Vilopuls?

Vad har du för vilopuls? (alltså hjärtslag/minut)

• Antal röstningar
    0

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
heinz_p skrev:
Ok, litet missförstånd :rolleyes:
Springer du milen på 37-38?
Har aldrig sprungit milen. Men dock ett 30 min.-test. Då lyckades jag springa 8,5...alltså hade jag väl klarat milen på ungefär samma tid (om jag lyckas hålla samma tempo)

Då springer du fort... ;) och har antagligen en väldigt bra allmänkondition.

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Nalken skrev:
Och vad man kan hålla koll på sin kropp om det är en infektion på gång då pulsen stiger när bacilluskerna kommer krypandes.
Fungerar iaf på mig.

Och vad gör du då då? kan du hindra bacilluskerna då eller?

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Nurse Ratched skrev:
Och vad gör du då då? kan du hindra bacilluskerna då eller?

Hindra och hindra.. ibland känner man sig lite kraxklen och har då operation vila och äta sjukt mycket mat, alltså gå tillbaka till bebisstadiet :D
Sen om det egentligen hjälper det vet jag inte men jag vill iaf låtsas tro på att det fungerar :)

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Mavve skrev:
4 minuter? :skrämd

Hur tränar man för att klara av det? :va

Jag har aldrig tränat på att hålla andan :) . Var först gången jag verkligen försökte. Dock var jag omringad av några söta blondiner som skulle mäta puls och blodtryck mm. Mådde inte så bra efteråt däremot :död . Det anmärkningsvärda var att min puls i början låg på 160slag/min (ja jag var laddad :yoparty ) för att sedan sjunka till något under 90slag/min.

:Bugar

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
under 40 =bradykardi...
själv blir jag nästan takykard av att läsa det som skrivs... Ok att en vältränad kan ha låg puls, men har ni en vilopuls runt 35 skall ni nog gå till skol-syster, ni kan behöva pacemaker :näsblod

CBR Mange

Nära racehoj nu
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
Låg inne för hjärtsäcksinflammation och hade då vilopuls på 43 när de kom in och väckte mig för de trodde jag höll på att dö enligt de men jag sov bara och de mätte dygnet runt och låg på snitt 43

Markus Thorén

Ny medlem
Gick med
31 May 2003
Hoj
Honda CR250
Sergeant skrev:
Är det bara jag som med viljan (dvs. utan fysisk ansträngning) kan höja min puls från 60-70 slag/min till ungefär 160 slag/min.

Även när jag sprang cirka 4x1 mil/vecka under något år så fick jag aldrig en vilopuls under 60 slag/min.
När jag genom att stoppa huvudet i en hink med kallt vatten höll andan i 4min 25 sek så hade jag en puls som låg på 90 slag/min ---> ingen vidare dykreflex :3freak

Så låg puls är inte allt :fakta , vilja ÄR allt :Bugar

:)

Då borde du satsa på fridykning Världsrekord i Statisk Apnea (Hålla andan liggandes still i kallt vatten) är på8.26 men dom grabbarna har en puls runt 12 slag per minut under försöken och har en helt enorm lungkapacitet. Så Svenskt rekord på 6.36 borde väl inte ligga så långt borta bara du kan få ner din puls. Måste ju förbruka minst dubbla mängden syre med den pulsen du har.

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Markus Thorén skrev:
Då borde du satsa på fridykning Världsrekord i Statisk Apnea (Hålla andan liggandes still i kallt vatten) är på8.26 men dom grabbarna har en puls runt 12 slag per minut under försöken och har en helt enorm lungkapacitet. Så Svenskt rekord på 6.36 borde väl inte ligga så långt borta bara du kan få ner din puls. Måste ju förbruka minst dubbla mängden syre med den pulsen du har.

Tjejen som höll i själva övningen, var med vid svenska rekordet. Hon har även studerat olika folkgruppers förmåga till dykreflex och då bland annat hos ama-dykarna. Hon sade innan övningen att det i princip är omöjligt att hålla andan över 4min för en person som inte tränar på att hålla andan och inte heller sväljer luft.
Vad gäller svenska rekordet så tror jag att jag skippar det. Det var en högst otrevlig upplevelse när jag väl drog upp huvudet ur vattnet. Hade illamående, yrsel, dubbelseende samt lättare kramper i vissa muskler :3freak . Det hemska var att efter 4min så försvann nästan begäret att ta ett djup andetag helt. Drog upp huvudet eftersom jag började må illa och var orolig för min egen hjärna (även om det antagligen krävs betydligt längre tidsrymder för att dra på sig hjärnskador.....hoppas jag :näsblod )

:)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag ligger mellan 60-70

Har alltid haft hög vilopuls...även när jag tränade som mest(Sverigeelit på 400 m häck sprang 800 meter under 2 minuter) hade jag över 50, tom 55 tror jag.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
När ska man mäta egentligen? Om jag är ute och går en mil t.ex. så kan min puls vara högre en vilopuls timtals efter. Sen påverkar ju tid på dygnet samt koffein/nikotin.

(jag går fort... kan inte springa för en knäskada som som troligtvis beror på en gammal vurpa)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...