Har alltid en i vardagsrummet, pyntar den till jul, så slipper man tjorva med någon gran.Hej
Jag funderar lite på vinterförvaring.
Vi bor i villa. Suteräng. Med en källardel som ligger ihop med bottenplan.
Vi har bara kallgarage.
Kan förvara hojen i tex pannrummet?
Är de några av er som vinterförvarar i boningshus?
Mvh Henrik
Har alltid en i vardagsrummet, pyntar den till jul, så slipper man tjorva med någon gran.
Men ofta även en i hallen, och en i köket.
Man vill ju se dom
Batteriet mår bättre i kallgarage. Hojen mår nog bättre i pannrummet.Varför kan du inte förvara den i kallgaraget? Batteriet kan du ju ta ur om du är rädd att det ska må illa.
Varför kan du inte förvara den i kallgaraget? Batteriet kan du ju ta ur om du är rädd att det ska må illa.
Den frågan är inte den första man ställer när man har 15 liter bensin på golvet. Jag vet. Tankar rostar, mer eller mindre, än hur du beter dig med tillsatser, full eller halvfull tank. E5 och E10 är hygroskopiskt. Ska du dra in hojen i huset, dränera den på bensin.Varför skulle tanken rosta hål ?
Mest för att slippa oxidering pga kondens vid väderomslag.Av vilken anledning rent tekniskt mår hojen bättre av att förvaras i uppvärmt utrymme?
Håller med om det, och även att dränera tanken, det är trist med bensin i frigående form inomhus.Mest för att slippa oxidering pga kondens vid väderomslag.
Jag låter batterierna sitta kvar, och hojarna drar lite ström hela tiden.Mycket snack om att underhållsladda batteriet här. Jag har haft min Suzuki i drygt åtta år nu och rullat 7500 mil. Har aldrig underhållsladdat den. Är det nåt jag bör börja med? Jag plockar dock ur batteriet vintertid.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|