns...
När inga nazister dök var dom tvungna att bråka endå så de gick upp på vägen och stoppade all trafik. När polisen tyckte det var onödigt och skulle plocka bort dom från vägen så började kriget.
Jag har det filmat när de slår sönder en polisbil och någons privata bil. Pratade även med vissa och frågade var det var de hade i flaskorna som de skulle kasta det var någon syra kommer inte ihåg vilken. En ytlig kompis flickvän fick ett kastat hjärnrör i huvudet. En annan kompis med rakad skalle fick lämna stället springandes.
 
Last edited:

izznix

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Daytona 650
Skulle det vara godtagbart om någon här hade ett hakkors som avatar?

Jag tycker den som "jonasjacobson" har är precis lika illa!

/izznix
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
izznix skrev:
Skulle det vara godtagbart om någon här hade ett hakkors som avatar?

Jag tycker den som "jonasjacobson" har är precis lika illa!

/izznix


Du är inte ensam men så länge hammaren och skäran inte kategoriseras som hets mot folkgrupp (vilket svastikan gör) så är det kanske inte så mycket att göra. Bättre vore det att banna honom för att han spridit våldspropaganda, vilket han gjort.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Dels det och dels mer ändamålsenlig beväpning. Beanbags, tårgas, vattenkanoner. Det finns ju hur mycket godis som helst. :D

Alla de verktygen är ju till för att brottslingen inte ska skadas!? :confused: :D

Tårgas har de redan, eller pepparspray i alla fall, men du kanske menar sådana där festliga granater? Det kommer en del fina chockgranater nu - elektroniska - de verkar skoj.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Chris Ash skrev:
Givetvis ska man få vara nazist om man vill det. När vi börjar angripa folk för vad de är och hur de tänker har vi stapplat in i något farligt.

Ser hellre att världen befolkas med åsikter av AFA's natur,än åsikter färgade av Hitlers ideologi.
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
"Dock inte med vilka medel som helst. Annars är jag överens med dig."

Så länge det krävs för att skydda andra mot idioterna så måste dom få göra vad som behövs.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top