Ville komma!!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
twinner skrev:
Ser hellre att världen befolkas med åsikter av AFA's natur,än åsikter färgade av Hitlers ideologi.

Men, på vilket sätt tror du att någon med, enligt dig ioch AFA, fel åsikter slutar sprida dem på grund av våld. Säg mig, har någon någonsin lyckats ändra en annan människas uppfattning genom våld?

Och om en viss grupp terroriserar en annan så är det polisen och ingen annans sak att utreda, gripa och lagföra dem - inte några förvirrade Kånkensnorisar som slår sönder allt de ser eftersom allt som finns och är skapat är en produkt av det vidriga kapitalet... :3freak
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Domifuling skrev:
"Dock inte med vilka medel som helst. Annars är jag överens med dig."

Så länge det krävs för att skydda andra mot idioterna så måste dom få göra vad som behövs.


Ja, de medel som behövs är t.ex. våld men inte besinningslöst våld. Det anstår inte en rättsstat. Att däremot skjuta på stenkastare är inte besinningslöst, det är befogat. Men att göra som i diverse u-länder och bara ladda ur in i en folkmassa är barbariskt och anstår inte ett land som Sverige.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
twinner skrev:
Ser hellre att världen befolkas med åsikter av AFA's natur,än åsikter färgade av Hitlers ideologi.

Visst jag flyttar garanterat ur det här landet den dagen puckade "riktigta" nazister får styre här eller är med i en revolution mot dem, men det kommer de aldrig få styre här heller för att allt sånt här pack som är ute och slåss är bara en samling idioter som har för lite saker att göra.

Genomgående så är nazistmänniskor riktigt pantade personer som inte haft så många kompisar och sen börjat hänga med ett gäng och sen kan de inte stå emot grupptrycket, även fast innerst inne så har de inget emot invandrare, iallafall inte de som är schyssta, tror faktist inte det finns så många nazister som tror på de idealen hitler förespråkade, på fullaste allvar!

är nog mest en fjortisgrej, sen finns det ju psykfallen också som dock bör få vård för sina problem.

EXIT är en bra organisation för att hjälpa folk komma ur främlingsfientliga kretsar, vet dock inte hur mycket de arbetar nuförtiden, hursomhelst är EXIT fan så mycket bättre än AFA idioter som bara kastar in nya vedkubbar i elden hela tiden, är det så svårt att förstå?

Och att banka skiten ur människor har det väl fan aldrig kommit något gott ur?!

bortsett från mc tjuvar, de ska ha sitt straff :yoparty :fatta! :rofl
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Superbee skrev:
EXIT är en bra organisation för att hjälpa folk komma ur främlingsfientliga kretsar, vet dock inte hur mycket de arbetar nuförtiden, hursomhelst är EXIT fan så mycket bättre än AFA idioter som bara kastar in nya vedkubbar i elden hela tiden, är det så svårt att förstå?


Men det är ganska intressant att det finns en statligt finasierad - antar jag - organisation som aktivt jobbar för att få folk att byta åsikter. Jag är skeptisk till den idén, jag tror på åsiktsfrihet i dess ordagranna bemärkelse - trots att jag som person anser att det vore skönt om inte en del åsikter uttrycktes, frågan är om det är lämpligt att staten lägger sig i.

Sedan ska inte nazism och främlingsfientlighet beblandas, den dag man gör det så har man gett AFA rätt då det i många europeiska regeringar i så fall sitter nazister/främlingsfientliga. Nazism är en totalitär ej demokratisk ideologi, vilket man inte kan beskylla t.ex. Dansk Folkeparti eller Finlands styrande regering för att vara. Även om man intge gillar deras idéer.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Markus skrev:
Men, på vilket sätt tror du att någon med, enligt dig ioch AFA, fel åsikter slutar sprida dem på grund av våld. Säg mig, har någon någonsin lyckats ändra en annan människas uppfattning genom våld?

