Vinterpyssel med Hertigen!

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Inte hört? Dom har ju lagt ner :( En hel vinter med startteorier åt skogen :tungan



Inte krocka sig! Ska Herr Knutsson börja åka clip-on, Luring ha ont i foten och Sixx bara dyka upp när det är solsken så får ju du agera riktmärke i nästa höger, ett tungt ansvar som väntar dig säsongen 09 :hihi

När blir första Rosenhill el. Waxholmsfikan?

/A
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Ett Daineseställ i strl 50 när du är 1,85 å väger 90 pannor?
Det kan inte sluta väl...
Jag, då 185/93, provade Dainese helställ strl 52 och det var så kort i ryggen så när jag försökte så upprätt, så upprätt som man kan i helställ, hölll det på att bli snabbkastrering.
/M
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Ett Daineseställ i strl 50 när du är 1,85 å väger 90 pannor?
Det kan inte sluta väl...
Jag, då 185/93, provade Dainese helställ strl 52 och det var så kort i ryggen så när jag försökte så upprätt, så upprätt som man kan i helställ, hölll det på att bli snabbkastrering.
/M

Det ska göra ont med nytt ställ, i mitt raceskinn va det 2 säljare som böka ner mig i det innan jag kom på plats.

Får man inte blåmärken så är det för stort.

Nu efter 2 år är det som gjutet.

/A
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ja, jag får sälla mig till lovsången.....vackert blir det....nästan så man blir tårögd.

Skall strax ut och korta rumpan lite för ett mer proportionerligt utseende. På hojen!

Kolla Superduke.net. Låg en tråd där om nån som meckat rumpa på en vanlig SD, tycker han fick till det rätt bra när han korta av den :tummenupp

Mest dekaltrimm....:D

:lökrap

Vad går fortast, en dekaltrimmad hoj på bana eller en olackad i ett garage :FU

Ett Daineseställ i strl 50 när du är 1,85 å väger 90 pannor?
Det kan inte sluta väl...
Jag, då 185/93, provade Dainese helställ strl 52 och det var så kort i ryggen så när jag försökte så upprätt, så upprätt som man kan i helställ, hölll det på att bli snabbkastrering.
/M

Skinn ska sitta tight, duktigt tight. Alltid haft 52 innan men då kommer man en halvsäsong och sen börjar det töja sig för mycket. Den här gången ska det sitta bra även när det är lite uttöjt. Hobbes har förstått hur jag vill ha det, får man på sig det själv och med ryggplatta så är det för stort :babypuder

När blir första Rosenhill el. Waxholmsfikan?

/A

Om nån vecka borde det bli! Först måste det bli varmare innan jag ens funderar på att köra för skojs skull. Men sen vill jag mappa den ordentligt också innan man börjar vrida ur den. Har ingen aning alls om vart A/F ration'n ligger på nu med nya luftburken och utan fjärilar. Tror Iofs. inte den påverkas så mycket att man inte kan köra maskin, Akramappen är ju fet så det både räcker & blir över. Nån smygrepa kan det nog bli :hihi


Men boka tid hos Tommy @ EffektBolaget för en liten stund sen. 27 April så ska de sista hästarna vridas ur. Beställde en TuneBoy i höstas men som aldrig kom. Började då att titta på PCIII istället men vill inte ha ett "halvtaskigt" piggy-back system om man kan göra det ordentligt. PCIV som verkar lite roligare kan ingen svara på när den kommer heller. Så, prata med Emma i landet down-under och hon lova på hedersord med sin allra finaste dialekt att den ska kommer inom högst 2v. Kommer den tidigare kanske man kan flytta tiden hos Tommy, annars känns slutet på April som en rätt lagom säsongsstart.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Skinn ska sitta tight, duktigt tight. Alltid haft 52 innan men då kommer man en halvsäsong och sen börjar det töja sig för mycket. Den här gången ska det sitta bra även när det är lite uttöjt. Hobbes har förstått hur jag vill ha det, får man på sig det själv och med ryggplatta så är det för stort :babypuder
Ahh, du är en sådan där lack å läder typ även privat! :D :kinky
Mitt Spyke-ställ upplevde jag aldrig att det töjde sig så mycket, men det ska sitta tajt, det håller jag med om.
Lite jobbigt att känna att man går upp i falsett när man sträcker på sig, bara! :långrygg
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Ahh, du är en sådan där lack å läder typ även privat! :D :kinky
Mitt Spyke-ställ upplevde jag aldrig att det töjde sig så mycket, men det ska sitta tajt, det håller jag med om.
Lite jobbigt att känna att man går upp i falsett när man sträcker på sig, bara! :långrygg

Min klena lekamen tvingade mig att ta ett damställ, körde med susp första året för att inte låta som en rymling från Backstreet Boys.

