Visby/Gotland

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Köp med klykor oavs om det är jula eller biltema,,allt annat går bort,,,,sen är det lite så att man får vad man betalar för,,,jag har byggt några själv vilket går om man har en svets och lite rör.......bobbiner köper du billigt av mej
 

Miami

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
Skogen
Hoj
Honda Cbr 900rr
Köp med klykor oavs om det är jula eller biltema,,allt annat går bort,,,,sen är det lite så att man får vad man betalar för,,,jag har byggt några själv vilket går om man har en svets och lite rör.......bobbiner köper du billigt av mej

okej de är så asså,såg även att du hade crashpuckar som kan vara av intresse om du har några kvar?
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Aha det var du stod brevid mig uppe på Öster idag kände nämligen inte igen den. snygg hoj!

jahaja =) ni åkte precis när jag var påväg tillbaka till hojen. Du hade nån bakpå va? med rosa hjälm? :hihi

Ska ni åka nått ikväll/idag? vi ska ia åka om ca 1 timme. Ska typ köra en Gotland runt kan man säga :tuttar Fast det blir i cruising-tempo då vi har våra päron med oss som förtrupp :)
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
För min del blir det körning ikväll på gokartbanan om de nu inte blir regn.
Hoppas att någon vågar och orkar ta sig dit!
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Låter gött att några kommer iaf! Jag är nog där vid 18 för att besikta era hojar... Sen blir det teori vid 1830 för de som inte gått teorin i år. Sen blir det att ha kul på banan någon timma....
 

thomas_88

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
Visby
Hoj
R1 -07
Hade vart kul att va på gokart-banan med motarden, men de blir öl o party ikväll istället, semester ;)
 

Axel W

Våga va posör
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Mv Agusta F4 1000RR 2012 Ducati 848 2009
Är det någon som är sugen på att köra lite på GR på onsdag, har sån jävla åk abstinens.
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
okej de är så asså, blev lite nyfiken på bad bobbiner är?
såg även att du hade crashpuckar som kan vara av intresse om du har några kvar?
Inga probs,,gör fler i såfall,,,har kanon pris på däck också,, nya för alla sorters körning


Bestämmer du dej för Biltema innan tors så kan jag ta med hem då jag är på Gelleråsen över helgen
 
Last edited:

Miami

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
Skogen
Hoj
Honda Cbr 900rr
Inga probs,,gör fler i såfall,,,har kanon pris på däck också,, nya för alla sorters körning


Bestämmer du dej för Biltema innan tors så kan jag ta med hem då jag är på Gelleråsen över helgen

fan va gött, vore super om du fick med dig ett par hem (fram&bak)
vill du ha pengar nu eller tar vi det senare? kanske kan kika på krasch puckarna osv då med.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Någon som ska köra lite onsdagskörning imorgon?

Hej på er raukar!

har ni underdimensionerade färjor till och från er ö? hur gör ni för att få över en hoj till och från ön? finns det fler bolag som kör?

alla turer ser ut att vara fullbokade, kan man muta dom som jobbar på färjan att stuva undan en hoj någonstans?
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Hej på er raukar!

har ni underdimensionerade färjor till och från er ö? hur gör ni för att få över en hoj till och från ön? finns det fler bolag som kör?

alla turer ser ut att vara fullbokade, kan man muta dom som jobbar på färjan att stuva undan en hoj någonstans?

Jag tror färjorna går så mycket de kan och det finns bara ett bolag som kör till o från öjn.
Jag har då aldrig haft några problem att få med en hoj men personbiljetten kan vara problem ibland men då får man ringa eller lägga sig i skuffen på en bil... :tungan

Åk till nynäs eller oskars och ställ dig i kö går oxå att göra. Då kanske de kan släppa på en. Eller ringa och muta dem lite.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Åk till nynäs eller oskars och ställ dig i kö går oxå att göra. Då kanske de kan släppa på en. Eller ringa och muta dem lite.

ringde och snacka med dom, lite omoderna är de, åka ner och ställa sig i kö, 6 mil och någon timme kö för att sedan inte komma med..., vore bättre om det fanns sms-kö så kunde man köra lite, fika på rosenhill osv. och svänga åt det åt hållet ifall man kommer med, hinner man inte dit får man betala biljetten ändå eller den gå till nästa standby, fullt och åter fullt är det så ni får ha ön för er själva :D

fullt och åter fullt är det så ni får ha ön för er själva :D

om man inte mutar en långtradare att få ställa hojen på...
 
Last edited:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
ringde och snacka med dom, lite omoderna är de, åka ner och ställa sig i kö, 6 mil och någon timme kö för att sedan inte komma med..., vore bättre om det fanns sms-kö så kunde man köra lite, fika på rosenhill osv. och svänga åt det åt hållet ifall man kommer med, hinner man inte dit får man betala biljetten ändå eller den gå till nästa standby, fullt och åter fullt är det så ni får ha ön för er själva :D



om man inte mutar en långtradare att få ställa hojen på...

Ja jag kan ju säga att de (destination gotland) inte är så populära alla gånger. Vi är emmelanåt som låsta på ön och jag håller med dig fullständigt!
Gotland lever till stor del av turisterna som kommer hit på sommaren men de e både dyrt och omständigt ibland.

Finns säkert långtradare som åker med toma släp hit men de gäller bara att hitta dem.

Önskar dig god tur!
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Hej på er raukar!

har ni underdimensionerade färjor till och från er ö? hur gör ni för att få över en hoj till och från ön? finns det fler bolag som kör?

alla turer ser ut att vara fullbokade, kan man muta dom som jobbar på färjan att stuva undan en hoj någonstans?

Kolla Oskarshamn med kan vara lättare att få plats där
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Ja jag kan ju säga att de (destination gotland) inte är så populära alla gånger. Vi är emmelanåt som låsta på ön och jag håller med dig fullständigt!
Gotland lever till stor del av turisterna som kommer hit på sommaren men de e både dyrt och omständigt ibland.

Finns säkert långtradare som åker med toma släp hit men de gäller bara att hitta dem.

Önskar dig god tur!

Tack!

Nu minns jag, det var samma visa förra året, det var fullbokat och det var redan i Juni, så det vara bara att ställa in, ni skulle ha fler turister ifall transporterna fungerade, gjorde senare ett sista minuten försök förra året men då krockade de så då var det helt omöjligt, staten borde styra upp transporterna till och från ön alt. fler bolag som kör på sommaren.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top