Och om en viss grupp terroriserar en annan så är det polisen och ingen annans sak att utreda, gripa och lagföra dem - inte några förvirrade Kånkensnorisar som slår sönder allt de ser eftersom allt som finns och är skapat är en produkt av det vidriga kapitalet... :3freak


Poliser är för det mesta passiva munkätare:) Människor som stödjer det Hitler gjorde kan inte ursäktas på något vis.Visst är inte våld nåt man ska missbruka,men gäller det en bra sak är det en självklarhet.Det borde ske under mer ordnade förhållanden,på en stor äng eller nåt sånt:) Jag stödjer inte vandalisering av privat/statlig egendom eller att oskyldiga råkar illa ut för det är fel.Det enda jag tycker är hedervärt med AFA är bekämpningen och störandet av nyzaistisk aktivitet.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Någon som tar på sig ansvaret som kontaktperson för att låta AFA och NSF mötas i en stor gangfight på en fotbollsplan? jag menar man kan ju ha bets o grejjer o låta media bevaka evenemanget samt ambulanspersonal och sälja ståplatsbiljetter


FÖRSTÅ IRONIN!
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Superbee skrev:
Genomgående så är nazistmänniskor riktigt pantade personer som inte haft så många kompisar och sen börjat hänga med ett gäng och sen kan de inte stå emot grupptrycket, även fast innerst inne så har de inget emot invandrare, iallafall inte de som är schyssta, tror faktist inte det finns så många nazister som tror på de idealen hitler förespråkade, på fullaste allvar!
:yoparty :fatta! :rofl

Faktum är väl att dom äldre nynazistern tar till sig dom mobbade individerna på te.x skolor osv.Dom ger svaga och förvirrade människor en röst i en större grupp.Många med nazistiska värderingar har ju själva fallit offer för övergrepp,missbruk mm.

Så det du skriver är ju sant:)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Superbee skrev:
Någon som tar på sig ansvaret som kontaktperson för att låta AFA och NSF mötas i en stor gangfight på en fotbollsplan? jag menar man kan ju ha bets o grejjer o låta media bevaka evenemanget samt ambulanspersonal och sälja ståplatsbiljetter


FÖRSTÅ IRONIN!

Precis som vid större fotbollsmatcher där hatiska supporters detonerar sida vid sida:)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
twinner skrev:
Ser hellre att världen befolkas med åsikter av AFA's natur,än åsikter färgade av Hitlers ideologi.

Det är en helt annan fråga. Ett anständigt och fritt land har givetvis åsiktsfrihet. Sen vad man personligen tycker om åsikterna hör inte hit.


twinner skrev:
Poliser är för det mesta passiva munkätare:) Människor som stödjer det Hitler gjorde kan inte ursäktas på något vis.Visst är inte våld nåt man ska missbruka,men gäller det en bra sak är det en självklarhet.Det borde ske under mer ordnade förhållanden,på en stor äng eller nåt sånt:) Jag stödjer inte vandalisering av privat/statlig egendom eller att oskyldiga råkar illa ut för det är fel.Det enda jag tycker är hedervärt med AFA är bekämpningen och störandet av nyzaistisk aktivitet.

Egentligen så kan man på motsvarande sätt få AFA till lika vidriga. Att helt enkelt bara anta att de stödjer Stalins mördande. Är det skillnad på mördande och mördande? Att man är nazist behöver inte innebära att man vill utrota alla judar, lika lite som att det är självklart att en kommunist vill döda alla borgare och präster.

Men bägge står för förtryckarideologier och det är sorgligt, det bör dock stå dem fritt att göra detta.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Men det är ganska intressant att det finns en statligt finasierad - antar jag - organisation som aktivt jobbar för att få folk att byta åsikter.

Klargörande.

Det finns två stycken Exit.

Exit i Sverige: Drivs av fryshuset och får bidrag för sin verksamhet. Har varit lite i blåsväder gång efter annan men verkar ha gott resultat bland de nassar som vänder sig till dem för hjälp.

Exit i Motala: drivs ideelt, såvitt jag vet. Bildades av avhoppad styrelseledamot från Exit i Sverige. Har haft goda resultat och utgår också detta från individens eget val att bryta med nassetillhörigheten.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
twinner skrev:
Visst är inte våld nåt man ska missbruka,men gäller det en bra sak är det en självklarhet.

Vem avgör vad som är en "bra sak" och hur avör man det?

