Visby/Gotland

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Så nu var hojen inlämnad för service och fixa till nycklar. Nu e det bara att vänta på att snön/isen försvinner och att hojen blir klar.

Någon mer än jag som drar iväg på mässan den 27-30/1?

hmm undra om det var din hoj jag såg utanför Löfqvist igår. de stod och gasa lite ute på parkeringen. jag vände nästan huvudet ur led av synen :). Jag och Elin är sugen på att dra på mässan men vet inte om pengarna räcker :( vilka dagar ska du dit?
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Det var säkert min cykel du såg. Jag körde dit den med formvisby/visborgs skåpbil. Hur dax såg du att de stod o gasade med den? Jag hade igång den när jag lämnade den vid ca 1300 nämligen.
Jag åker nog upp fredag morgon. Vet inte omd et blir mässa fredag och lördag eller bara lördag. Kan nog bli båda dagarna. Sen stannar jag i stockholm till söndagen och ev åka mot kalmar på söndagen...
 

Tanja

Guest
Ni med suzuki GSX-R 1000, nån av er sa till mig i somras att hojen vart bra mkt bättre ett visst år, var det 03, 04, 05 modellen?
Behöver veta det innan söndag :)
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Ni med suzuki GSX-R 1000, nån av er sa till mig i somras att hojen vart bra mkt bättre ett visst år, var det 03, 04, 05 modellen?
Behöver veta det innan söndag :)

Kan köpa min jekligt fina 01:a, finns bilder i mitt garage här
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
I början av februari så ska jag ta fram hojen :)
Då hänger jag gärna med och kör :):banana

Första februari imorrn och vädret ser minst sagt lovande ut! Jag kör ifrån elva imorrn förmiddag om någon vill vara me. Har pratat lite me motardfolket men inte fått några svar ännu. Om någon kommer ut så ökar antalet hojåkare me 50% i visby imorrn ;-)

Ni med suzuki GSX-R 1000, nån av er sa till mig i somras att hojen vart bra mkt bättre ett visst år, var det 03, 04, 05 modellen?
Behöver veta det innan söndag :)

Tanja provkör en motard först! Se om d fortfarande drar för sporthoj sen :tungan
 
Last edited:

Tanja

Guest
Tja, nu är jag tillbaka från Finland. Jag ska jobba i natt. Och som det ser ut just nu för min del, så ökar hojåkar antalet med 50 % imorgon på ön :) Hinner dock nog inte riktigt till elva. Men jag kan ringa dig när jag drar ut :)
Första februari imorrn och vädret ser minst sagt lovande ut! Jag kör ifrån elva imorrn förmiddag om någon vill vara me. Har pratat lite me motardfolket men inte fått några svar ännu. Om någon kommer ut så ökar antalet hojåkare me 50% i visby imorrn ;-)



Tanja provkör en motard först! Se om d fortfarande drar för sporthoj sen :tungan

Ja han var snygg :) Men lite för gammal för mig ;)
Kan köpa min jekligt fina 01:a, finns bilder i mitt garage här
 
Last edited:

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Ort
Gotland
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Man kör jag bara älskar när det är is så man får sladda på alvar..:)
Åh, vad jag LÄNGTAR till våren... Jag startade upp hojen idag, snacka om att strö salt i såren... Nu vart man bara ännu mer sugen på att köra hoj :gnissla

Hur gör ni andra för att dämpa ner hoj suget?! :va
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Tja, nu är jag tillbaka från Finland. Jag ska jobba i natt. Och som det ser ut just nu för min del, så ökar hojåkar antalet med 50 % imorgon på ön :) Hinner dock nog inte riktigt till elva. Men jag kan ringa dig när jag drar ut :)

Ja han var snygg :) Men lite för gammal för mig ;)

Nice Tanja! kommer ev en husaberg 650 oxå men det är bara att höra av dig. Är ju lovat sol hela dagen så :yoparty
 

Sancho Panza

Sancho Panza
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Lau
Hoj
Gsxr 1000, -06 +KTM 525 -07
Ni med suzuki GSX-R 1000, nån av er sa till mig i somras att hojen vart bra mkt bättre ett visst år, var det 03, 04, 05 modellen?
Behöver veta det innan söndag :)

Fram till 04 är de lite stridsvagn.
05-06 är jäkligt fina o omtyckta.
07-08 e inte mkt att ha, dåligt chassi
09- bra igen

Handla 05-06 alt 09:tummenupp
 

Tanja

Guest
Skit väder....!!!!
Inget hoj körande än för min del :(
Försöker tänka på annat. Ska köpa en ny mobil. Jag har kollat lite på olika alternativ, funderar lite på en med touchskärm. Men ni som har såna mobiler, är det inte jobbigare att skriva sms? Eller funkar det bra?
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Skit väder....!!!!
Inget hoj körande än för min del :(
Försöker tänka på annat. Ska köpa en ny mobil. Jag har kollat lite på olika alternativ, funderar lite på en med touchskärm. Men ni som har såna mobiler, är det inte jobbigare att skriva sms? Eller funkar det bra?

