Man kan fortsätta i det oändliga.
OM MAN BÖR BYTA UT SOMMAR LUFTEN I Däcken till vinter kall luft så gummit åldras långsammare.
Fyller man med motor olja i luftburk en till den är full får ventilerna som på Ts hoj fastnar på 4-5 månader rejält med smörja.
Ts. Ursäkta ironin i mångas frågor o svar.
Men ta som ex hur gör folk med gräsklippare som ex eller bortglömda jordfräsar. Bensindrivna snöslungor i Skåne. Osv osv.
Jag fick 2 honda elverk som är från tja mycket tidigt 80tal. Dessa har stått i en Ladugård i minst 20 år utan tillsyn.
Byte olja. Rengöring av förgasare. 2-3 ryck i snöret o bägge gick som att dom var startade varje dag.
Motorer behöver inte bytas olja på mer än va 800-1000 mil herregud på detta forumet är vi kanske 10-15 st som kör mer än 1000 mil om året på hoj.
Personligen rullar min yzf1000r thunderace året runt oavsett väder inklusive snöslask..
Byter olja en gång om året o samma med Bromsvätska. Smörjer kedjan kanske var 100de mil tvättar vid behov.
Thats it. Köper man därimot någon otroligt mystisk enastående ovanlig maskin så kanske man kan fundera på det du funderar på.
Tittade föresten på utube när dom startade en Porsche 917? Lemans räääser. Den hade stått i 40 år helt orörd den är kanske värd 10 millioner+ dom bytte inte olja ens innan dom malde på starten i en timme.. Inga ventiler satt fast, vevaxel hade inte rostat fast heller.
Ts du nojar över ett totalt obefintligt problem. Möjligen att militären konserverar sina fordon som står i beredskap i 40-50 år men då används typ 1 matsked av konservering olja i varje cylinder. Inget mera.
Ta o kör din hoj vad det nu än är o njut av livet istället för att fundera på om din hoj motor klarar av att stå avstängd i 4-5 månader..
Mvh moddler
OM MAN BÖR BYTA UT SOMMAR LUFTEN I Däcken till vinter kall luft så gummit åldras långsammare.
Fyller man med motor olja i luftburk en till den är full får ventilerna som på Ts hoj fastnar på 4-5 månader rejält med smörja.
Ts. Ursäkta ironin i mångas frågor o svar.
Men ta som ex hur gör folk med gräsklippare som ex eller bortglömda jordfräsar. Bensindrivna snöslungor i Skåne. Osv osv.
Jag fick 2 honda elverk som är från tja mycket tidigt 80tal. Dessa har stått i en Ladugård i minst 20 år utan tillsyn.
Byte olja. Rengöring av förgasare. 2-3 ryck i snöret o bägge gick som att dom var startade varje dag.
Motorer behöver inte bytas olja på mer än va 800-1000 mil herregud på detta forumet är vi kanske 10-15 st som kör mer än 1000 mil om året på hoj.
Personligen rullar min yzf1000r thunderace året runt oavsett väder inklusive snöslask..
Byter olja en gång om året o samma med Bromsvätska. Smörjer kedjan kanske var 100de mil tvättar vid behov.
Thats it. Köper man därimot någon otroligt mystisk enastående ovanlig maskin så kanske man kan fundera på det du funderar på.
Tittade föresten på utube när dom startade en Porsche 917? Lemans räääser. Den hade stått i 40 år helt orörd den är kanske värd 10 millioner+ dom bytte inte olja ens innan dom malde på starten i en timme.. Inga ventiler satt fast, vevaxel hade inte rostat fast heller.
Ts du nojar över ett totalt obefintligt problem. Möjligen att militären konserverar sina fordon som står i beredskap i 40-50 år men då används typ 1 matsked av konservering olja i varje cylinder. Inget mera.
Ta o kör din hoj vad det nu än är o njut av livet istället för att fundera på om din hoj motor klarar av att stå avstängd i 4-5 månader..
Mvh moddler