Jag tror du vet hur korkat det här är egentligen är. Ser du inte på något sätt en fara i att människor som anser att andra människor tycker fel ska misshandlas?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror dessutom att AFA inte vare sig drivs av ideologi eller med någon vidare intelligens bakom. Deras propaganda går ut på att själva skaffa sig ett extremt dåligt rykte genom att angripa allt och alla, och vid en polarisering - vilken sida väljer Svensson? De gör själva allt för att få folket emot sig, ingen normal människa sympatiserar med dem, den enda politiker som jag hört gör det är den där :censored America i (v) - men det fick hon äta upp av hans Jens under valdebatten 2002 :rofl

EDIT: Det är även skoj att de flesta i AFA verkar vara Propalestinska, i vissa fall näst intill öppet antisemitiska - men ändå mot nazism. :3freak
Vad vill de egentligen?
 
Last edited:

izznix

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Daytona 650
twinner skrev:
Poliser är för det mesta passiva munkätare:) Människor som stödjer det Hitler gjorde kan inte ursäktas på något vis.Visst är inte våld nåt man ska missbruka,men gäller det en bra sak är det en självklarhet.Det borde ske under mer ordnade förhållanden,på en stor äng eller nåt sånt:) Jag stödjer inte vandalisering av privat/statlig egendom eller att oskyldiga råkar illa ut för det är fel.Det enda jag tycker är hedervärt med AFA är bekämpningen och störandet av nyzaistisk aktivitet.

Så då tycker du åxå det är hedervärt med nazistisk aktivitet eftersom de bekämpar/stör kommunistisk verksamhet ??? som vad jag förstått betedde sig lika illa som hitler?

Man kan inte stödja en grupp för ett bra argument när deras syn i helhet är tokig. Man måste kunna se helheten. Det är förmodligen av denna anledning som det finns så många nasister/kommunister som det finns, de tycker några åsikter är bra, men bryr sig inte om att ta reda på vad nasizmen/kommunismen egentligen står för.

/i
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
benrangel skrev:
Klargörande.

Det finns två stycken Exit.

Exit i Sverige: Drivs av fryshuset och får bidrag för sin verksamhet. Har varit lite i blåsväder gång efter annan men verkar ha gott resultat bland de nassar som vänder sig till dem för hjälp.

Exit i Motala: drivs ideelt, såvitt jag vet. Bildades av avhoppad styrelseledamot från Exit i Sverige. Har haft goda resultat och utgår också detta från individens eget val att bryta med nassetillhörigheten.

Jag tycker att så länge Exit inte avtvingar folk deras åsikter så är de såklart mycket bra. Att staten finansierar sätt att minska nynazismen på "icke-förtryckarväg" ser jag inget fel i.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Jag tycker att så länge Exit inte avtvingar folk deras åsikter så är de såklart mycket bra. Att staten finansierar sätt att minska nynazismen på "icke-förtryckarväg" ser jag inget fel i.


Det här är en typisk sådan fråga jag inte tänker eller kan ta ställning i, bara så det är klart från början. :D

För mig är det inte helt säkert att jag tycker staten ska lägga sig i huruvida en del av medborgarna tycker si eller så. Om vi har åsiktsfrihet så rimmar det illa med den att staten påbjuder "omlärning". Om det handlar om glasklar hjärntvätt á la Sekt så bör staten ta en del ansvar, men för en avvikande politisk uppfattning, njae :va . Sedan att det trots allt är bra att det finns är en annan femma.

Precis det här jag menar med t.ex. avvecklingen av SVT Nöje (främst). Det är ju bra att det finns en kanal med mer bredd än de genomkommersialiserade men det ligger inte, enligt mitt tycke, is statens uppgift att producera (distribuera) festliga program. Jag tror jag sagt det förr, Anders Björck sade att det är lika rimligt att SVT visar (visade) Robinson som om de började ge ut serietidningar. Det ligger en del i det. Nu ska dock inte tråden mynna ut i någon typ av Anti SVT vs Pro SVT, det var mer som ett exempel.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Markus skrev:
Det här är en typisk sådan fråga jag inte tänker eller kan ta ställning i, bara så det är klart från början. :D

För mig är det inte helt säkert att jag tycker staten ska lägga sig i huruvida en del av medborgarna tycker si eller så. Om vi har åsiktsfrihet så rimmar det illa med den att staten påbjuder "omlärning". Om det handlar om glasklar hjärntvätt á la Sekt så bör staten ta en del ansvar, men för en avvikande politisk uppfattning, njae :va . Sedan att det trots allt är bra att det finns är en annan femma.

