Visby/Gotland

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Slänger ut en liten krok här. om det är någon som ska åka ifrån Visby och ner till Hemsetrakten på eftermiddagen imorgon (Torsdag) som man kan åka med så hade jag blivit evigt tacksam. ska nämligen ner och köpa en bil vid Lindarve.
 

thomas_88

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
Visby
Hoj
R1 -07
Var ute en tur igår kväll, börjar bli kallt nu..
Är ledig i helgen, är på om någon ska köra lite?
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Skulle gärna kört mer i år om inte man hade fullt med jobb samt att hojen avställd.
Hoppas ni tar det lugnt på vägarna. Akta er för den gråa saaben! Den är OND!!!!!
 

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Skulle va kul o ta en sista tur innan snön kommer.
Hoppas på att de nya drivpaketet kommer snart till
nyförvärvet.:yoparty
 

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple -08
Låter intressant! vad kostar det i månaden?


Tjena Tomas! bara att höra av dig när du vill köra lite jag e fortfarande arbetssökande så jag har lite tid på dagarna. 0739-881245

Kostnaden beror på vad du vill utnyttja garaget till.
Endast uppställning +laddning, 200:- i månaden.
Full tillgång till garaget inkl, tillgång till gemensamma verktyg m.m. 400:- i månaden.

Garaget har golvvärme och håller cirka 15 grader under vinter, tillgång till svets, kompressor, pelarborr, verktygsvagn och diverse andra prylar finns.

Jag tror mig ha hört att Cykel & Mc-hallen tar 1500:- för vinterförvaring, så 200:- i månaden får man anse vara skäligt, med tanke på att man kan komma dit och ladda batteri osv.

Om du eller någon annan är intresserad så kan en visning ordnas :)
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Kostnaden beror på vad du vill utnyttja garaget till.
Endast uppställning +laddning, 200:- i månaden.
Full tillgång till garaget inkl, tillgång till gemensamma verktyg m.m. 400:- i månaden.

Garaget har golvvärme och håller cirka 15 grader under vinter, tillgång till svets, kompressor, pelarborr, verktygsvagn och diverse andra prylar finns.

Jag tror mig ha hört att Cykel & Mc-hallen tar 1500:- för vinterförvaring, så 200:- i månaden får man anse vara skäligt, med tanke på att man kan komma dit och ladda batteri osv.

Om du eller någon annan är intresserad så kan en visning ordnas :)

Japp jag kommer gärna och kollar. jag kan inte idag men annars går det bra. ring mig när du har tid 0739-881245
 

Tanja

Guest
Plötsligt ser man snön börja falla, tiden börjar dra ihop sig. Man får liksom inse att hoj säsongen 2010 börjar närmar sig sitt slut, JA till och med för min del :) Ska ställa in hojen nästa vecka. Men självklart ska jag köra fram tills dess, och en sista runda blir troligtvis på tisdag.
Jag vill passa på att tacka ALLA underbara människor jag lärt känna under denna mc säsong :)
Längtar redan till säsong 2011, vi får se till att fylla den med mycket mer äventyr;)
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Lite tidigt kanske,,,men är det nån som är sugen på en roadtripp till syd europa i vinter/vår..feb-mars för att åka lite bana,,brukar gå en massa resor från sverige för att förlänga säsongen.Oftast är det racers men det brukar oftast finnas gat grupp också...

Min plan är att man tar min bil o släp ner till tex Brno eller Most,jag kan ha två hojar+lite prylar blir det fler kan man alltid hyra ett som tar 3-4 hojar,,det blir ingen nöjes tripp utan jag åker för att köra hoj och då sover man i antingen släpet eller i boxen.
Priset då,,,,,ja det är ju inte gratis att åka bil till Brno men jag kommer ju till 90% att åka så lite soppa pengar och person biljett på båtarna får man räkna med+priset för åkningen.
Kan återkomma med mera exakt info om nån vill.

