Visby/Gotland

Kordit

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2000, Honda X11

Jepp, det är där. Dessutom så är det öppen besiktning för MC på lördag mellan 8-13.

På söndagen:
SMC Gotlands Grundkurs, "Vårrallyt"

Den arrangerade grundkursen 2010 rekommenderas till ALLA motorcyklister, för att få en bra genomkörare inför säsongen!

TID OCH PLATS:
9 maj kl 10.00 Vid Yvonnes Cafe i Roma kl 10.00
Kostnader: Kursavgift Vårrallyt: 200:-/motorcykel för SMC medlem.
Anmäl Dig snarast för att komma med på en rolig och lärorik dag!
http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=7622

Tanja

Guest
Tja alla ni som inte vågade ge sig ut idag....;)
Jag begav mig till hamnen i hopp om att hitta lite mc folk, och träffade på ett helt glatt gäng, hörde någon nämna att vi var typ 34 st :D. Kände mig lite ensam när jag kom dit, men folket tog emot mig på ett välkomnande sätt :)
Kan mycket väl tänka mig att hänga med dessa goa människor fler gånger :)
Och med tanke på hur väder känsliga folket på denna tråd verkar vara så lär jag hänga med dom andra rätt så ofta får jag en känsla av :D Rätta mig gärna om jag har fel ;) kram kram

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
brukar inte va känslig, men man blir ju mer mentalt skadad än vanligt av detta vårväder. skämtosido, nästa vecka ser bättre ut för min del då jag jobbar natt då, så då kan man ju köra dagtid när de inte regnar :)

Tanja

Guest
Har anmält mig nu till vårrallyt på söndag :D
Nån fler som ska dit?!

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
blev iaf 10 mil idag, synd bara att man bara har sommarstället kvar, håller ju på att frysa ihjäl:gnissla. var e sommarn??:confused:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
De var då satan.... När kommer de lite värme????

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
1993 Yamaha XT 600
ska bli uppåt 21 grader slutet på nästa vecka, , då ska de köras

Tanja

Guest
Hej allesammans =)
Måste bara säga att ni som inte deltog vid vårrallyt missade verkligen något. Se till att följa med nästa år :D
En STOR ELOGE till alla instruktörer på SMC som höll i vårrallyt =) Ni är fantastiska.

Förutom alla otroligt nyttiga övningar för alla erfarna mc förare och oss mindre erfarna.
Så var det otroligt roligt att lära känna nya människor. Jag hade det väldigt roligt nöjd med upplägget av vårrallyt samt av alla goa nya bekantskaper =)
Nästa roliga grej att se framemot är gokarten på måndag den 17 maj kl 17-21.
Hoppas vi ses där =)
kramkram

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Japp håller me de va nyttigt o kul :banana
Pricken över i et hade vart ett betta väda.

Tanja

Guest
Men jag är stolt över dig banditen att du trotsade vädrets makter, höll ut och inte gav efter för en kopp kaffe med icke mc polare, *blänger på kordit*:D

Japp håller me de va nyttigt o kul :banana
Pricken över i et hade vart ett betta väda.

cbr600visby

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
cbr600
Tja alla ni som inte vågade ge sig ut idag....;)
Jag begav mig till hamnen i hopp om att hitta lite mc folk, och träffade på ett helt glatt gäng, hörde någon nämna att vi var typ 34 st :D. Kände mig lite ensam när jag kom dit, men folket tog emot mig på ett välkomnande sätt :)
Kan mycket väl tänka mig att hänga med dessa goa människor fler gånger :)
Och med tanke på hur väder känsliga folket på denna tråd verkar vara så lär jag hänga med dom andra rätt så ofta får jag en känsla av :D Rätta mig gärna om jag har fel ;) kram kram

jag känner igen det där. när jag tog kortet till bågen då spelade det heller ingen roll vad det var för väder för man vart helt i exstas på att få köra. det spö regna o tidigt på morgonen och så jäkla många mil varje gång man va ute körde.
nu när man har kört tre år så är inte detta aktuellt längre o köra i skitväder. jagkör inte när det är regn

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
nån som ska med ut idag? ska hem o sova lite först nu bara, men ger mig väl ut vid 14 tiden, skicka pm sånnafall :)

Tanja

Guest
jag känner igen det där. när jag tog kortet till bågen då spelade det heller ingen roll vad det var för väder för man vart helt i exstas på att få köra. det spö regna o tidigt på morgonen och så jäkla många mil varje gång man va ute körde.
nu när man har kört tre år så är inte detta aktuellt längre o köra i skitväder. jagkör inte när det är regn

Tja, SÅ MYCKET har det inte regnat.
Och ja jag erkänner jag är uppe i varv som nykomling. Jag vill lära känna mer mc folk då jag inte kände någon på ön som körde mc, då jag är ny på ön. Jag är i extas vad det gäller mc:n :)

Och som jag sagt tidigare, jag vill bli och vara en aktiv och duktig förare. Och sådant kräver träning.

Så visst ditt inlägg stämmer, fast samtidigt håller det inte hela vägen ;)

För på både gokarten, onsdags åket och vårrallyt så kan jag utan tveka garantera dig att majoriteten av folket har haft sina mc kort bra många fler år än tre :)

Hur kommer det sig att de inte drar ner rullgardinen när dem ser att det är mulet ute?
Kan det vara så att en del är lite mera bekväma av sig (särskilt yngre) :tungan Jag undrar bara :va :D
Nu ska jag ut och köra innan jobbet!:banana
kramkram

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM