Ville komma!!!

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Ja har inte sagt att det var afa!
Men en av dom som slog mej är en är en polare till min brorsa, han e polak och brukar hålla till på afa grejer.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
jonasjacobson skrev:
Anledningen till att AFA är maskerade och fega (går flera mot få) i attacker mot nynazister är att dom skiter i stolthet och ära. Dom vill bara sätta skräck i nynazisterna så att dom inte ska våga visa sig på gatorna.

Ok vad ÄDELT gjort av dom att bara vilja sätta skräck i nazisterna! :huvet

Våld föder våld har dom hört talas om det?

Nej usch! bort med dessa nynazister och afafascistkommunister samt fotbollsligister och idioter från våra gator!

Jag vill bara kunna gå ut på stan utan att behöva vara redo med nävarna kring varje gathörn! Kan inte folk vara lite trevliga mot varann o dricka lite öl?! :fyllisar
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
dropkick, ursäktar missförståndet, trodde du syftade på dom eftersom tråden handlade om det.

Superbee, att bemöta en ideologi som bygger på förtryck och våld med blommor fungerar inte så bra. Om du jämför hur många nynazister som härjade på gatorna i mitten på 90talet och nu, kan du förstå att ett motstånd behövs för att inte nynazismen ska kunna härja på gatorna fritt.

Du säger att du vill kunna gå på gator utan att ha nävarna beredda. Hur tror du det är för homosexuella och invandrare som måste se upp för nynazister varje gång dom går ut? Förut kunde dessa inte vistas i tex gamla stan för att helikopterplattan var ett tillhåll för nynazister. Efter att AFA har stormat helikopterplattan ett antal gånger så förstår t.o.m. nynazisterna att det gör ont att visa sig där.
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Superbee skrev:
Ok vad ÄDELT gjort av dom att bara vilja sätta skräck i nazisterna! :huvet

Våld föder våld har dom hört talas om det?

Nej usch! bort med dessa nynazister och afafascistkommunister samt fotbollsligister och idioter från våra gator!

Jag vill bara kunna gå ut på stan utan att behöva vara redo med nävarna kring varje gathörn! Kan inte folk vara lite trevliga mot varann o dricka lite öl?! :fyllisar

Det är svårt när man har Vårby, skärmholmen fruängen precis brevid sej..dom kom till vår skola förut för att slå "oss" svenskar :mad:
Dom ska jämt hålla på!
Nu tillbacka till "AFA" som gör motdemostrationer till Daniel Wretström och James när tusentals kommer för att sörja att deras liv har gått till spilla för att dom såg ut som nazister. Ja ska inte säga att dom inte var nazister för det vet jag inte.. Men hur kan man göra en motdemostration när folk sörjer?? Det är bara AFA som kan göra sånt!
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Funderar faktiskt på att gå på denna motdemonstation. Det dom demonstrerar mot är inte att sörja den mördade, utan mot att högerextrema grupper profiterar på hans död och gör honom till martyr.
 

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Ort
08
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Men dom anhöriga till tex. Daniel va tror du dom tycker när folk gå på motdemstrationer för hans död!?
Man måste inte vara högerextrem för att gå på såna grejer :fatta!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Våld är inte lösningen. Jag ogillar de som rättfärdigar och brukar våld minst lika mkt som de som är passiviserade.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
jonasjacobson skrev:
Superbee, att bemöta en ideologi som bygger på förtryck och våld med blommor fungerar inte så bra. Om du jämför hur många nynazister som härjade på gatorna i mitten på 90talet och nu, kan du förstå att ett motstånd behövs för att inte nynazismen ska kunna härja på gatorna fritt.

Du säger att du vill kunna gå på gator utan att ha nävarna beredda. Hur tror du det är för homosexuella och invandrare som måste se upp för nynazister varje gång dom går ut? Förut kunde dessa inte vistas i tex gamla stan för att helikopterplattan var ett tillhåll för nynazister. Efter att AFA har stormat helikopterplattan ett antal gånger så förstår t.o.m. nynazisterna att det gör ont att visa sig där.

Ursäkta vart växte du upp någonstans om man får fråga?

Inte tror jag att du är från någon smutsig förort, för isåfall flyttar jag till den förorten...

Såsom det har varit större delen av mitt liv så har det varit svenskarna som har fått vara rädda för invandrare.
Spelar iochförsig ingen som helst roll om man får vara rädd för invandrare eller nazister, är ju lika illa att det finns idioter som är ute och söker bråk på sin fritid.

Homosexuella, är det en stämpel i pannan på dom eller har dom utmärkande kläder på sig? Det tror jag icke, således hur kan en människa urskilja att någon är homosexuell bara av att titta på någon?

Våld anser jag är endast något som skall brukas i självförsvar, blommor funkar nog inte för att få bort det inbitna buset, men du tror väl inte på allvar att de som är nazister, slutar vara det för att de fått spö av en AFAmedlem?