/A
 

Brian

Not dead yet
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Skåne
Hoj
Superduke xr600r 250cr
Har du märkt nån skillnad efter bortagna insugsdämpare?
Vet du vilket k&n filter som passar superduken jag hitta inget till min hoj på deras sida?
Vad kosta kopplings och bromshandtaget för dom är mkt najs:yoparty
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Har du märkt nån skillnad efter bortagna insugsdämpare?
Vet du vilket k&n filter som passar superduken jag hitta inget till min hoj på deras sida?
Vad kosta kopplings och bromshandtaget för dom är mkt najs:yoparty

K&N har inget filter till SD'n tyvärr. Rätt trist!! Men tror BMC har ett som passar i originalburken eller om det är DNA, eller båda två :confused:
Greppen köper du av Ian på CycleControl.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ready To Race!

Blev bra sent hos Lelles för att hämta skivorna, kom inte igång förrän vid halv nio ikväll. Men tack vara världens bästa mekaniker Mr. Sportbike himself så är nu Hertigen så gott som klar för 2009 :banana På med hugger osv. imorgon och mappa den 27e, smutt!

Luft i bromsarna är inge vidare, ny och fin vätska på plats. Fälgstripe är ghey, men helheten gjorde det klockrent!

DSC00419.jpg


Nytt drivpaket och förstört kedjeverktyg.

DSC00422.jpg


Fuck Yeah som dom sa i Team America :yoparty

DSC00424.jpg


DSC00426.jpg


Blev en kortis upp & ner för gatan också. Dra ballen i gruset vilken skön känsla, och nya styret? Succé! Halvdag imorgon, Rosenhill någon? :yoparty
 

Brian

Not dead yet
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Skåne
Hoj
Superduke xr600r 250cr
K&N har inget filter till SD'n tyvärr. Rätt trist!! Men tror BMC har ett som passar i originalburken eller om det är DNA, eller båda två :confused:
Greppen köper du av Ian på CycleControl.


Ok tack Synd med k&n
Skall kolla dom andra.
Har du märkt nån skillnad eller du har inte kört den efter modden?

:yoparty så jäkla snygg!:tummenupp
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ok tack Synd med k&n
Skall kolla dom andra.
Har du märkt nån skillnad eller du har inte kört den efter modden?

:yoparty så jäkla snygg!:tummenupp

Tyvärr ingen erf. av hur den går nu. Första intrycken nu efter vintern ör ju inte heller något man ska lita på :D Den 27e får vi se vad vi åstadkommit!

Jadu Hertigen, du har allt fått ihop en fin hoj!

Jag blev "klar" med mitt projekt idag oxå!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=194652

Budgeten ligger nog någonstans nära vad du gav för en framfälg på din hoj :D
Vi studenter leker i en egen liga!

Oh, det där hade jag missat helt! Den vart ju skitbra ju! :tummenupp Studentlivet är ju inget man längtar tillbaka till direkt :D
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Hertigen grymmare än någonsin, får bara hoppas den inte får smaka markkänning på rörken iår då ;)

Bra jobbat med all pimpning Henke!

Styret blev ju riktigt nice.
Förresten, har du måtten på det?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hertigen grymmare än någonsin, får bara hoppas den inte får smaka markkänning på rörken iår då ;)

Bra jobbat med all pimpning Henke!

Styret blev ju riktigt nice.
Förresten, har du måtten på det?

