Visby/Gotland

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vilken stackare var de som vart omkull??
Jag har i dagarna varit centimeter från både fasan och en katt. (Man bör nog inte köra med tonat visir vid nattkörning)

En sån där rabbis lär ju vara smutt att få under framhjulet i en kurva :näsblod

Jag kommer ner på lördag med en polare och stannar i 2 veckor.

Ska vi: 1. Dricka öl? 2. Köra hoj?

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
1993 Yamaha XT 600
höll på o sitta i sidan på en taxi i förrgår, xenonljus o helljus på mitt på dagen utan resultat, , men de verka inte va så noga me o kunna se klokt när man kör taxi,, :huvet
Förra veckan svängde en biljävel ut mitt framför näsan vid bilcity, veckan innan fick en tant för sig o göra en u sväng i lasarettsbacken efter att först blinkat in till höger o ställt sig där,,, känns som att en skrapning ligger i luften för en annan

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Måndag 26/7 har vi (smc) fått en extra tid för gokartbane körning (bkk-knix). Än vet jag inte vilken tid som gäller men återkommer så fort jag vet.
Hoppas nu att någon av er vågar åka dit och köra!

Tja!! Vi ska nog göra både punkt 1 och 2. Kommer jobba lite oxå då jag går på redan på söndag men de hinns nog med båda delarna.

Last edited:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Inskrivning med besiktning kl 1800 och tillgång till banan från kl 1900 den 26/7 för de som vågar ställa upp på en bkk kurs med smc på gokartbanan!

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Här kommer lite bilder från rabbis jakten.

Såg ju inte så jätte trevligt ut må jag säga. Hoppas att din kropp klarade sig bra och att allt där blir återställt. Sen är det ju lite synd på cykeln oxå men det går ju alltid att laga.

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10

Mest 2:an tycker jag, fast nu till veckan ser det inte så lovande ut med vädret:gnissla

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Fy fan!! Jag å brorsan var på väg ner till oskarshamn från tokholm för att åka färja där ifrån till Visby, med 15:00 båten. Men 10mil från oskarshamn får han punktering.... Fifan tänkte vi.. Så vi ringde en bärjare som kom till oss, det tog 1timme för han att åka till oss, då vi inte planerat att få punka så märkte vi att tiden skulle bli knapp för oss att nå hamnen innan båten avgick.. Så efter mkt om och men så kom vi iväg, däcket hade fått sig en sån där trevlig plugg som tätade hålet! Aja så vi började åka, men då efter kanske 1 minut började det tokregna!! Och där satt jag nu då, i endast mcstället +. Sporthoj tröja ;) heeeelt dyngsur efter någon minut.. (helställ, kanon med all ventilation, men inte när det regnar så som det gjorde..) iaf så kommer vi nu fram till hamnen, dyngsura och rätt sletna.. Men 2 min för sena, vi var utanför grindarna till incheckningen kl 14:47 och dom stänger 15 min innan avgång som ni vet... :rofl så där stod vi helt dyblöta och med en hoj vars däck inte är i ett bra skick, får se om det är luft i det sen ikväll när vi ska på båthelvetet.... Nu blev det att vi ska åka kl 9 ikväll ;( fuck My life!! Nu kommer väll hojen vällta på båten pga sjögången där ute.. :( avlägger rapport om vi når Gotland inatt. :) glad semester på er!

