villken hoj tycker ni att jag ska sattsa på ?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
The red power skrev:
mjo men gasgas piskar nog dt i allt förutom servicar el tänker ja fel :huvet :kocko

Jag vet inte så mycket om GasGas så jag vet ej. Jo dt har grymt mycket skönare sadel....fyfan man kan åka hur långt som helst på den mot GasGas som är stenhård som en bänk.

Här kan du kolla om vad folk tycker om GasGas http://www.bike.se/utrustning/index.php?type=1 du får leta fram den dock

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
The red power skrev:
jo jag vet att det kan gå på så mkt men jag prioriterar säkerhet så de får väll kosta så mkt :banana

är inte yamaha dtr sm 06 en riktig sm??
ledsen, tänkte inte på att det var en ny dt du syftade på :tomten

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
The_Plumber skrev:
va konstigt...de e ju ägarna som har skrivit.

de ända jag ka nse som negativt är dom täta servisarna men hur svårt är det o byta kolv de är ju bara av me avgaset toppa vattnet av me topp locket och dän me cyllen de är ju inte så svårt :D men jag kanske har gjort de förm ånga gånger :D

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
The red power skrev:
de ända jag ka nse som negativt är dom täta servisarna men hur svårt är det o byta kolv de är ju bara av me avgaset toppa vattnet av me topp locket och dän me cyllen de är ju inte så svårt :D men jag kanske har gjort de förm ånga gånger :D

Jo men det är dyrt...tänk på att det är gasgas vi snackar om. plus att pljan i växellådan måste bytas ofta också plus lite smått och gott.

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
The_Plumber skrev:
Jo men det är dyrt...tänk på att det är gasgas vi snackar om. plus att pljan i växellådan måste bytas ofta också plus lite smått och gott.

jojo men jag tror inte att de blir så täta servicar om man kör strypt...
men de lär ju bli en del

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
The red power skrev:
mjo men gasgas piskar nog dt i allt förutom servicar el tänker ja fel :huvet :kocko

Jo, men du kommer nog alldrig att använda GGns fulla potential. På landsväg vill du inte ligga mer än 130 - 140 pga av luftmotståndet och att den lär vibrera ganska bra. I terräng så kanske GGn är bättre, men du kommer inte att märka någon extrem skillnad. Det mesta beror ju som sagt på föraren och om den är för stark så kanske du kan hantera DTn bättre än GGn.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
seyou skrev:
Jo, men du kommer nog alldrig att använda GGns fulla potential. På landsväg vill du inte ligga mer än 130 - 140 pga av luftmotståndet och att den lär vibrera ganska bra. I terräng så kanske GGn är bättre, men du kommer inte att märka någon extrem skillnad. Det mesta beror ju som sagt på föraren och om den är för stark så kanske du kan hantera DTn bättre än GGn.
ingen av dem är något vidare i terräng (med sm-däck). och det med luftmotståndet är inte så mycket att bry sig om, det är bara att luta sig ner.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
The red power skrev:
jojo men jag tror inte att de blir så täta servicar om man kör strypt...
men de lär ju bli en del

Jo, kan t.om. vara så att motorn mår sämre av att köra strypt. Vet inte hur många som har cross här men ni som har vet nog som jag att man måste blåsa ur crossarna rejält ibland för att dom inte ska sota igen. Dvs. du tar inte ut crossen för att puttra på gatan i några minuter å sen ställer du in den.

Dessutom är det samma motor med samma friktioner och med samma "beteende", om du kör strypt så kan jag tänka mig att det enda som siljer är hur mycket den varvar.

(jag är trött, påpeka ecentuella fel, snällt)

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
-Rosen- skrev:
ingen av dem är något vidare i terräng (med sm-däck). och det med luftmotståndet är inte så mycket att bry sig om, det är bara att luta sig ner.

Jo men att sitta framåtlutad på en sm i 140 i några mil är väll inte det mest komfortabla.

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
seyou skrev:
Jo men att sitta framåtlutad på en sm i 140 i några mil är väll inte det mest komfortabla.

Det kan du ge dig fan på att det inte är :brinnerup
Med crosshjälm så har man Tysonnacke efter några mil.

Sen är det vell inte överjävla bra att ligga i 140km/h med en GG i ett par mil?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Svanen skrev:
Det kan du ge dig fan på att det inte är :brinnerup
Med crosshjälm så har man Tysonnacke efter några mil.

Sen är det vell inte överjävla bra att ligga i 140km/h med en GG i ett par mil?
det jobbigaste är förstås när man ska kolla bakåt och blir fångad av fartvinden
seyou skrev:
du har annat och tänka på än hur det känns i röven :rolleyes:

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
Ä r de nån som vet hur många hästar en dtr har (dom nyare modelarna från 00/06 och hur mkt ökar men efekten om man köper ett dep avgas till dtn?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!