Mvh Tingen
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Tv stjärna?

Hehe nån mer än jag som såg Patrik på TV4 idag i programmet "Så mycket bättre"

Plötsligt ser man snön börja falla, tiden börjar dra ihop sig. Man får liksom inse att hoj säsongen 2010 börjar närmar sig sitt slut, JA till och med för min del :) Ska ställa in hojen nästa vecka. Men självklart ska jag köra fram tills dess, och en sista runda blir troligtvis på tisdag.
Jag vill passa på att tacka ALLA underbara människor jag lärt känna under denna mc säsong :)
Längtar redan till säsong 2011, vi får se till att fylla den med mycket mer äventyr;)

hmm.. jag brukar köra längre annars men ställde in min hoj på vinterförvaring idag. hade jag haft ett varmt cykelrum/garage så hade jag kört längre men vill inte ha den stående ute i kylan nu när det börjar bli minus grader :(
Dock har det inte snöat här i Vibble än :D
Tack själv Tanja! har varit en fröjd att åka med dig på dina mc turer, och alla andra sköna människor här på Gotland med :)
jag får väl köra följebil efter er på tisdag. ;)
 
Last edited:

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Hehe nån mer än jag som såg Patrik på TV4 idag i programmet "Så mycket bättre"


hehe, klart man såg snubben, rak som en fura i ryggen, tur vi visa honom burgsvik i somras så han hitta dit^^

tack sj tanja å ni andra, har vart en trevlig sommar, dock har inte vädret vart särskilt bra här sen i slutet av juli, många lediga dagar har regnat bort, men får hoppas på en bättre sommar och höst nästa år.
Tanja du får vänta med att ställa av tills torsdag, är det väder då så får vi ut en sväng
 

Twinduc

Medlem
Gick med
1 Aug 2010
Ort
Visby
Hoj
Diverse
Låter intressant. Dock inte i vår då jag redan har bokat upp mig på en tripp till Cartagena i mars 2011. Blir andra året vi drar dit.:tummenupp
Brno har jag bara hört gott om oxå. En del i ducceklubben som var där nere i våras. Dom gillade banan iaf.

Hoppas du får någon med dig annars kan jag tänka mig det till hösten eller våren 2012.

Lycka till!

Lite tidigt kanske,,,men är det nån som är sugen på en roadtripp till syd europa i vinter/vår..feb-mars för att åka lite bana,,brukar gå en massa resor från sverige för att förlänga säsongen.Oftast är det racers men det brukar oftast finnas gat grupp också...

Min plan är att man tar min bil o släp ner till tex Brno eller Most,jag kan ha två hojar+lite prylar blir det fler kan man alltid hyra ett som tar 3-4 hojar,,det blir ingen nöjes tripp utan jag åker för att köra hoj och då sover man i antingen släpet eller i boxen.
Priset då,,,,,ja det är ju inte gratis att åka bil till Brno men jag kommer ju till 90% att åka så lite soppa pengar och person biljett på båtarna får man räkna med+priset för åkningen.
Kan återkomma med mera exakt info om nån vill.

Mvh Tingen
 

Kordit

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Inte Visby men KalkstensHawaii
Hoj
2000, Honda X11
Dagens lilla tripp

Det blev lite drygt 16mil idag. Ett fikabesök på Folkeryds i Bursvik. Termometern visade +2°C när jag kom hem igen. 6 hojar och 7 tappra.

Har tinat upp nu och ser tillbaka på turen med glad min.
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Slutat åka? Ja såg det skulle bli mildare nu efter torsdag. Snurra en sväng te helgen kanske?
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
På lördag ska jag justera ventiler (troligtvis bara kontroll :p) Sen blir d lite åkning mot Roma på söndag ifall nån ännu är ute.
 

Tanja

Guest
Tänkte bara kolla om det finns fler än jag som tänkt åka till Sthlm på mc mässan i jan? Vore kul att gå dit tillsammans i så fall :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top