Synnis

Synnis
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
XR 600 CRF 450 Suzuki K1
Fy fan!! Jag å brorsan var på väg ner till oskarshamn från tokholm för att åka färja där ifrån till Visby, med 15:00 båten. Men 10mil från oskarshamn får han punktering.... Fifan tänkte vi.. Så vi ringde en bärjare som kom till oss, det tog 1timme för han att åka till oss, då vi inte planerat att få punka så märkte vi att tiden skulle bli knapp för oss att nå hamnen innan båten avgick.. Så efter mkt om och men så kom vi iväg, däcket hade fått sig en sån där trevlig plugg som tätade hålet! Aja så vi började åka, men då efter kanske 1 minut började det tokregna!! Och där satt jag nu då, i endast mcstället +. Sporthoj tröja ;) heeeelt dyngsur efter någon minut.. (helställ, kanon med all ventilation, men inte när det regnar så som det gjorde..) iaf så kommer vi nu fram till hamnen, dyngsura och rätt sletna.. Men 2 min för sena, vi var utanför grindarna till incheckningen kl 14:47 och dom stänger 15 min innan avgång som ni vet... :rofl så där stod vi helt dyblöta och med en hoj vars däck inte är i ett bra skick, får se om det är luft i det sen ikväll när vi ska på båthelvetet.... Nu blev det att vi ska åka kl 9 ikväll ;( fuck My life!! Nu kommer väll hojen vällta på båten pga sjögången där ute.. :( avlägger rapport om vi når Gotland inatt. :) glad semester på er!

Tråkigt att höra men tyvärr ganska vanligt, jag jobbar vid Stuveriet i Visby och upplever att både Oskarshamns och Nynäs personal i bilfiltrena agerar på detta vis. Tips: Fixa ett telefonnummer till incheckningen ifall du råkar ut för samma sak fler gånger,det är lite lättare om man kan ringa direkt och förbereda dom. I slutändan är det opp till Skepparen på färjorna att besluta om sent inkommande resenärer skall få åka med eller inte.Denna tid på året är tiderna väldigt pressade,men det borde i ditt fall gått att ordna. Ses på ön!!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Tråkigt att höra men tyvärr ganska vanligt, jag jobbar vid Stuveriet i Visby och upplever att både Oskarshamns och Nynäs personal i bilfiltrena agerar på detta vis. Tips: Fixa ett telefonnummer till incheckningen ifall du råkar ut för samma sak fler gånger,det är lite lättare om man kan ringa direkt och förbereda dom. I slutändan är det opp till Skepparen på färjorna att besluta om sent inkommande resenärer skall få åka med eller inte.Denna tid på året är tiderna väldigt pressade,men det borde i ditt fall gått att ordna. Ses på ön!!

Aaa lite surt blev det.. Hehe men fick precis reda på att brorsan hade pratat med våran farsa, som tydligen hade ringt och förvarnat dom i Oskarshamn om att vi skulle komma i sista minuten... :) men det kanske inte gick fram..

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Aaa lite surt blev det.. Hehe men fick precis reda på att brorsan hade pratat med våran farsa, som tydligen hade ringt och förvarnat dom i Oskarshamn om att vi skulle komma i sista minuten... :) men det kanske inte gick fram..
vädret här är skit. så förbered dig på en massa mer regn. flyter floder överallt. ser knappt husen 200m bort pga. allt regn :(

Last edited:

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
1993 Yamaha XT 600
ska bli lite bättre väder imorrn verka de som iallafall,, för detta suger ju verkligen

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Fy fan är du helt jävla dum i huvudet!? Vem fan lägger ut sådanna bilder - eller vem fan TAR KORT på sådant!?

Bra att det gick ok för dej, men du måste ju VARA HELT DUM I HUVUDET!!!

bilder på hojen ä okej men dom andra va fan vidriga faktiskt!!
Ta bort skiten

Miami

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
Honda Cbr 900rr
Fy fan är du helt jävla dum i huvudet!? Vem fan lägger ut sådanna bilder - eller vem fan TAR KORT på sådant!?

Bra att det gick ok för dej, men du måste ju VARA HELT DUM I HUVUDET!!!

HAHA hur bra mår du själv egentligen? Jag lägger ut sånna bilder.
Ville inte lägga ut en bild från google på hur en kanin kan se ut så jag tog ett från mitt album...

• Gilla
Reaktioner: TRS

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Triumph Street Triple -08
Överkörda rabbisar är vardagsmat här, så jag förstår verkligen inte varför det är så fruktansvärt att någon har lagt upp bilder på det.....

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln