Vinterdäck sporthoj

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Hej jag har kollat i massa trådar men hitta inte det jag sökte.

Är ute efter vinterdäck som man kan sätta på en cbr 600 -02 så man kan ta sig till och från jobbet och kanske busa lite.
Vet ju att det finns såna däck då jag såg det för länge sen men hittar inte på dom nu när jag behöver ett par.
Nån som vet vart man kan köpa och vad man skall köpa för att få det att funka.

Och nej ni moralkärringar behöver inte yttra er om hur halt det kommer va trots att jag har dubbdäck på hojen, det vet jag redan men det är en stunthoj med bur så den överlever en hel det och för min del så är det inte värre än min gamla råtrimmade moppe på sommardäck.
Jag vet hur det är att äta snö och kan ta det om man hamnar där.

Fram med tips nu om vad man skall ha och var man hittar däcken, behöver dom rätt omgående.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
menar du gatdäck med egna spikar i eller mönstrade däck (a lá cross) i sporthojdäcksdimension? :va

ÄDIT: kolla med Tom @ hojdäck.se

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Dubbdäck brukar kunna vara halkigt på asfalt. Jag har dubbdäck till min MTB, och på framförallt fuktig asfalt är dom snorhala, men så fort man kommer på is eller snö så är det ett jävla grepp :Bugar Nu är det ju iofs 240 dubb på 26"*1,9"-däck, så det är minst sagt mycket järnskrot som det hasar runt på, bildäck har ju bara 100-120 dubb ungefär, men jag kan tänka mig att det kan bli liknande symptom även på en hoj.

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
mönstrade däck (a lá cross) i sporthojdäcksdimension är vad jag letar. Orkar fan inte dubba själv i år känner jag även om jag varit på väg att göra det.
Men jag skall ha däcken efter landsväg till jobbet två km, kanske nån vända ner på stan om det funkar bra. Slipper man åka buss hela tiden eller köpa ny bil.
Hoj är ju roligare

Men tack för tipset skal lokal med Tom @ hojdäck.se

Last edited:

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
mönstrade däck (a lá cross) i sporthojdäcksdimension är vad jag letar. Orkar fan inte dubba själv i år känner jag även om jag varit på väg att göra det.
Men jag skall ha däcken efter landsväg till jobbet två km, kanske nån vända ner på stan om det funkar bra. Slipper man åka buss hela tiden eller köpa ny bil.
Hoj är ju roligare

Men tack för tipset skal lokal med Tom @ hojdäck.se

Eftersom det inte finns cross/offroaddäck(förutom knattecrossdäck) i 17tum, så sätter man fram ett bakdäck.

Tom@Work

Stängt sedan 22-05-01
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Ingen alls
Hej.

Svårt med däck till sporthojar för vinterbruk.
Vi kan få tag på Pirelli Scorpion Sync i 120/70 och 180/55-17.
Googla det mönstret, det borde gå att dubba. Ett slags Adventuredäck med grövre mönster för asfalt och lite grus.

Dubbex kan jag rekommendera starkt. Daniel är bra.
Kolla med honom om han kan fixa fram Pirelli'na med dubb kanske?

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Öhlunds racing i Avesta kan beställa hem 17" crossdäck som passar på sporthojar

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag köpte bildubbade däck från dubbex till ktmen. Jag kan säga att dubben i bakdäcket försviner ganska snabbt på asfalt, och de lär ju inte sitta kvar längre på en CBR. Men kul är det :tungan

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
ok, får se då vad jag hittar men däck skall jag fan ha även om dubben kommer spruta lite när an gasar.

Kanske köper en jävla massa dubb och dubbar i däcket som sitter på ändå även omd et är ett jävla piljobb.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
På Mc-mässan i Gbg för några år sedan visade en firma dubbade hojdäck, minns inte namn men tror de var från mellansverige någonstans. Pratade med någon dialekt som i alla fall inte var från någon av våra större städer.

De limmade dubben och när vi frågade om det hjälpte visade de en ca 50x50x5 cm3 trädgårdsplatta av betong som de fräst hål på med ett dubbdäck utan att tappa en enda dubb. Däcket visades upp också och det såg helt OK ut.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
På Mc-mässan i Gbg för några år sedan visade en firma dubbade hojdäck, minns inte namn men tror de var från mellansverige någonstans. Pratade med någon dialekt som i alla fall inte var från någon av våra större städer.

De limmade dubben och när vi frågade om det hjälpte visade de en ca 50x50x5 cm3 trädgårdsplatta av betong som de fräst hål på med ett dubbdäck utan att tappa en enda dubb. Däcket visades upp också och det såg helt OK ut.
Limmade dubbar? Satt dom alltså helt utanpå gummit, inte iskruvad alls? Säker på att det var samma däck som hade nött hål i betongen som det dom visade upp? :va

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Limmade dubbar? Satt dom alltså helt utanpå gummit, inte iskruvad alls? Säker på att det var samma däck som hade nött hål i betongen som det dom visade upp? :va

Lite otur när du tänker :D

Vanliga dubbar som limmas i hålet :yoparty
Googla lite på rallydubb etc

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Går det skära betong utan att dom släpper så låter det ju som jävligt nice däck. Nån som vet vart man köper dom?

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
De bästa vinterdäcken finns i scooterdimentioner. Att ta ett grusdäck och dubba blir inte helt optimalt eftersom gummit inte är tänkt i minusgrader och blir hårt. Dock kan man ju tänka att man har igen ett hårt däck med 17" än ett mjukare med 10". Jag kör 2 mil om dagen med däcket nedan. Funkar oväntat bra på is och packsnö.
Man får passa sig nästan lika mkt om det är barmark som när det är isigt. Kasar ordentligt vid nerlägg.
17-801-45.jpg

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Att ta ett grusdäck och dubba blir inte helt optimalt eftersom gummit inte är tänkt i minusgrader och blir hårt.
View attachment 322952

Ahem...vad tror du vi geggmoppeåkare på endurodubb åker på? Vinterdäck med dubb? ;) Nog för att Trelleborgarna heter winter friction, men inte fan tycker jag de jag hade funkade bättre på något sätt än cheng shin, bridgestone eller metzeler man åkt på.

:mattias :hihi

/J

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Ahem...vad tror du vi geggmoppeåkare på endurodubb åker på? Vinterdäck med dubb? ;) Nog för att Trelleborgarna heter winter friction, men inte fan tycker jag de jag hade funkade bättre på något sätt än cheng shin, bridgestone eller metzeler man åkt på.

:mattias :hihi

/J

Finns såklart mjuka däck för endurobruk men om det är gata som ska köras tänker jag att det borde fungera bättre med "dubbat friktionsdäck" om man kan säga så.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC