Skicka PM till mig, jag kan konservera din hoj, vi gör det på jobbet ibland fast oftast lite större maskiner - sist var det ett Maersk-fartyg som skulle malkulas. Det är inte billigt alls, men bäst är det nog allt!
Oskruvat är bäst.Bäst torde väl vara att plocka ner allt och renovera hela hojen. Du behöver definiera exakt vad du menar med bäst.
I övrigt finns alternativen "tillräckligt bra för att inte vara någon praktisk skillnad mot helrenovering". Där finns att byta alla vätskor och slitdelar som är i behov att bytas, full tank och välpumpade däck.
Annars går det utmärkt att bara parkera hojen, och ta ut den på våren med i princip.
På 20 talet hade dom flesta fyrtaktshojar färskoljesmörjning, så det var meningslöst att fylla på olja i oljetanken, den rann ut på golvet innan jul. På 30 till slutet på 60 talet var det vanligast med torrsumpsmörjning, alltså en returpump som pumpade tillbaka oljan från vevhuset till oljetanken. Med dom kunde det dröja ända till påsk innan all olja runnit ut på golvet.Finns väl ingen anledning att låta den stå över vintern med ny olja, det andra alternativet har ingen gjort sen 20 talet, om ens
Å nej.Om ni inte kan lämna ett seriöst svar på min fråga så förstår jag inte varför ni svarar? Får det er att känna er tuffa när ni spelar allan eller försöker göra er roliga? Så oerhört tråkigt när det finns så få svenska motorcykelforum.
Inte så konstigt att man inte besökt detta forum eller varit inloggad sedan 2017.
Jag kommer inte besöka detta forum något mer.
Tjena!Om ni inte kan lämna ett seriöst svar på min fråga så förstår jag inte varför ni svarar? Får det er att känna er tuffa när ni spelar allan eller försöker göra er roliga? Så oerhört tråkigt när det finns så få svenska motorcykelforum.
Inte så konstigt att man inte besökt detta forum eller varit inloggad sedan 2017.
Du frågade om bäst. Jag svarade vad jag anser är bäst.Om ni inte kan lämna ett seriöst svar på min fråga så förstår jag inte varför ni svarar? Får det er att känna er tuffa när ni spelar allan eller försöker göra er roliga? Så oerhört tråkigt när det finns så få svenska motorcykelforum.
Men det var ju inte det hen frågade efter Hen vill veta om hEn ska sörva enligt schema eller fylla hela motorn med olja.. Jag tycker bäst att hälla i rätt mängd olja..Inte ens batteri behöver laddas. Mina hojar förvaras utomhus under kapell på vintern. Fungerar utmärkt även utan batteriladdare. Har aldrig haft problem att starta upp dom till våren.
Nope, han frågade efter "bästa". Som jag gör är "bäst" .Men det var ju inte det hen frågade efter Hen vill veta om hEn ska sörva enligt schema eller fylla hela motorn med olja.. Jag tycker bäst att hälla i rätt mängd olja..
Glöm inte att ha underhållsladdning av batteriet på.Det absolut bästa måste väl ändå vara att skaffa en stor oljecistern full med olja, och hissa ner hela hojen i den?
Då både konserveras och smörjs allt…
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |