landen
Ny medlem
Var på banken häromdan och tänkte byta upp mig till ett VISA kort.
Den första frågan jag får av en inte så LITE överlägsen slipskille som för övrigt inte såg en dag äldre ut än mig är.
-Har du fast jobb
Jag svarar
-Nej men jag vill bara VISA inte någon kredit eller liknande
Han säger
-Det spelar ingen roll våran bank har som policy att inte ge ut VISA till timanställda loosers, det sista va nog vad han menade mer.
Aja jag går snällt och snopet ut och tänker, jag har ju massa kompisar med VISA kort som inte ens har ett jobb eller haft.
Så idag gör jag ett nytt försök, denna gången på en annan bank.
Där får jag frågan direkt.
-Duger inte ditt vanliga kort
-Nej jag skulle vilja ha ett kort som jag kan använda på internet
Hon tittar nu på mig som en idiot och frågar, vart hade du tänkt använda det?
Eftersom jag inte direkt vill säga rakt ut att jag vill lättare föra över pengar till mitt ladbrokes konto så säger jag.
-Handla i allmänhet, skivor osv...
Får efter detta en 10min lektion i hur farligt internet är när det gäller att ge ut sitt kortnummer osv, så jag får i princip lova henne att jag inte ska handla på internet men får ett VISA kort hemskickat till mig i veckan.
Nu till frågan, är det så farligt att handla på internet med sitt kortnummer?
Ska inte banken skita i vad man gör med sina pengar, jag betalar ju trots allt för deras tjänster.
Den första frågan jag får av en inte så LITE överlägsen slipskille som för övrigt inte såg en dag äldre ut än mig är.
-Har du fast jobb
Jag svarar
-Nej men jag vill bara VISA inte någon kredit eller liknande
Han säger
-Det spelar ingen roll våran bank har som policy att inte ge ut VISA till timanställda loosers, det sista va nog vad han menade mer.
Aja jag går snällt och snopet ut och tänker, jag har ju massa kompisar med VISA kort som inte ens har ett jobb eller haft.
Så idag gör jag ett nytt försök, denna gången på en annan bank.
Där får jag frågan direkt.
-Duger inte ditt vanliga kort
-Nej jag skulle vilja ha ett kort som jag kan använda på internet
Hon tittar nu på mig som en idiot och frågar, vart hade du tänkt använda det?
Eftersom jag inte direkt vill säga rakt ut att jag vill lättare föra över pengar till mitt ladbrokes konto så säger jag.
-Handla i allmänhet, skivor osv...
Får efter detta en 10min lektion i hur farligt internet är när det gäller att ge ut sitt kortnummer osv, så jag får i princip lova henne att jag inte ska handla på internet men får ett VISA kort hemskickat till mig i veckan.
Nu till frågan, är det så farligt att handla på internet med sitt kortnummer?
Ska inte banken skita i vad man gör med sina pengar, jag betalar ju trots allt för deras tjänster.