VISA-kort

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
anja skrev:
min egna erfarenhet säger att många av de som jobbar i kundtjänsten på bank inte har tillräcklig respekt för kundens integritet och autonomi.

Tjenare!, hon drog ju upp hela mitt kontohistoria och synade innan hon frågade vad jag skulle ha det till. Kanske för att det stog 70:- X 10 i rad på Olins Bar.

Men hon ska ju skita i om jag gillar att dricka mängder med White Russians när jag går ut :).

Men har skaffat både VISA och E-kort nu och hoppas det ska funka bra.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Visa

Jag använder mitt kort dagligen på internet, aldrig några problem..
Ladbrokes är säkrare än banken! Dom har inte råd att riskera något bedrägeri..
Paypal funkar kanon vid betalning till privatpersoner..

//Dante

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
landen skrev:
Men har skaffat både VISA och E-kort nu och hoppas det ska funka bra.

Det använder jag, har provat det och det funkar fint! skulle däremot hellre ha ett Amex blue men som student är det svårt!

Therudeboy

Guest
d1ce skrev:
Hittade oxå minikraven senare, jag tror inte att det är möjligt att ha ett Amex/VISA kopplat till sitt eget konto om man är under 18år. Och vi tänkte nog ungefär lika ang kortet kopplat till annans konto men jag funderade över om man har tillräckligt med pengar kanske man hade möjlighet att få sin förfrågan igenom ändå, eller något sådant.

Jag hade visa kort knutet till mitt konto när jag var 17 innan dess electron.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
kajlyl skrev:
Det var lite de jag menade, åldersgränsen går att rubba så varför borde inte inkomstgränsen funka på samma sätt!?

Men de där me Amex håller jag inte med om... Har inte sätt någon seriös affär där de inte tar amex, det är snarare så att amex har man som reserv om de inte tar(eller koretet e tomt) i mitt fall Mastercard.. Sen e det väl framförallt om man reser mycket så vet man att kortet funkar och man får dessutom massa extra förmåner och försäkringar :)

Amex tar en väldigt stor procentsats av köpet (mycket mer än andra kort), därför vill inte handlarna att man använder Amex. :fakta

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har för mig att jag mer eller mindre blev påtjatad VISA från banken för 5 år sen och idag måste man tydligtvis synas till skinnet för att få det. Vad har hänt?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
berggren_martin skrev:
Har för mig att jag mer eller mindre blev påtjatad VISA från banken för 5 år sen och idag måste man tydligtvis synas till skinnet för att få det. Vad har hänt?
Bankerna har tröttnat på sliriga snubbar som inte kan betala sina räkningar kanske? :)

För att den här diskussionen skall vara relevant så måste man ju hålla isär begreppen, det är skillnad på betalkort kopplade till ett konto (t.ex ett VISA-kort utan kredit), ett betalkort enbart för onlinebetalning (t.ex VISA Electron) och ett kreditkort (t.ex American Express).

Visst är det så att Amex inte funkar i vissa butiker (t.ex ICA-butiken där jag handlar :huvet), men huvudsyftet med Amex är inte att använda det som ett betalkort. Jag har ett Amex Corporate Card som jag använder när jag t.ex reser i tjänsten, på så sätt så slipper jag ligga ute med privata pengar för biljetter och liknande och just för resor/hotell/taxi/restauranger etc så funkar Amex alltid och inkluderar försäkringar etc.

VISA-Electron kan man säkert tjata sig till även om man inte är tillräckligt gammal, detta kort kan bara användas när terminalen har en direktkontakt med banken och på så sätt så är det i princip omöjligt att övertrassera kortet. Att tjata sig till ett "äkta" VISA-kort om man är för ung/tjänar för lite kan dock vara svårare eftersom banken vill ha någon sorts säkerhet vid eventuell övertrassering.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Emmi skrev:
Amex tar en väldigt stor procentsats av köpet (mycket mer än andra kort), därför vill inte handlarna att man använder Amex. :fakta
Sant! de vill inte, men de kan inte neka dig :p
Men man får ofta kommentaren när man frågar om de tar Amex: "Ja, men då får du handla mycket" men det har jag än så länge bara hört på skojj...

tror inte att det är något ställe i Sverige som tar kort som inte tar Amex!
:)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...