Kan fixa senare idag. Vilka mått vill du ha? Köra efter A/B/C/D/E modellen som Renthal har på sin sida?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
japp a/b/c/d/e modellen blir kanoners

Jag fixar det ikväll om jag hinner :tummenupp

Kom precis hem efter en liten tur. Blev inte så lång då jag vare sig fått dit blinkers eller reg.plåt. Najad plåt på ryggsäcken, är nog lagom poppis hos Tusse Batong :hihi

Men fan så den går :yoparty Mycket möjligt att det är placebo eller att man är ovan efter vintern, men så här lite behövde man inte gasa förra året för att det ska lyfta i fram! Och vad det vrålar sen då, Södra länken fram & tillbaka x 2 bara för att :tungan

Har du märkt nån skillnad eller du har inte kört den efter modden?

Se ovan.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Fått lite nytta gjort sen sista uppdateringen :tummenupp

Dags för lack hos Puck Industries Ltd. Enl. hovleverantören så fiCksar vi biffen i helgen!

DSC00432.jpg


Slät som en baby-rumpa, dock ska han den där snickarjeflen putsa till ena "långsidan" då jag inte är kapabel nog att få bort en liten ojämnhet.

DSC00433.jpg


Justerat in TPS'erna (Throttle Position Sensors) inför mappningen så den verkligen ger 100% full gas vid fullt vrid på rullen. Den främre var nästan helt ok men den bakre behövde lite justering. Det som justerats är dom små svarta sakerna på insugspaketet med siffror på. Enkelt förklarat så ser dom till att man får rätt, enligt ECU'n, A/F-ratio (Air/Fuel) vid angivet vrid på rullen. Den bakre cylindern stod så pass "fel" original (eller efter mitt pillande med nya boxen) att tomgången gick ner 3-400rpm efter korrekt kalibrering och den är nu betydligt lugnare på tomgång. Dom justeras genom att man mäter upp V-talet m.h.a en spänningsmätare och justerar dom mot ett, i boken, angivet värde. Har man aldrig gjort det förr på sin egen hoj så är det inte så svårt som det låter. Står ofta beskrivet i servicemanualerna hur man ska gå till väga samt under vilka förhållanden det ska mätas (motorn igång, bara tändning osv.).

DSC00439.jpg


Mycket närmare angivet värde än såhär kommer man inte
:tungan

DSC00438.jpg


Måste visa en bild på stans fetaste Citroën också. Det är han med Piaggion som kör den, design by Henrik :hihi

DSC00440.jpg


Även börjat pilla lite på en reg.plåtshållare, då alla som finns att köpa ser ut som skit i mina ögon! Ska det vara olagligt kan det lika gärna vara snyggt! Körde moppefucko-style hela förra året med plåten i hjulhuset.. Rent estetiskt det absolut bästa! Dock har jag svårt att tro att man klarar sig ett helt år till utan tjafs med länsman. Tanken var att köra med en lite mindre plåt och trycka in den mellan utblåsen, sen köra blinkare & reflex precis under plåten. Gjorde nog en 6-7st olika mallar för själva fästramen i kartong för hur det ska sitta men är fortf. inte riktigt nöjd. Klippte dock till en sista i plåt nu ikväll bara för att prova lite. Visar det sig att man blir stoppad trots allt så åker den tillbaka in i hjulhuset. Glömde ta bilder på hur det blev men här är iaf. en på hur plåten nu sitter. Nej, det är inte mitt reg.nr :tungan

DSC00436.jpg




japp a/b/c/d/e modellen blir kanoners

Glömt det här helt, sorry :krama Fixar inom kort!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Miniskylten kom med posten, vinkelslipen åkte fram :hihi

DSC00448.jpg


Monterat och klart! Notera att detta bara är ett tillfälligt fäste. Visar det sig att man inte får blåljus efter sig så fort man passerar en polis så gör jag en ny ordentlig. Nu är den både lite sne & krokig! Skulle Länsman inte gilla den så vette tusan vad man ska hitta på, original åker aldrig på igen!

DSC00452.jpg


Jämförelse original VS Hertig Edition. Inga massiva förändringar men i mina ögon är det precis så här SD-R'en borde se ut redan från fabrik! Hålet från gamla luftboxen lättade hojen 15 kg rent estetiskt :nicka

sdr_ny012small.jpg


DSC00453.jpg





Imorgon så stänks det färg på andra bakdelen, ska bli grymt kul & se hur det kommer se ut monterat. Tips på vart man köper svart sadelgummi över disk inom Sthlm?
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top