Vinterpyssel med Hertigen!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Skicka ett PM så får du min adress, kom sen förbi med en postväxel på 100k så kan du köra hem den sen. Den går som ett jefla skott nu med luftburk & TuneBoy :tummenupp

Det kommer en update om några dagar, har ju faktiskt fått klart allting nu :yoparty

Haha, räcker med att jag får testa den :rolleyes:

Måste hålla mig i minst två år till tills jag är färdig med plugget, funkar inte så hehe. Kostar ju inte lite i försäkring heller... :(
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Sen kom kapten o sa ifrån. Så nu är det bara mysiga hemmakvällar och saab som gäller :arsele
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4

Den mappades med ett resultat långt över förväntan.

Går som ett jefla as! Pappret är medvetet beskuret för att inte visa några siffor. Spekulation om hk vid olika bänkar intresserar mig inte för fem öre. Så den som tror han har en snabb SD får antingen bjuda upp till race eller prova själv för att avgöra effekten :tummenupp

EffektbolagetXXX.jpg


[YOUTUBE-ID]Y6wkppSlR3A[/YOUTUBE-ID]


Jag vålda sönder sadelprojektet.

Det var ju som sagt "learning by fucking up" som var principen. Dock var plasten i själva originalsadeln för mjuk, den "krympte" av allt glasfiber. Börja med att jag inte fick i baklampan för det hade blivit för tight/inget flex. Den sprack lite :mad: Sen när själva sadeln skulle sättas på visa det sig att den krympt så pass att den knappt gick att sätta på. Med massa vilja, lite glidmedel och en eller två svordomar så gick den trots allt att få dit, men så var inte tanken att det skulle vara.. Tanken var att man skulle kunna byta på 3min, iförd skinnställ. Lösning? Bruka en jefla massa våld på grejerna som inte fungera och släng skiten! Köp sen en ny bakdel och limma dit lite sadelgummi ovanpå. Inte ens hälften så snyggt men ser helt ok ut, samt att cheyen tycker hon sitter bättre på den än den första modellen :tummenupp

Ägaren är helt kluven inför framtiden!

Behålla och pimpa ännu mer? Kompressor, ekerfälgar och 2->1 avgassystem som mynnar ut bakom högerfoten? Motard + banhoj? Helst skulle jag ju behålla Hertigen™ & köpa en 660 + K5'a också, så man har en av varje stil beroende på åkning :D Dock känns det inte ekonomiskt försvarbart att bete sig så :rolleyes: Vi får se vad som händer!


Sen kom kapten o sa ifrån. Så nu är det bara mysiga hemmakvällar och saab som gäller :arsele

Skulle du ha hjälp & skruva imorgon, eller? :FU
 
Last edited:

kakafoni

Fahrer des Herzog aus Mattighofen
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Söder om Hallandsåsen
Hoj
Superduke
Nå, hur går relationen mellan styrman och kapten? :D
Blev det fredagsmys och 900 SE för hela slanten?


Vi vill ju se fler moddningar och blingbling-fipplande med hertigen. :nicka
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top