Alltså, nazism är ju isej inget som propagerar demokratiskt frihet och yttrandefrihet, så är det verkligen sådana åsikter värda att ta del av våran demokratiska idyll?

hänger du med i svängarna?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Superbee skrev:
Alltså, nazism är ju isej inget som propagerar demokratiskt frihet och yttrandefrihet, så är det verkligen sådana åsikter värda att ta del av våran demokratiska idyll?

hänger du med i svängarna?


Jo, jag hänger i högsta grad med och jag delar din uppfattning också! :tummenupp

Det jag ställer mig tveksam till är huruvida vår stat ska börja diktera vilka andra åsikter som är välkomna och inte välkomna, då börjar man nämligen närma sig det man egentligen vill undvika - en totalitär stat som bestämmer vilka åsikter som är ok, och vad är nästa steg?

Hänger du med? :7peta :hihi
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Markus skrev:
Jo, jag hänger i högsta grad med och jag delar din uppfattning också! :tummenupp

Det jag ställer mig tveksam till är huruvida vår stat ska börja diktera vilka andra åsikter som är välkomna och inte välkomna, då börjar man nämligen närma sig det man egentligen vill undvika - en totalitär stat som bestämmer vilka åsikter som är ok, och vad är nästa steg?

Hänger du med? :7peta :hihi

Haha det var en fin kontring där måste jag erkänna :rofl

jo jag hänger med :7peta

Jo, ett "storebrorsamhälle" är ju så långt bort ifrån det samhället jag vill se växa fram, själv tror jag på individens totala frihet och respekt inför lagen, samt visad hänsyn mot sina medmänniskor :kär

Lite knepigt det där med nazister, alla hatar dem, men om man vill få bort dem så är man inte såpass demokratisk och openminded som man tror, men just på den punkten, huliganer och idioter så kan det dock vara befogat och få dem att fungera socialt som "normala" människor med hjälp av enheter såsom EXIT mfl

fortfarande med? tror jag skymtar dig i min suddiga backspegel allt :fyllisar
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Jag läste lite på Exit Motalas beskrivning av arbete med avhoppar och måste säga att det hela verkar mkt vettigt på papperet. Länk
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Det här är en typisk sådan fråga jag inte tänker eller kan ta ställning i, bara så det är klart från början. :D

För mig är det inte helt säkert att jag tycker staten ska lägga sig i huruvida en del av medborgarna tycker si eller så. Om vi har åsiktsfrihet så rimmar det illa med den att staten påbjuder "omlärning". Om det handlar om glasklar hjärntvätt á la Sekt så bör staten ta en del ansvar, men för en avvikande politisk uppfattning, njae :va . Sedan att det trots allt är bra att det finns är en annan femma.

Precis det här jag menar med t.ex. avvecklingen av SVT Nöje (främst). Det är ju bra att det finns en kanal med mer bredd än de genomkommersialiserade men det ligger inte, enligt mitt tycke, is statens uppgift att producera (distribuera) festliga program. Jag tror jag sagt det förr, Anders Björck sade att det är lika rimligt att SVT visar (visade) Robinson som om de började ge ut serietidningar. Det ligger en del i det. Nu ska dock inte tråden mynna ut i någon typ av Anti SVT vs Pro SVT, det var mer som ett exempel.

Jag är helt med på vad du menar och att det inte är helt lätt. Jag tycker dock att det går en tydlig skiljelinje mellan då det är frivillig hjälp och stöd (speciellt eftersom många ex-nazister har blivit hotade el motsv av sina gamla polare) och då det är dikterande. Det senare är en styggelse som förtrycker medan det förra medger ett fritt val. Fast du kanske menade att själva grejen är just att staten sponsrar.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top