villken hoj tycker ni att jag ska sattsa på ?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
H4 skrev:
Jag har hört att Gasgasen gör cirka 140-150 med originaldrevningen. Då förstår jag inte vad det är för problem med att köra en sådan på gata/landsväg?
precis, jag får inte säga vad min går i för alla kallar mig moppefucko för de inte tror mig. men det är ingen fara att ligga i motorvägshastighet då man faktiskt inte tokvarvar den.

och förlåt för att jag glömde husqvarna :tungan

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
-Rosen- skrev:
precis, jag får inte säga vad min går i för alla kallar mig moppefucko för de inte tror mig. men det är ingen fara att ligga i motorvägshastighet då man faktiskt inte tokvarvar den.

och förlåt för att jag glömde husqvarna :tungan

Vad går din i då?

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
men om man skulle köpa en ktm exe enduro o byta till motard hjul. skulle inte de bli lika dyrt som att köpa gasgas

eller tänker jag helt fel :huvet

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
The red power skrev:
men om man skulle köpa en ktm exe enduro o byta till motard hjul. skulle inte de bli lika dyrt som att köpa gasgas

Snackar du om nya eller begagnade maskiner ?

Om båda är nya är GasGasen billigare om dom är begagnade beror det ju helt på vad man kan få loss dom för.

Men säg att du köper en oreggad exc. Då måste du köpa strypning, fixa blinkare, diverse olika intyg, reg besiktiga. Samt köpa Sm hjul om du nu ville ha det. Skulle tippa på att det blir Dyrt säg runt en 15000 Kr då kanske och det är utan hojen.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
The red power skrev:

om du ska köpa en ny exc och regga den och sedan köpa sm däck så landar notan på cirka 85k. men om du istället hittar en som redan är reggad och köper sm däck till den så kan du komma undan med kanske 40k-50k beroende på årsmodel.

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
Det blir nog o köpa en ny maskin :D för pappa vill inte köpa en begangnad :kocko

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
The red power skrev:
Det blir nog o köpa en ny maskin :D för pappa vill inte köpa en begangnad :kocko
i så fall så är det nog en gasgas du är ute efter, mest på grund av de 85000 som exc kostar (du kan kanske få den för ca 77k om du köper där de har den billigt). fast vad vet jag du kanske är stenrik och i så fall så är det ktm:n som du ska titta på.

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
-Rosen- skrev:
i så fall så är det nog en gasgas du är ute efter, mest på grund av de 85000 som exc kostar (du kan kanske få den för ca 77k om du köper där de har den billigt). fast vad vet jag du kanske är stenrik och i så fall så är det ktm:n som du ska titta på.

nej jag är inte sten rik jga måste sommar jobba för att få i hop pengar men pappa har låvat att lägga de som fattas sen ..så han vill typ att jag sak bestämma mig för en mc :rolleyes:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
-Rosen- skrev:

Asså, 85papp är helt sanslöst mycket pengar! För mig är det helt sjukt att folk kan lägga så mkt pengar på nåt man bara har i 2år...

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
tvålen skrev:
Asså, 85papp är helt sanslöst mycket pengar! För mig är det helt sjukt att folk kan lägga så mkt pengar på nåt man bara har i 2år...

Håller med dig ända ut i ändtarmen, förstår inte hur man ens kan lägga 50.000 på en 125a, egentligen.
Ni vet inte vilka pengar vad ni snackar om, 85.000 !!
För det kan ni få en ny superfin motard i mellanklassen.

Bara vad jag tycker.
MVH Adam

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Går inte en exc på runt 60,000 :confused:

Rosen måste mena med SM-kitt och Lv-registrering. Men det är åndå sanslöst mycket pengar. Hur mycket kan man få för den när man säljer den, 40 papp ??

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
det här är kanske en lite du fråga men men
:huvet

om jag har en ostrtypt gasgas och en yamaha dtr 06;a me dep avgasrör
villken kommer ha bäst acc och villken har högst toppfart

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
The red power skrev:
det här är kanske en lite du fråga men men
:huvet

om jag har en ostrtypt gasgas och en yamaha dtr 06;a me dep avgasrör
villken kommer ha bäst acc och villken har högst toppfart

GasGas kommer pissa på dtr alla dagar i veckan :hihi

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
okej :D

om man skulle få försig o modda bakpariet på gasgas en vad skulle bli snyggas en mini bög läpp me mini skylt eller helt in flyttad skylt

SkyNard

Knugen
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
Yamaha XV Virago 125
Om du vill att cyklarna ska krângla och behöva mycket och täta service intervaller för att funka 100 % sâ ska du välja cross/sm modellerna men dom är nog ocksâ dom med mest effekt men 4-taktaren är nog den bästa cykeln om man vill ha en fel fri cykel men ocksâ den segaste

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Loy skrev:
Går inte en exc på runt 60,000 :confused:

Rosen måste mena med SM-kitt och Lv-registrering. Men det är åndå sanslöst mycket pengar. Hur mycket kan man få för den när man säljer den, 40 papp ??
japp det är med allting, utom trim grejer. tänk på att bromssystemet fram går på 4500-6500.

cirka 50k kan man nog få för en 2 år gammal exc (fullutrustad) detta pågrund av att ingen vill lägga ut mer på en begagnad hoj och att efterfrågan inte är så stor.

erikjönsson

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
KTM 1290 Superduke R 2017
Aprilia MX125 och Yamaha DT125XT..båda snygga ,2 takt (effekt), inte trimade till tusen som GasGas , de är båda bra kompromisser . Ca 45k

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy