Vintertester 2007/08.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Melandri verkar ha det fortsatt jobbigt men 108 varv är väl ett tecken på att han försöker, eller så kanske han bara har svårt att känna av förändringarna ;)

Han sa ju själv efter Sepang att han måste anpassa sin stil till Duccen, och det finns väl bara ett sätt att göra det - att köra 108 varv ;)

sandstream

Guest
Han sa ju själv efter Sepang att han måste anpassa sin stil till Duccen, och det finns väl bara ett sätt att göra det - att köra 108 varv ;)
Självklart! Jag tänkte på Axxexs teori om att Hayden hade svårt att testa eftersom han måste köra så många varv på varje träning :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Självklart! Jag tänkte på Axxexs teori om att Hayden hade svårt att testa eftersom han måste köra så många varv på varje träning :D

Är ju knappast så att Melandri testar nya saker åt Ducati.. Utan som han själv sa, att han är ute för att anpassa sig till ducatin mer än han försöker anpassa cykeln till honom.

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Är ju knappast så att Melandri testar nya saker åt Ducati.. Utan som han själv sa, att han är ute för att anpassa sig till ducatin mer än han försöker anpassa cykeln till honom.

Jag läste nånstans att han försökte att anpassa cykeln till honom, men
nu har dom testat en hel del, och han börjar tro att han får nog börja
att anpassa sig till cykeln istället, då han inte riktigt får det till att stämma..
kommer bara inte ihåg var jag läst det... men det var typ något sådant
där stod..

sandstream

Guest
Jag läste nånstans att han försökte att anpassa cykeln till honom, men
nu har dom testat en hel del, och han börjar tro att han får nog börja
att anpassa sig till cykeln istället, då han inte riktigt får det till att stämma..
kommer bara inte ihåg var jag läst det... men det var typ något sådant
där stod..
Stämmer bra!

"The truth is that, after having tried to adapt the bike to my style, maybe it's time for me to adapt to it, by looking at what Casey does, by learning to use the throttle in a different way, by studying the telemetry. The engineers seem to have understood what I need, thank goodness we'll be back on the bike immediately at Phillip Island."

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3389626&postcount=848

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Test är test och så vidare, jag vet. Men snorisen Stoner är nästan sekunden jämt före nästa snubbe. Borgar f-n för en lika tråkig säsong i år igen om det inte ligger nåt lurt bakom den stora tidsskillnanden.

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Test är test och så vidare, jag vet. Men snorisen Stoner är nästan sekunden jämt före nästa snubbe. Borgar f-n för en lika tråkig säsong i år igen om det inte ligger nåt lurt bakom den stora tidsskillnanden.
Nej då.. Rossi,Pedrosa,Lorenzo,Hopkins är inte på plats så det råkar bara vara så att Stoner är snabbast just nu :) Vänta du bara :)

Dr.Bike

Guest
Nej då.. Rossi,Pedrosa,Lorenzo,Hopkins är inte på plats så det råkar bara vara så att Stoner är snabbast just nu :) Vänta du bara :)

På vilket sätt skulle nån av de du räknar upp kunna påverka det? :tungan

Ja just det ja... jag skulle ju heja på Rossi i år... :gnissla
(hejar ju bara på underdogs för dem som minns...)

sandstream

Guest
Jag hoppas att det blir flera som utmanar Stoner i år men det skulle inte förvåna mig om han vinner titeln relativt enkelt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
http://www.crash.net/motorsport/motogp/news/159195-0/hayden:_i'm_doing_my_own_thing.html

With Dani not here I'm just focusing on my own thing, we're completely different riders, so I've got to keep working on my own stuff," said Hayden, the 2006 world champion, after the first day of testing at Phillip Island.

Klockrent! :tummenupp

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
http://www.crash.net/motorsport/motogp/news/159195-0/hayden:_i'm_doing_my_own_thing.html

With Dani not here I'm just focusing on my own thing, we're completely different riders, so I've got to keep working on my own stuff," said Hayden, the 2006 world champion, after the first day of testing at Phillip Island.

Klockrent! :tummenupp

Äntligen... så ska det låta :)

MagnusG

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
Buell XB12R
Hur stod sig RL Hayden på sin ZX-10R gentemot MotoGp-killarna? Alltid kul med jämförelser :)
Kan tyvärr inte ge dig tider på RL Hayden, men däremot tider på två andra icke MotoGP-moppar. Jag var på Sepang den andra testdagen och då snurrade det ibland runt två väldigt tysta helt dekalfria knarrar bland de bullrande MotoGP-knarrarna. En knarr med nummer 11 som diskuteras på sidan 44 i den här tråden och en knarr med nummer 37. Deras varvtider låg mellan 2:09 och 2:12 på de tiotalet varv jag för skojs skull mätte dom.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kommer det bli en sån här pre-season official practice även det här året? Minns ju det varit något sådant tidigare där gubbarna har chansen att vinna en bil... Rossi vann ju förra året o valde att gå på bilen. :D

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Kommer det bli en sån här pre-season official practice även det här året? Minns ju det varit något sådant tidigare där gubbarna har chansen att vinna en bil... Rossi vann ju förra året o valde att gå på bilen. :D
Nja Inte riktigt då.. du tänker på poleposition under säsongen BMW som sponsrar det..och det var Stoner som vann förra året.. bilen fick frugan :)
Året innan så klev Rossi upp på sin BMW.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nja Inte riktigt då.. du tänker på poleposition under säsongen BMW som sponsrar det..och det var Stoner som vann förra året.. bilen fick frugan :)
Året innan så klev Rossi upp på sin BMW.
Nädå. BMW delar ut två BMWs under året. En som vinner "Poletävlingen" på sista officiella IRTA testet innan första racet, i år liksom 2007 på Jerez den 17/2. 2007 vann Rossi den bilen medan Edwards vann den 2006 i regnet.
De ger även en BMW till den som har bäst poletid sett över hela säsongen, den som Stoner fick.

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Nädå. BMW delar ut två BMWs under året. En som vinner "Poletävlingen" på sista officiella IRTA testet innan första racet, i år liksom 2007 på Jerez den 17/2. 2007 vann Rossi den bilen medan Edwards vann den 2006 i regnet.
De ger även en BMW till den som har bäst poletid sett över hela säsongen, den som Stoner fick.
Där ser man hur fel det kan bli fast ändå lite rätt :) det var bästa poletid som Rossi klev upp på bilen.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!