villken hoj tycker ni att jag ska sattsa på ?

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
tja

snart är det dags att skaffa 125 :)
men jag vet inte vad jag sak sattsa på av följande hojar
1 honda crm
2 gasgas 125 sm
3 yamha dtr cross/sm
4 honda cbr

skulle va taksam om jag fick höra lite synpunkter på hojarna :yoparty

hare bra :fyllisar

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
The red power skrev:
tja

1 honda crm
2 gasgas 125 sm
3 yamha dtr cross/sm
4 honda cbr

Sagt det förr. Vad ska den användas till?

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
The red power skrev:
tja

1 honda crm
2 gasgas 125 sm
3 yamha dtr cross/sm
4 honda cbr

Crm, dt och cbr är mycket hoj för pengarna. Men gasgas är nog bra mycket roligare att köra. Vad ska du ha den till? Ska du köra som ett svin i stan så räcker crm och dt till så det räcker. Jag har inte kört varken CBR eller gasgas så jag ska igentligen inte yttra mig, men uppfattningen jag har fått så är cbr en bekväm hoj som inte drar så mycket bensin. Jag åkte crm och var nöjd så länge jag hade den.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Crm och dt är ganska lika och eftersom jag har en Crm skulle jag rekommendera den. Den har enligt mig skön sittställning, bra motor och går att använde till lite av varje.

GasGas är väl egentligen lite overkill att ha på vägen. Har själv en Wr och man kör inte gärna över 70 på vägen för då känns det som den ska skramla sönder närsom.Dock är den extremt rolig när det svänger och på småvägar :tungan Borde vara samma med GasGas:en då eftersom den i grund och botten är en enduro/cross.

Cbr:en har jag bara provsuttit och jag tycker det känns som att sitta på en minimoto ungefär. Hur den sen är å köra vet jag itne men antar att det är samma motor som i XR125 och då är det nästan roligare att köra trimmad moppe.

Men allt beror ju på vad man ska ha den till och vad man själv gillar :)

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
jag ska ha den till och åka till skolan och för lite nöjes åkning me polarna !!!vad ska jag ha för skydds utrustning helt skin ställ eller ?

The red power skrev:
jag ska ha den till och åka till skolan och för lite nöjes åkning me polarna !!!vad ska jag ha för skydds utrustning helt skin ställ eller ?

och så vill ja ju inte bli dragen av nån moppe häller :rofl

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
The red power skrev:

och så vill ja ju inte bli dragen av nån moppe häller :rofl

Då tycker jag du ska satsa på en DT eller CRM. Dom verkar, enligt min bildande uppfattning, att dom är relativt driftsäkra och går bra. En Gas Gas tycker jag det inte är värt att lägga pengar på.

Bra skyddsutröstning är skinnställ (Helt eller delat), kraftiga stövlar, Handskar, bra hjälm och ryggskydd. Det funkar också med ett GoreTex-ställ.

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
okej det låter ju bra ..men sak man sattsa på skinställ eller gortex :gnissla

hur ofta måste man byta en kolv i gasgas om man kör normalt och inte tokvarvar :va

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
The red power skrev:
okej det låter ju bra ..men sak man sattsa på skinställ eller gortex :gnissla

hur ofta måste man byta en kolv i gasgas om man kör normalt och inte tokvarvar :va

Om du köper en GasGas lovar jag dig att du kommer tokvarva varje gång du får chansen :tummenupp :yoparty

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
spectre skrev:
eh? ifall du kör normalt så tokvarvar du.. förstår inte frågan.

så som jag menar är typ att man plågar den inte lika mkt som om man körde på bana ..man kör lungt på landsväg

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Instämmer med spectre.

Min husqvarna vill man hellst inte köra över 70 med för då varvar den Mycket trots att den är drevad för att gå så snabbt som möjligt.

Sen kan man inte fisköra iheller, jag lovar dig. Köper du en GasGas kommer du gasa fullt bara för å få känna draget och ljudet :)

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
Loy skrev:
Instämmer med spectre.

Min husqvarna vill man hellst inte köra över 70 med för då varvar den Mycket trots att den är drevad för att gå så snabbt som möjligt.

Sen kan man inte fisköra iheller, jag lovar dig. Köper du en GasGas kommer du gasa fullt bara för å få känna draget och ljudet :)

okej jag är lite såld på gg men jag är inte så pigg på att serva den hela tin.så jag funderar på en dtr sm 06 a tror ni jag det är ett bra köp :2cool

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
The red power skrev:
okej jag är lite såld på gg men jag är inte så pigg på att serva den hela tin.så jag funderar på en dtr sm 06 a tror ni jag det är ett bra köp :2cool

Det tror jag är ett bättre köp iallafall.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
1 honda crm
2 gasgas 125 sm/ktm exc (med sm kit)
3 yamha dtr cross/sm
4 honda cbr

om du vill ha en riktigt kul hoj så ska du satsa på en kmt/gasgas. alla här innen verkar tycka det är jobbigt att köra en hoj som i grunden är offroad på vägarna, men jag har aldrig haft några problem med detta. sen om du bara ska styla vid korvmojjen/utanför skolan så är de också självklara val.

tycker att du först ska ta och bestäma dig om du vill ha en sm eller en sporthoj. sen kommer frågan om två eller fyrtakt.

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
-Rosen- skrev:
1 honda crm
3 yamha dtr cross/sm
4 honda cbr

om du vill ha en riktigt kul hoj så ska du satsa på en kmt/gasgas. alla här innen verkar tycka det är jobbigt att köra en hoj som i grunden är offroad på vägarna, men jag har aldrig haft några problem med detta. sen om du bara ska styla vid korvmojjen/utanför skolan så är de också självklara val.

tycker att du först ska ta och bestäma dig om du vill ha en sm eller en sporthoj. sen kommer frågan om två eller fyrtakt.

det ska va två takt ..o jag har bestämt mig för att sattsa på motard. :yoparty

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
-Rosen- skrev:
1 honda crm
3 yamha dtr cross/sm
4 honda cbr

Erhmm.. Du glömde Husqvarna :pannkyss

Men jag tycker du ska ta Crm. Den är bra på alla vis sen ser den ganska bra ut också. Sen så kan det ju vara så att om man vill ha en lite värre typ gasgas, exc, wr så är det ju inte precis varje dag det finns sådana man kan köpa om man inte vill punga upp med 60 papp för en ny.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag har hört att Gasgasen gör cirka 140-150 med originaldrevningen. Då förstår jag inte vad det är för problem med att köra en sådan på gata/landsväg?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!