Funkar kalas att skriva sms mm mm. du har ju allt på dem!
Sugen på en iphone så hör av dig...
Kan ev få tag på 3gs eller 4an till bra pris.
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Välj alltid Suzuki!!!!!!!!!

Ni med suzuki GSX-R 1000, nån av er sa till mig i somras att hojen vart bra mkt bättre ett visst år, var det 03, 04, 05 modellen?
Behöver veta det innan söndag :)

Tanja! Det låter toppen att du funderar på en R1000, hoppas du köper en sådan. Det absolut bästa hoj jag någonsin gränslat var en K5 (2005-2006) det är min drömhoj alla kategorier. Annars tror jag att en K3 skulle duga med besked.

Allvarligt, har du inte funderat på en GSXR 600/750, dom är smidigare och i alla fall 750:n är tillräckligt brutal. Det är som jag ser det lättare att lära sig köra fort med en mindre cykel än 1000 kubikare. Dom är vrålbrutala och straffar dig om du är oförsiktig. Mindre hoj mindre gyroeffekter/mindre vikt och kraft gör troligen att du kan/vågar ta kurvor med mera "flyt o kontroll".

Jag snackade med en snubbe som tävlat och han sa att när han bytte ner sig till en 600/750, det var då han lärde sig att köra så att han där efter blev trygg o snabb på en 1000 kubikare. Och då snackar vi en kille som vet vad han talar om. Tusen kubikare i all ära men vill du lära dig att köra så är nog en mindre hoj ett bättre alternativ. Vart det snurrigt? Jag vet! Vill själv ha en 1000 K5 men borde köpa en 750, förnuft o känsla är två olika saker/Kram Tomas
 

Tanja

Guest
Tack Tomas och alla ni andra som sms:at mig med råd och tips.
Hojen som jag var och kollade på i Sthlm, motsvarande inte mina förväntningar. Fast tur nog var det :hihi

Får väl lyssna på Rauken79 och lära mig köra min ER 6:a först :wiggle
Mitt mål har ju varit och fortfarande är, att bli en riktigt bra mc förare :D

Så det blir nog en säsong till med min älskade Kawasaki :hojbusa

Tanja! Det låter toppen att du funderar på en R1000, hoppas du köper en sådan. Det absolut bästa hoj jag någonsin gränslat var en K5 (2005-2006) det är min drömhoj alla kategorier. Annars tror jag att en K3 skulle duga med besked.

Allvarligt, har du inte funderat på en GSXR 600/750, dom är smidigare och i alla fall 750:n är tillräckligt brutal. Det är som jag ser det lättare att lära sig köra fort med en mindre cykel än 1000 kubikare. Dom är vrålbrutala och straffar dig om du är oförsiktig. Mindre hoj mindre gyroeffekter/mindre vikt och kraft gör troligen att du kan/vågar ta kurvor med mera "flyt o kontroll".

Jag snackade med en snubbe som tävlat och han sa att när han bytte ner sig till en 600/750, det var då han lärde sig att köra så att han där efter blev trygg o snabb på en 1000 kubikare. Och då snackar vi en kille som vet vad han talar om. Tusen kubikare i all ära men vill du lära dig att köra så är nog en mindre hoj ett bättre alternativ. Vart det snurrigt? Jag vet! Vill själv ha en 1000 K5 men borde köpa en 750, förnuft o känsla är två olika saker/Kram Tomas
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Tack Tomas och alla ni andra som sms:at mig med råd och tips.
Hojen som jag var och kollade på i Sthlm, motsvarande inte mina förväntningar. Fast tur nog var det :hihi

Får väl lyssna på Rauken79 och lära mig köra min ER 6:a först :wiggle
Mitt mål har ju varit och fortfarande är, att bli en riktigt bra mc förare :D

Så det blir nog en säsong till med min älskade Kawasaki :hojbusa

Jag ger mig inte så lätt, kolla in detta!

http://www.blocket.se/skaraborg/Suzuki_GSX_R_600_Inkl_1_ars_vsg_31221883.htm?ca=19
Fatta vilket klipp! Eller detta!

http://www.blocket.se/hoor/Suzuki_GSXR_750_BlaVit_31753832.htm?ca=19

För 90 000 får du allt du kan drömma om! Typ nya grejer....om jag ändå hade dom pengarna!
 

Tanja

Guest
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top