Skulle snarare tro att de överger Helikopterplattan för att sätta sig på någon annan parkbänk och ge sig på folk...
Skulle också tro att hatet föds ytterligare och nazister får för sig att spöa på de som de anser ser "vänsterpartistiska ut" alltså t.ex. "popvänstern".

För nazister är alla som har vänsteråsikter "Rödingar" och således självklart med i AFA.

Nä jag säger som såhär...
Schluuta upp med det där dumma krigandet nu!

Peace Love and Understanding!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
jonasjacobson skrev:
det finns rötägg överallt. men mina erfarenheter från afa är endast goda. dom har gjort MYCKET mot nynazismen i Sverige. deras förtjänst att homosexuella fortfarande vågar gå på krogen.
Anledningen till att afa begärde polis till sin demonstration var för att dom ville visa att dom kunde hålla en fredlig demonstration.

Beklagar verkligen att dom hoppade på dig. En sak bara. Hur vet du att det var AFA?

Anledningen till att AFA är maskerade och fega (går flera mot få) i attacker mot nynazister är att dom skiter i stolthet och ära. Dom vill bara sätta skräck i nynazisterna så att dom inte ska våga visa sig på gatorna.
Vet inte vad AFA har för officiell ställning, men jag har snacket med ett par stycken därifrån som också varit med i nätverksaktionsgrupper som patrullerar städerna för att få slå skiten ur misstänkta folk med avslagna flaskor som vapen.
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Man måste inte vara högerextrem för att gå på såna minnesdemonstrationer men kolla på hur det blivit i Salem. Där håller kända högerextremister tal varje år.

Jag tycker inte heller om våld men ibland finns det inga andra lösningar. Visst skulle det funka om hela Sveriges befolkning gick och demonstrerade mot nynazism men eftersom över 90% av Sveriges befolkning inte orkar engagera sig och "hellre sköter sitt" så kommer det aldrig att inträffa. Ibland måste man sätta hårt mot hårt.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
jonasjacobson skrev:
Ibland måste man sätta hårt mot hårt.
Jag tror att du har fel. Våld föder bara mer våld och ger en bumerangeffekt. Aktivism ska ske enligt ickevåldsprincipen och med öppna kort. Det gör ett större intryck.

Ickevåld är inte alls samma sak som passivitet, utan precis raka motsatsen. Det handlar om att söka sig in i konfliktens centrum men med ord och handligar som vapen istället för knogjärnet.
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Rödingar får spö av nazister hela tiden.
Angående homosexuella så väntar ofta grupper av nynazister utanför klubbar såsom Tip-Top för att dom vet att det är en officiell gayklubb. Sen bankar dom skiter ur personerna som går därifrån. Därför brukar AFA hänga utanför dessa klubbar för att erbjuda folk därifrån eskort hem.

Jag är av svensk ursprung och därför har jag inte behövt akta mig för nynazister. Jag har iof växt upp i en "smutsig förort" men här har inte nynazismen kunnat växa sig så stark. Anledningen till detta är att invandrargäng ofta slagit ner nynazisterna och då har dom förstått att det gör ont att försöka ta över.

Bara för att nynazisterna får spö så tror jag inte att dom slutar, iaf inte alla. Men dom förstår nog att dom inte kan röra sig lika fritt längre och då skadar dom även färr och kan inte nyrekrytera lika lätt.

MB, det där låter som lösa rykten och har inte så mycket med AFA att göra.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
jonasjacobson skrev:
MB, det där låter som lösa rykten och har inte så mycket med AFA att göra.
Jag har hört det med egna öron.

Bara något enstaka fall iofs, men det är säkert inte ovanligt att samma personer hänger i gängen på stan.
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Visst finns det rötägg även inom AFA. Men när dom utför dessa handlingar gör dom ju inte det som representanter för AFA.
 

Coola Ola

Guest
jonasjacobson skrev:
Försök att gå fram till ett gäng nazister och förklara för dom att det dom gör är fel.

Jag lovar att nassarna kommer fatta att de om man kastar sten på dem. Har alltid funkat som klockrent övertalningsargument för mig.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
jonasjacobson skrev:
Försök att gå fram till ett gäng nazister och förklara för dom att det dom gör är fel.
Det tror jag visst går. Kanske inte alltid på gatan men varje nasse som lyckas övertalas med ord och genom ett respektfullt bemötande i andra sammanhang är också en mindre på fredagskvällen. Slå ner 10 och det står däremot 20 nya på samma ställe nästa gång.
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Coola Ola. Nej dom fattar nog inte men metoden har fungerat. Nazister drar sig idag för att spatsera på stan och skrika glåpord efter folk. Dom vet att om dom slår ner någon kommer det att slå tillbaka på dom ännu hårdare. Det är som sagt mycket mindre nynazister ute på gatorna nu än för 10 år sen.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top